Pijany potrącił rowerzystkę i uciekł

Pijany kierowca potrącił rowerzystkę i uciekł z miejsca wypadku. Całe zdarzenie zarejestrowały kamery miejskiego monitoringu.

W piątek do komendy policji w Łukowie wpłynęło zgłoszenie o kierowcy, który potrącił rowerzystkę, a następnie oddalił się z miejsca zdarzenia. Świadkowie zdarzenia udzielili pomocy pokrzywdzonej (na szczęście nie doznała poważnych obrażeń) i przekazali policjantom dane pozwalające na identyfikację auta sprawcy.

Policjanci analizując zapis miejskiego monitoringu i przekazane dane szybko odnaleźli Hyundaia zaparkowanego na jednym z osiedli mieszkaniowych. Auto miało uszkodzenia błotnika i pokrywy silnika. Funkcjonariusze nie zastali w mieszkaniu właściciela pojazdu, ale niedługo później się on tam pojawił. Zaczął wyjaśniać mundurowym, że nie jeździł autem i że nic nie wie o zdarzeniu.

Podczas rozmowy policjanci poczuli od niego woń alkoholu i przebadali go alkomatem, który wykazał ponad promil alkoholu w organizmie. Mężczyzna powiedział, że alkohol spożywał poprzedniego dnia. W toku dalszej rozmowy zorientował się, że całe zdarzenie mogło nagrać się na monitoringu i przyznał, że to on kierując autem potrącił rowerzystkę i odjechał z miejsca kolizji.

54-latek został zatrzymany i trafił do policyjnego aresztu. Mężczyzna już stracił prawo jazdy, a po wytrzeźwieniu usłyszał zarzuty. Grozi mu wysoka grzywna, kara pozbawienia wolności i zakaz kierowania pojazdami.

Najnowsze

Przerażające zakończenie bezmyślnego wyprzedzania

Do mrożącego krew w żyłach wypadku doszło na drodze w okolicach Płońska. Dwa samochody wypadły z drogi i zostały poważnie uszkodzone.

Całe zdarzenie zarejestrowała tylna kamera pierwszego samochodu, który zdecydował się na wyprzedzenie ciężarówki. Zrobił to spokojnie i bezpiecznie, ponieważ droga przed nim była prosta i pusta.

Po chwili na podobny manewr zdecydował się kierowca BMW, ale nie zauważył, że już wcześniej zaczął wyprzedzać go jadący za nim Ford. Kierujący tym drugim pojazdem wystraszył się SUV-a, zaczął gwałtownie kręcić kierownicą uderzając ostatecznie w BMW, które wjechało w ciężarówkę i oba pojazdy wpadły do rowu.

Wypadek wyglądał bardzo groźnie, ale według relacji autora nagrania kierowca i pasażerka BMW odnieśli tylko lekkie obrażenia. Kierującemu ciężarówką nic się nie stało.

Najnowsze

Honda HR-V w mocnej wersji Sport

Honda ujawniła szczegóły na temat nowego HR-V Sport - wersji wyposażonej w 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO oraz zmodyfikowane pod kątem sportowych osiągów podwozie i zawieszenie.

Nową Hondę HR-V napędza, znany z najnowszej generacji modelu Civic, 1,5-litrowy silnik VTEC TURBO, zapewniający maksymalną moc 182 KM, dostępną przy 5500 obr./min dla wersji z sześciobiegową przekładnią manualną oraz przy 6000 obr./min dla wersji z przekładnią bezstopniową CVT. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest dostępny w przedziale od 1900 do 5000 obr./min, zaś w modelach wyposażonych w skrzynię CVT wynosi on 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1700 do 5500 obr./min.

Częścią pakietu, który ma poprawiać prowadzenie, jest specjalny system zawieszenia „Performance Damper”. Układ amortyzujący działa w zintegrowany sposób dla przednich i tylnych kół, ograniczając względne ruchy boczne i skrętne zawieszenia. Zmniejsza on podatność na przechyły, poprawia stabilność podczas nagłych zmian pasa ruchu i obniża drgania na nierównych nawierzchniach.

Układ kierowniczy modelu wykorzystuje zębatkową przekładnię kierowniczą ze zmiennym przełożeniem i elektrycznym wspomaganiem. Dodatkowo w aucie zastosowano system Agile Handling Assist, który wspomaga kierowcę w szybkim pokonywaniu zakrętów.

Dodające dynamiki elementy stylistyczne HR-V Sport, takie jak: wąski przedni splitter, boczne listwy progowe, obramowania nadkoli i bardziej agresywny tylny zderzak, wykonano w czarnym kolorze. Charakter modelu podkreślają również czarne obudowy lusterek, podwójna końcówka układu wydechowego oraz 18-calowe felgi aluminiowe o charakterystycznym dla tej wersji wzorze.

Dostępne w standardzie oświetlenie w technologii LED obejmuje: światła drogowe, światła mijania, kierunkowskazy oraz światła do jazdy dziennej. Z tyłu, chromowany na ciemno element ozdobny drzwi bagażnika nawiązuje do czarnej przedniej kraty wlotu powietrza o strukturze plastra miodu, a tylne światła znajdują się w ciemniejszych oprawach, z czarnym wewnętrznym sektorem, odróżniającym je od opraw standardowej wersji HR-V 2019.

W przeprojektowanych przednich siedzeniach kierowcy i pasażera – przeniesionych ze standardowego HR-V – wprowadzono zmiany w poduszce siedziska i w oparciu, zapewniając lepsze podparcie pleców kierowcy. Wykończono je tapicerką w kolorze czarnym i ciemnoczerwonym.

Pierwsze egzemplarze Hondy HR-V Sport trafią do klientów w kwietniu 2019 roku.

Najnowsze

Toyota Corolla – polska cena i specyfikacja

Corolla 12. generacji zadebiutuje w salonach w pierwszym kwartale przyszłego roku jako hatchback, kombi i sedan.

W podstawowym wyposażeniu nowej Corolli znajdziemy system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, pakiet Toyota Safety Sense 2. generacji m.in. z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym i systemem zapobiegającym kolizjom z innym pojazdami, pieszymi oraz rowerzystami, a także światła do jazdy dziennej LED, tylny dyfuzor i spojler oraz system audio z CD, USB i Bluetooth.

W gamie modelu znajdą się silniki benzynowe oraz napędy hybrydowe. Corolla sedan będzie napędzana silnikiem 1.6 132 KM lub napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. Nowy model z nadwoziem hatchback i kombi będzie dostępny z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM lub dwoma układami hybrydowymi do wyboru, w tym zupełnie nowym napędem o mocy 180 KM z silnikiem 2.0.

Corolla Hatchback będzie kosztowała od 75 900 zł za bazową wersję Active.

Najnowsze

Toyota Prius z napędem na cztery koła

Zaktualizowana wersja hybrydowego modelu będzie oferowana w przyszłym roku z nowym napędem na wszystkie koła AWD-i. Model trafi również do polskich salonów Toyoty.

W 2019 roku zadebiutuje odświeżony Prius z przeprojektowanym pasem przednim oraz tylnym. W jego ofercie po raz pierwszy pojawi się też wersja z napędem na wszystkie koła.

AWD-i korzysta z dodatkowego silnika elektrycznego o dużym momencie obrotowym, który współpracuje z pełnym układem hybrydowym napędzającym przednią oś. Układ włącza się automatycznie, gdy wymagają tego warunki na drodze.

Napęd 4×4 jest dołączany podczas ruszania, przy prędkości do 10 km/h oraz przy wyższych, gdy czujniki wykryją śliską nawierzchnię. AWD-i nie wymaga przy tym zastosowania wału napędowego ani centralnego mechanizmu różnicowego. Dzięki temu Prius z napędem 4×4 ma praktycznie tak samo przestronną kabinę pasażerską co wersja 4×2 i porównywalne zużycie paliwa oraz emisję spalin.

Prius Hybrid AWD-i jest wyposażony w nową kompaktową baterię niklowo-wodorkową, dostosowaną do pracy w niskich temperaturach. Prius 2019 z przednim napędem otrzymuje nową baterię litowo-jonową.

Najnowsze