Pierwsze wrażenia z toru Yeongam
Trzy bardzo różniące się sektory, nieco "marginalne" wjazd i wyjazd z pitlane, mnóstwo kurzu i piasku na nowiutkiej nawierzchni położonej niecałe dwa tygodnie temu - to spostrzeżenia, jakimi dzielili się kierowcy po pierwszych przejazdach na debiutującym w kalendarzu F1 koreańskim torze.
Stan robót wokół Yeongam w dniu 21 października 2010 – nie dziwne, że się trochę kurzy… |
fot. Red Bull
|
Po pierwszych dwóch treningach większość opinii na temat toru Yeongam było bardzo pozytywnych. Kierowcy po dyskusjach z dyrektorem wyścigu Charlie Whitingiem zasugerowali jednak dokonanie kilku zmian. Szczególnie kłopotliwe okazały się dla nich dwa zakręty toru. W związku z tym obsługa zabrała się do wieczorno – nocnych prac. Poprawki dokonywane są w zakręcie 16., gdzie bolidy w zbyt dużym zagłębieniu, w jakim znajduje się „wierzchołek” zakrętu, uderzają podwoziem o nawierzchnię. Zdecydowano więc o podwyższeniu znajdującego się w tym punkcie poniżej poziomu toru krawężnika,
a także o przeprofilowaniu ściany na wyjściu z tego zakrętu. Dodatkowo, organizatorzy dobudują krawężnik przy zakręcie numer 18. Ścinające go podczas treningów bolidy, nanosiły duże ilości piasku i kamieni na tor. Krawężnik ma być nieco niższy, tak, aby samochody musiały go omijać. Dodatkowe prace mają także zostać wykonane na obydwu końcach pitlane, ponieważ zaprojektowany wjazd jest ślepy, co powoduje, że prędkość wjeżdżających bolidów będzie tutaj znacznie mniejsza niż tych poruszających się po torze, co może być dość niebezpieczne. Tor znajdujący się ciągle jeszcze na „placu budowy” jest bardzo zanieczyszczony. FIA poleciła więc wyczyszczenie go przed rozpoczęciem 3. sesji treningowej.
Pięciu pretendentów do tytułu mistrzowskiego pozuje zgodnie do zdjęć na torze w Korei |
[autor zdjęcia]
|
Jak powiedział po dwóch treningach Sebastian Vettel, kierowcy przechodzili dziś szybki kurs poślizgów. Kilkakrotnie mogliśmy więc podziwiać piruety i nagłe zjazdy z toru na w żaden sposób nieutwardzone pobocza. Oczywiście, w miarę upływu czasu, a raczej wykonywanych przejazdów przyczepność ulegała poprawie. Niestety, kierowcy narzekali, że opony ulegają bardzo szybkiej degradacji. Wielkim pytaniem będzie jak bardzo zmiana przyczepności wpłynie na obrane strategie podczas wyścigu. Tak jak to miało miejsce w Montrealu, niski poziom przyczepności może powodować właśnie wysokie zużycie ogumienia, a co za tym idzie potrzebę wykonania dwóch pitstopów. Poczekajmy więc na decycje zespołów co do strategii doboru opon.
Najszybszymi zawodnikami w 1. sesji byli Lewis Hamilton, Robert Kubica i Nico Rosberg. W 2. najlepsze wyniki uzyskali Mark Webber, Fernando Alonso i ponownie Lewis Hamilton. Warto zwrócić jednak uwagę, że czasy uzyskane przez pierwszą trójkę podczas 2. treningu były zdecydowanie – bo o około 3 sekundy – lepsze. Jak do tej pory, najlepszy czas uzyskany na torze Yeongam należy więc do lidera klasyfikacji kierowców – Marka Webbera i wynosi 1:37.942.
I jeszcze garść szczegółów na temat Korean International Circuit:
Długość: 5 621 m
Liczba okrążeń wyścigu: 55
Dystans: 309,155 km
Opony dostarczane przez Bridgestone: twarde i miękkie
Wyniki 1. i 2. sesji treningowej można porównać na następnej stronie:
1. Sesja treningowa
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’40.887 |
– |
15 |
2 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’40.968 |
0.081 |
18 |
3 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’41.152 |
0.265 |
21 |
4 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’41.371 |
0.484 |
18 |
5 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’41.940 |
1.053 |
16 |
6 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’42.022 |
1.135 |
25 |
7 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’42.202 |
1.315 |
23 |
8 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’42.293 |
1.406 |
18 |
9 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’42.678 |
1.791 |
21 |
10 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’42.883 |
1.996 |
23 |
11 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’42.896 |
2.009 |
22 |
12 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’43.054 |
2.167 |
25 |
13 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’43.309 |
2.422 |
20 |
14 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’43.602 |
2.715 |
18 |
15 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’43.928 |
3.041 |
21 |
16 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’43.940 |
3.053 |
23 |
17 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’44.887 |
4.000 |
21 |
18 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’45.141 |
4.254 |
26 |
19 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’45.588 |
4.701 |
20 |
20 |
25 |
Jerome d’Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
1’46.613 |
5.726 |
17 |
21 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’47.115 |
6.228 |
22 |
22 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1’50.347 |
9.460 |
29 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’50.821 |
9.934 |
15 |
24 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’51.701 |
10.814 |
11 |
2. Sesja treningowa
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’37.942 |
– |
23 |
2 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’38.132 |
0.190 |
30 |
3 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’38.279 |
0.337 |
29 |
4 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’38.718 |
0.776 |
29 |
5 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’38.726 |
0.784 |
19 |
6 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’38.820 |
0.878 |
32 |
7 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’39.204 |
1.262 |
22 |
8 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’39.267 |
1.325 |
28 |
9 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’39.268 |
1.326 |
29 |
10 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’39.564 |
1.622 |
26 |
11 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’39.588 |
1.646 |
25 |
12 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’39.598 |
1.656 |
26 |
13 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’39.812 |
1.870 |
35 |
14 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’39.881 |
1.939 |
27 |
15 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’39.971 |
2.029 |
22 |
16 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’40.478 |
2.536 |
30 |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’40.578 |
2.636 |
29 |
18 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’40.896 |
2.954 |
32 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’42.773 |
4.831 |
29 |
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’42.801 |
4.859 |
19 |
21 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’43.115 |
5.173 |
26 |
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1’44.039 |
6.097 |
29 |
23 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1’45.166 |
7.224 |
19 |
24 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’46.649 |
8.707 |
3 |
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: