Pierwszy salon dla kobiet – Ladies Car w Warszawie

Niedawno w Warszawie miało miejsce uroczyste otwarcie pierwszego w Polsce salonu samochodowo - motocyklowego dla kobiet. O idei tego przedsięwzięcia rozmawiamy z przedstawicielką salonu, panią Luizą Janiszewską.

W Ladies Car pełno świeżych kwiatów.
fot. Ladies Car

Nowy salon przeznaczony dla kobiet powstał 8 marca w Warszawie. To rzeczywiście ciekawa inicjatywa, więc zafrapowało nas, czego możemy sie tam spodziewać i co wyróżnia to miejsce od innych salonów samochodowych. Oto nasza rozmowa z przedstawicielką Ladies Car.

Na Państwa stronie jest stwierdzenie, że wiecie, jakie są motoryzacyjne pragnienia kobiet?
– Kobiety same chcą decydować jaki samochód będzie dla nich najlepszy, który ma spełniać ich oczekiwania. Nie chcą jeździć samochodem, który im nie pasuje, który został im narzucony. To do nich teraz należy ostatnie zdanie. Chcą się czuć bezpiecznie i komfortowo.

Jaka jest idea założenia salonu samochodowo – motocykowego dla kobiet?
– Taka idea zrodziła się w pomyśle na salon LadiesCar, coraz więcej kobiet chce być niezależną, coraz więcej kobiet niejednokrotnie lepiej zarabia od mężczyzn i stać je na własny pojazd, a z badań wynika, że kobiety to stale rosnąca grupa użytkowników dróg i nikogo nie dziwi fakt, że producenci pojazdów coraz częściej biorą pod uwagę preferencje żeńskiej części populacji kierowców. Panie traktują samochód jako narzędzie ułatwiające życie, a przy wyborze kierują się mottem: małe, zwinne, eleganckie, ładne, a przede wszystkim praktyczne.

Czy kobiety kupują samochody inaczej?
fot. Ladies Car

Jakie marki wg Pani, kobiety wybierają najczęściej. Na jakie wyposażenie się decydują?
– Wybór marki i wyposażenia zależy naturalnie od budżetu przeznaczonego na zakup samochodu, a także przeznaczenia. Są to małe samochody kompaktowe typu Mini Cooper, Audi A3, BMW 1, WV Polo, VW Beetle, Smart Fortwo, Fiat 500 itp. ale również wybierają samochody typowo rodzinne, wersje kombi, SUV-y, a także samochody terenowe. Bardzo ważne dla nich jest bezpieczeństwo a także skromna elegancja i tu bardzo częstwo wybór pada na szwedzką markę SAAB. Te Panie, które posiadają większy budżet i już mają jeden samochód, bardzo często szukają pojazdu, powiedzmy, do jeżdżenia sezonowo np. kabrioletu. Jeżeli chodzi o wyposażenie to przyznam, że kobiety nie są nastawione na zbędne „gadżety” w samochodzie. Takimi „gadżetami” interesują się raczej panowie. Mam tu na myśli wyposażenie, którego nigdy nie użyją, a które kosztuje. Jeżeli chodzi o kolorystykę, to zdecydowanie kobiety mają lepszy smak i wyczucie w doborze koloru samochodu oraz tapicerki. Są pod tym względem badziej wymagające od Panów.  

Ile kobiet stworzyło Ladies Car i jakie mają doświadczenie?
W oddziale w Warszawie jestem jedyną kobietą. W branży pracuję od 9 lat, zawsze była to praca dotycząca marek premium i  zawsze była to praca z panami – kolegami. Doświadczenie w branży jest duże, ale także w ciągu tych lat zdążyłam zauważyć czego pragną kobiety, a jak czasami panowie handlowcy narzucają im swój punkt widzenia. W oddziale w Warszawie pracuje również Michał Smółkowski, który doświdczenie w branży ma od 8 lat i jest tu odpowiedzialny za pozyskanie samochodów i relacje z naszymi dostawcami samochodów.  

Kobieta kobiecie doradzi lepiej?
fot. Ladies Car

Czy mężczyzna nie zostanie obsłużony w Państwa salonie?
– Każdy zostanie obsłużony w naszym salonie bez wyjątku! Mężczyzna też klient.

Czy salon ma wytyczoną część przeznaczoną jedynie dla kobiet? Czym się rózni od innych salonów?
– Salon jest pierwszym w Polsce salonem samochodowym dedykowanym dla Kobiet. Posiadamy samochody, które przykują uwagę kobiet, samochody które cieszą się ich zainteresowaniem. Są małe, zwinne do łatwego parkowania i poruszania się po mieście, jak również te duże rodzinne i terenowe. Wciąż pracujemy nad zmianą wizualizacji salonu. Będzie kącik dla dzieci. Posiadamy ekspres do kawy, przytulny kącik z kanapą i przekąskami, gdzie można usiąść, napić się kawy  i porozmawiać o samochodach.

Uważa Pani zatem, że inne salony są kierowane do mężczyzn? Stąd pomysł na Wasze przedsięwzięcie?
– Uważamy, że inne salony są po prostu nijakie, wszystkie takie same, nie różniące się tak naprawdę niczym. Być może są kierowane do mężczyzn. Wciąż to oni w większości kupują samochody. 

Jaka panuje atmosfera w Ladies Car?
– Nie rozmawiamy z klientami przy biurku. Zapraszamy na wygodną kanapę, gdzie czeka poczęstunek. Wszystko to w pobliżu samochodów. W tle unosi się zapach świeżo mielonej kawy. Atmosferę umila klimatyczna muzyka i zapach kwiatów. 

Na pierwszy rzut oka salon nie różni sie zbytnio od innych tego typu obiektów.
fot. Ladies Car

Na stronie jest informacja, że można zamówić u Państwa kolor samochodu? Czy jest to zgodne z prawdą?
– Tak, jak najbardziej. Proszę pamiętać, że jesteśmy oddziałem dużego Salonu Autoryzowanego SAAB we Wrocławiu. W posiadaniu mamy ok. 200 samochodów różnych marek. Wybór jest bardzo duży. Samochody są w dowolnej kolorystyce. Oprócz tego jesteśmy również importerem samochodów głównie z rynku niemieckiego. Posiadamy swoją niemiecką spółkę, która umożliwiła nam nawiązać kontakty handlowe z wieloma dealerami, dostawcami właśnie z tego rynku. Cieszymy się dużą renomą. Sprowadzamy rownież samochody na indywidualne zamówienia.

W tej chwili na stronie są dwie pozycje „kierowane do kobiet”: Mini oraz Fiat 500. Dlaczego tak mało i dlaczego akurat takie? Czy są to jedyne auta, które obecnie można u Państwa kupić? Czy są to tylko samochody nowe, czy również używane?
– Mogę powiedzieć, że z każdym dniem pojawiają się nowe oferty.  

Czym – Pani zdaniem – różni się doradztwo męskie, a damskie przy wyborze samochodu? Czy kobieta – potencjalna nabywczyni auta – wymaga jakiś specjalnych „zabiegów”?
Kobieta handlowiec – moim zdaniem – jest w stanie bardziej zrozumieć preferencje klientki. Bardzo duże znaczenie ma rozmowa o szczegółach. Kobieta po prostu wie, co dla drugiej kobiety może być ważne przy wyborze samochodu i wyposażenia. Dla kobiety może nie mieć znaczenia wyposażenie w postaci reflektorów bi-ksenonowych, a raczej schowek na rękawiczki czy okulary. Panowie handlowcy po prostu o tym zapominają. W większości rozmawiają z Kobietą jak z „facetem”.

W ofercie Ladies Car znajdują się motocykle Ducati. Czy tylko taka marka jest obecnie dostępna, czy będą inne?
Jeżeli chodzi o motocykle to tylko Ducati. Postawiliśmy na markę, która wyróżnia się z otoczenia. Niezależnie jaki model Ducati  wybierze nasza klientka, jego wybór zawsze będzie świadczył o najwyższej jakości i nowoczesnym designie, a kobieta na Ducati zawsze pozostanie w sferze marzeń każdego mężczyzny, który ją zobaczy i odwrotnie.
 
Czyli kobiety jeżdżące na motocyklach i samochodami to rosnący potencjał? Jak się ma do tego stereotyp „baby za kierownicą”?
– Stereotyp ten został wymyślony przez mężczyzn, dzisiaj to już tylko mit. Nie ma żadnej reguły, że dziewczyny są gorszymi kierowcami, umiejętności jazdy wynikają po prostu z indywidualnych cech charakteru i zdolności manualnych. Poza tym kobiety na drogach niewątpliwie podnoszą kulturę na drogach.  Niewątpliwie  tendencja jest rosnąca.. Być może wcześniej też nie było tak źle, jak by to sie mogło wydawać, tylko nie podejmowano dyskusji na ten temat. Talent do prowadzenia pojazdu mają obie płci, idealnie takie same. Wystarczy rozejrzeć się na trasie i zobaczyć ile kobiet pokonuje trasę w świetnym stylu. Jeżeli wyprzedzi nas kobieta, to nie staramy się jej dogonić i pokazać, kto tu rządzi. Mężczyźni cechują się zdecydowanie większą pewnością w prowadzeniu, wynika to z faktu, że najczęściej oni są posiadaczami pojazdów. Jak już dopuszczą swoje ukochane do samochodu – to tylko krytykują i nie pozwalają spokojnie prowadzić, tym samym kobiety na dłuższy okres odpuszczają sobie temat bycia kierowcą. Rada dla pań – własne cztery kółka! Kierowcy z Wenus stanowią już jedną trzecią polskich kierowców i liczba ta stale rośnie. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze