
Pneumatyczne zawieszenie Airmatic – jak działa w Mercedesie, jakie są jego zalety?
W ubiegłym roku na rynku pojawiła się odświeżona Klasa V z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM 654 i automatyczną skrzynią biegów. Teraz Klasa V – jako jedyna w tym segmencie – zyskała jeszcze jedną technologiczną nowość: zawieszenie pneumatyczne Airmatic. Wiecie, jak to działa?
Układ zawieszenia pneumatycznego Airmatic dostosowuje podwozie Klasy V do różnorodnych warunków drogowych, zapewniając w ten sposób wysoki komfort jazdy dzięki stałemu prześwitowi niezależnie od obciążenia, a nawet na nierównym terenie. Jest on wspierany przez podwójny, nakierowany na częstotliwość układ kontroli tłumienia. Układ ten reguluje niezależnie każde z kół klasy V, w odpowiedzi na aktualny stan drogi.
Dzieje się to szybko i z wysoką precyzją poprzez dwa dodatkowe, oddzielne zawory pracujące w zależności od częstotliwości drgań, osobno dla sił odbicia i ściskania w amortyzatorach.
Korzystając z przełącznika Dynamic Select na konsoli środkowej, kierowca może indywidualnie wybierać spośród różnych programów jazdy. W programie „Comfort” lub „Manual” Klasa V utrzymuje standardową wysokość aż do prędkości 110 km/h. Gdy prędkość przekracza 110 km/h, zawieszenie Klasy V jest automatycznie obniżane o 10 mm, umożliwiając w ten sposób bardziej dynamiczną jazdę na autostradach, a jednocześnie zmniejszając opór powietrza, a tym samym zużycie paliwa.
Kierowca może cieszyć się tym rozwiązaniem, wybierając także program „Sport”, który również umożliwia obniżenie zawieszenia o 10 mm – nawet przy niskich prędkościach na drogach wiejskich. Z kolei ustawienie programu „Lift” podnosi pojazd nawet o 35 mm, przy prędkościach do 30 km/h – to tryb idealny do jazdy po drogach terenowych, na przykład podczas rodzinnych wypadów w góry.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze: