Pierwsze treningi w Nadrenii
W połowie sezonu zespoły Formuły 1 spotykają się na słynnym torze Nuerburgring w Niemczech. Leniwie rozpoczynająca się pierwsza sesja treningowa odbywała się w wyjątkowo niskiej temperaturze, około 10 stopni Celsjusza. Wydaje się jakby to były bardziej egzotyczne dla F1 warunki niż Malezja, w której panuje upał i wilgotność.
| GP Niemiec to domowy wyścig dla Sebastiana Vettela, Timo Glocka, Nicka Heidfelda, Adriana Sutila i Nico Rosberga |
![]() |
|
fot. Red Bull
|
Po pewnej wygranej Sebastiana Vettela na Silverstone, leader klasyfikacji Jenson Button pozwala sobie na ocenę możliwości młodszego kolegi. Brytyjczyk uważa, że kierowca Red Bulla nie powinien stanowić poważnego zagrożenia
w wyścigu o GP Niemiec, ponieważ nie prezentuje stabilnej formy, a ponadto nie jeździł nigdy
w samochodzie Formuły 1 po Nuerburgring. Z tego względu znacznie groźniejszym konkurentem może okazać się kolega Sebastiana z zespołu Red Bull Mark Webber. Rzeczywiście, w trakcie pierwszego treningu Australijczyk uzyskał najlepszy czas.
Niezależnie od oceny Jensona Buttona, Sebastian Vettel miał tym razem pecha – musiał powrócić do garażu piechotą po jednym z wyjazdów, kiedy w jego samochodzie nastąpiła wystąpiła awaria systemu elektronicznego. Po naprawie Niemiec wykonał jeszcze kilka okrążeń, ale udało mu się uzyskać tylko ósmy czas.
|
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba okrążeń |
|
1 |
14 |
1:33.082 |
– |
19 |
||
|
2 |
22 |
Brawn GP |
1:33.463 |
0.381 |
18 |
|
|
3 |
3 |
1:33.745 |
0.663 |
21 |
||
|
4 |
9 |
1:33.795 |
0.713 |
23 |
||
|
5 |
21 |
1:33.839 |
0.757 |
26 |
||
|
6 |
4 |
1:33.840 |
0.758 |
23 |
||
|
7 |
16 |
1:33.902 |
0.820 |
26 |
||
|
8 |
15 |
1:33.909 |
0.827 |
13 |
||
|
9 |
17 |
1:33.952 |
0.870 |
25 |
||
|
10 |
7 |
1:34.148 |
1.066 |
16 |
||
|
11 |
6 |
1:34.221 |
1.139 |
25 |
||
|
12 |
23 |
1:34.227 |
1.145 |
17 |
||
|
13 |
1 |
1:34.483 |
1.401 |
14 |
||
|
14 |
5 |
1:34.694 |
1.612 |
23 |
||
|
15 |
8 |
1:34.738 |
1.656 |
24 |
||
|
16 |
11 |
Toro Rosso |
1:34.827 |
1.745 |
27 |
|
|
17 |
12 |
Toro Rosso |
1:34.878 |
1.796 |
28 |
|
|
18 |
2 |
1:34.893 |
1.811 |
26 |
||
|
19 |
10 |
1:34.911 |
1.829 |
23 |
||
|
20 |
20 |
1:35.092 |
2.010 |
6 |
| Lewis jeździł po Nuerburgring także Mercedesem Silver Arrow |
![]() |
|
fot. Daimler
|
Pogoda często płata figle na Nuerburgring.
W zasadzie można stwierdzić, że nikt nie spodziewa się tutaj stabilnej, letniej aury. Tak było i dzisiaj.
W ciągu dnia temperatura niewiele wzrosła i do tego w trakcie drugiej sesji pojawiła się dziesięciominutowa mżawka. Kierowcy narzekali też na porywisty wiatr, utrudniający im prowadzenie samochodów, szczególnie przy wejściu do 2. sektora toru.
Druga sesja treningowa była jednak pewnym zaskoczeniem. Już prawie zapomnieliśmy, że rok temu najlepsze czasy uzyskiwał tu Mistrz Świata Lewis Hamilton. Po porannej, nie najlepszej postawie zespołu McLaren Mercedes, po południu Brytyjczyk okazał się najszybszym kierowcą. Jego samochód został wyposażony w nowe rozwiązania aerodynamiczne, m.in. przednie skrzydło. Z powodu braku czasu na przygotowanie takich samych rozwiązań dla Heikki Kovalainena, Fin musi zmagać się w Niemczech z MP4-24 w poprzedniej specyfikacji.
Autor najlepszego czasu w pierwszej sesji Mark Webber nie wyglądał na zadowolonego z czwartego czasu. Adrian Sutil z teamu Force India, który rano borykał się z problemami, teraz pokazał ponownie, że umie wykorzystać możliwości samochodu i w drugiej sesji uzyskał 6. czas. Robert Kubica i Nick Heidfeld w obydwu treningach zajęli odpowiednio 14. i 11. pozycje.
|
Poz |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba okrążeń |
|
1 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:32.149 |
– |
23 |
|
2 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:32.331 |
0.182 |
31 |
|
3 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:32.369 |
0.220 |
32 |
|
4 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:32.480 |
0.331 |
28 |
|
5 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:32.511 |
0.362 |
32 |
|
6 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:32.585 |
0.436 |
32 |
|
7 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:32.664 |
0.515 |
26 |
|
8 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:32.774 |
0.625 |
24 |
|
9 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:32.872 |
0.723 |
32 |
|
10 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:32.992 |
0.843 |
29 |
|
11 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:33.012 |
0.863 |
36 |
|
12 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:33.052 |
0.903 |
34 |
|
13 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:33.128 |
0.979 |
34 |
|
14 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:33.161 |
1.012 |
28 |
|
15 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:33.172 |
1.023 |
34 |
|
16 |
4 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:33.182 |
1.033 |
29 |
|
17 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:33.724 |
1.575 |
27 |
|
18 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:33.903 |
1.754 |
30 |
|
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:34.025 |
1.876 |
30 |
|
20 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:38.877 |
6.728 |
3 |
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?


Zostaw komentarz: