Pirelli spodziewa się ciepłej pogody na Węgrzech
Po dwóch deszczowych weekendach w Wielkiej Brytanii i Niemczech Pirelli spodziewa się suchej i ciepłej pogody na Hungaroringu: pierwszym torze, który powstał za dawną Żelazną Kurtyną w 1986 roku.
Wąski i kręty obiekt jest stałym torem wyścigowym, o niskiej średniej prędkości i małej przyczepności, która stopniowo wzrasta w trakcie weekendu, w miarę odkładania coraz większej ilości gumy.
Pirelli przywozi na Węgry pośrednią mieszankę P Zero „białą” i miękką P Zero „żółtą”: taką samą kombinację jak na Grand Prix Węgier. Taki zestaw zapewnia najlepszy kompromis pomiędzy niezbędną do skutecznej jazdy po krętym Hungaroringu przyczepnością oraz wytrzymałością, potrzebną w walce z charakterystyczną dla Grand Prix Węgier wysoką temperaturą otoczenia, sięgającą 30 stopni Celsjusza.
Tor Hungaroring, w odróżnieniu od Silverstone, rzadko bywa deszczowy |
![]() |
fot. wikipedia.org
|
Trakcja i hamowanie to dwa kluczowe elementy, które na Węgrzech stawiają wysokie wymagania przed oponami. Często powodują one wzrost temperatury ogumienia, co – jeśli kierowca nie dba o opony – wywołuje zwiększoną degradację. Przy dużej liczbie ciasnych zakrętów i konieczności mocnego skręcania kierownicą, zewnętrzne krawędzie opon są szczególnie podatne na wysoką temperaturę i zużycie, co premiuje kierowców o łagodnym stylu jazdy.
W przeciwieństwie do Silverstone i Hockenheim, Pirelli nie przywozi żadnej eksperymentalnej mieszanki na piątkowe treningi na Hungaroringu. To oznacza, że każdy kierowca będzie miał w trakcie weekendu do dyspozycji normalny przydział sześciu kompletów ogumienia pośredniego i pięciu miękkiego.
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
Zostaw komentarz: