Poduszka powietrzna dla motocyklistki
W poszukiwaniu sposobu na jeszcze lepszą ochronę motocyklisty na ulicach, włoska firma Dainese opracowała nowy system poduszki powietrznej usytuowanej w odzieży motocyklowej – model D-air Street.
System D-air |
fot. Dainese |
Jak sama nazwa mówi, opcja ta ma stanowić zabezpieczenie podczas jazdy przede wszystkim w warunkach miejskiego zgiełku.
Jak to działa?
Odzież ochronna podzielona jest na dwie części: pierwszą, zwaną „J-Kit”, znajdującą się w kurtce motocyklisty, i drugą o nazwie „M-Kit”, która zespolona jest z motocyklem.
J-Kit generuje powietrze potrzebne do wypełnienia poduszki powietrznej o objętości 12 litrów, znajdującej się w kluczowych miejscach ciała wymagających szczególnej ochrony.
Sprawne działanie poduszki umożliwia inteligentny elektroniczny system umieszczony w ramie motocykla i widelcach teleskopowych, które pod wpływem nagłego tarcia lub uderzenia wysyłają dane do czujników w kurtce, otwierając poduszkę powietrzną najszybciej jak to możliwe.
System D-Air |
fot. Dainese |
Według szacunków producenta czas potrzebny na uruchomienie systemu od momentu wykrycia zagrożenia to 45 milisekund.
Statystyki firmy Dainese sugerują, że system D-air redukuję moc uderzenia do 92% na klatce piersiowej i 82% na plecach.
fot. Dainese
|
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Zostaw komentarz: