Pierwsza jazda – Peugeot 308 SW

Wprawdzie model 308 dopiero co zdobył zaszczytny tytuł Car of the Year 2014 ale Francuzi nie zamierzają spoczywać na laurach. Do wejścia na rynek szykuje się powiększony brat bliźniak 308 SW. Czy nadwozie w wersji kombi powtórzy sukces zwycięskiego hatchback’a? Sporo wskazuje, że…

Poprzednią generację Peugeota 308 SW trudno nazwać strzałem w dziesiątkę. Z perspektywy czasu sam producent przyznaje, że model był zbyt przekombinowany. Na szczęście wszyscy uczymy się na błędach. Peugeot również wyciągnął z tej lekcji stosowne wnioski. Efekt? Bardzo ładne kombi o dynamicznej i eleganckiej sylwetce bez zbędnych zabiegów nad stylizacją nadwozia. 308 SW jest o 6 centymetrów węższy od poprzednika, ale za to jest dłuższy (o 18 centymetrów). Dzięki zastosowaniu platformy modułowej EMP2 udało się go również odchudzić o 140 kilogramów. Miłą niespodzianką jest oświetlenie full LED, które będzie dostępne we wszystkich poziomach wyposażenia. Tyle na zewnątrz, a co w środku?

Nasz test Peugeot 308 w wersji hatchback przeczytasz tu.
Nowy Peugeot 308 SW ucieczy oko każdego estety.
fot. Anna Nazarowicz

Wnętrze jest dobrze znane z modelu 308 w wersji hatchback. Francuzi wraz ze zmiana kształtu nadwozia nie zdecydowali się na zmiany kabiny pasażerskiej. I  słusznie. W końcu „lepsze jest wrogiem dobrego”, a minimalistyczny i-Cockpit jest tak dobry, że otrzymał nagrodę za najpiękniejsze wnętrze roku, pokonując tak silną konkurencję jak Alfa Romeo, BMW oraz Mercedesa. Po zajęciu miejsca za kierownicą mamy zatem do dyspozycji wręcz genialną kierownicę (obecną również w modelu 208), ładne zegary, oraz ciekłokrystaliczny, 9,7-calowy ekran naciskowy. Czym się ten ostatni różni się od powszechnie stosowanego  ekranu dotykowego? Producent zapewnia, że jego żywotność jest zdecydowanie dłuższa. Mając na uwadze, że za pomocą tego właśnie ekranu obsługujemy niemalże wszystkie funkcje w samochodzie, ten fakt nie pozostaje bez znaczenia.

Galeria zdjęć z pierwszych jazd Peugeot 308 SW, Peugeot 208 GTI oraz Peugeot RCZtutaj.

Peugeot 308 SW wydłużył się o 18 centymetrów w stosunku do poprzednika.
fot. Anna Nazarowicz

Najmocniejszą stroną nowego Peugeota 308 SW niezaprzeczalnie jest bagażnik – 660 litrów pojemności (wybierając wariant z zestawem naprawczym). Całość dzieli się na 590 litrów nad podłogą bagażnika oraz 70 litrów w schowku pod podłogą. To jeden z najlepszych wyników w klasie. Decydując się na wariant z pełnym kołem zapasowym nadal można się cieszyć pojemnością 590 litrów. Oparcia tylnej kanapy składają się po naciśnięciu dwóch przycisków (Magic Flat). W efekcie tego otrzymujemy całkowicie płaską powierzchnię, a dzięki praktycznym szynom biegnącym wzdłuż podłogi wraz z uchwytami każdy bagaż możemy skutecznie unieruchomić na czas podróży.

Najmocniejsza strona Peugeota 308 SW – przepastny bagażnik.
fot. Anna Nazarowicz

Ostatnią niespodzianką od producenta są nowe jednostki napędowe. Trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy PureTech będzie dostępny w trzech wariantach mocy: 82 KM, 110 KM oraz 130 KM. Jednostki te mogą współpracować z 6-stopniową skrzynią manualną lub 6-stopniową przekładnią automatyczną. Do wyboru będą również nowe, wysokoprężne silniki o pojemności 1.6 HDI  (92 KM i 115 KM) oraz 2.0 BlueHDI o mocy 150 KM.

Peugeot 308 SW
fot. Anna Nazarowicz

Pierwsza jazda nie przyniosła żadnych rozczarowań – wręcz przeciwnie. Można odnieść wrażenie, że auto ma masę nie większą niż 500 kilogramów. Na sukces składa się kilka czynników: lekki układ kierowniczy, zastosowanie mniejszych, a co za tym idzie, lżejszych silników i materiałów. Wszystko razem sprawia, że samochód nie tylko doskonale trzyma się na zakrętach, ale równie przyjemnie prowadzi się przy dużych prędkościach na prostej i gładkiej drodze. Ukoronowaniem jazdy jest zwinność i zwrotność tego samochodu, która podczas nawrotek na ciasnych, mazurskich ulicach, nie przestawała mnie zachwycać.

Peugeot 308 SW
fot. Anna Nazarowicz

Obok głównej gwiazdy zdecydowano się zaprezentować dwa „czarne” charaktery. Peugeot 208 GTI oraz RCZ R to samochody, do których zajęcia miejsca za kierownicą nie trzeba żadnego kierowcy zbyt długo namawiać. Wprawdzie bardzo duża moc, twarde jak płyta chodnikowa zawieszenie i bardzo czuły układ kierowniczy czynią z tych aut prawdziwe zabawki dla dużych chłopców i dziewczynek, ale podczas dłuższych rodzinnych wypadów za miasto Peugeot 308 SW spycha je w cień ciszą, komfortem podróżowanie oraz przepastnym bagażnikiem. Samochód można już zamawiać, a jego ceny startują od 59 900 złotych. Warto się zastanowić, wakacje tuż tuż.

Najnowsze

Kluby motocyklowe dla kobiet – Girls Riders Łuków

Girls Riders to dość młody klub motocyklowy z Łukowa, liczący obecnie sześć motocyklistek. Panie na wiosennym Kongresie Klubów w Białymstoku otrzymał prawo do noszenia pełnych barw klubowych. Do klubu może dołączyć każda kobieta jeżdżąca motocyklem.

Opisujemy kluby motocyklowe zrzeszające kobiety!
Kluby motocyklowe od zawsze kojarzyły się z grupą mężczyzn, którzy w klubowych kamizelkach mkną w zwartych kolumnach na swoich motocyklach. W Polsce są  kluby Kongresowe, do których zaliczamy kluby MC, FG oraz inne kluby, a także pozostałe kluby, które nie są zrzeszone w Kongresie.

Z roku na rok coraz więcej przybywa motocyklistek – nikogo już nie dziwi widok kobiety na motocyklu. Kobiety na świecie, a także i w Polsce, postanowiły założyć własne kluby motocyklowe, które będą zrzeszać tylko i wyłącznie kobiety jeżdżące na motocyklach. Pragną wspólnie dzielić i propagować swoją pasję. Motocyklistki coraz częściej formują się w nieformalne grupy, umawiają się na portalach społecznościowych, aby razem przemierzać kilometry na motocyklach i spędzać wspólnie czas w swoim  ,,babskim” towarzystwie.

Przedstawimy pierwszy z opisów klubów motocyklowych dla kobiet: Girls Riders Łuków

Girls Riders Łuków
fot. Girls Riders Łuków

Historia Klubu
– Na początku powstawania naszego klubu były tylko 4 kobiety. Podczas naszych rozmów powstało nasze logo, które wstępnie było trochę inne i po przedstawieniu na pierwszym Kongresie, który miał miejsce wiosną 2013 w Jabłonowcu dokonałyśmy poprawek i zmiany koloru na obecny – opowiada nam Katarzyna Jóźwiak, V-ce President Girls Riders.

Girls Riders Łuków
fot. Girls Riders Łuków

Cel Klubu
Głównym powodem założenia klubu jest chęć  promowania jazdy motocyklem przez kobiety oraz promowanie bezpiecznej jazdy motocyklem. Grupa ciągle pragnie się rozwijać poprzez przyjmowanie nowych członkiń, uczestniczenie w zlotach oraz różnych wydarzeniach w świecie motocyklowym. Klub jest otwarty także na pomaganie, dlatego też bierze udział w wielu akcjach charytatywnych. Girls Riders ściśle współpracują wraz z Klubem Bears Riders Łuków FG, z którym w dniach 9-11 maja 2014 roku organizowali wspólnie Rozpoczęcie Sezonu Motocyklowego.

Akcje i wydarzenia organizowane wraz z klubem Bears Riders możecie śledzić na ich wspólnej stronie pod adresem  http://www.bearsriders.pl

Girls Riders Łuków
fot. Girls Riders Łuków

Jeśli należysz do klubu motocyklowego, w którym jest więcej niż jedna kobieta – motocyklistka i chcesz, aby opis klubu znalazł się na Motocaina.pl –  napisz do nas na adres redakcja@motocaina.pl

Najnowsze

Katarzyna Glinka wspiera projekt Zoe Green Design

Zoe Green Design to cykl spotkań prezentujących kilka najciekawszych warszawskich realizacji z zakresu architektury krajobrazu, które w wyjątkowy sposób wpisują się w krajobraz miasta. Inspiracją nazwy cyklu był miejski samochód elektryczny – Renault Zoe. Akcję wspiera aktorka Katarzyna Glinka.

– W ramach tej akcji pokazywane są dobre praktyki i rozwiązania w projektowaniu krajobrazu miejskiej przestrzeni, w którą jesteśmy też wpisani jako mieszkańcy. Wszyscy mamy pewien wpływ na otaczającą nas rzeczywistość – powiedziała Katarzyna Glinka. W cyklu ZOE GREEN DESIGN znalazły się m.in.:

– Służewski Dom Kultury, przykład „urban farming” wkomponowany w naturalny krajobraz Dolinki Służewieckiej,

– pawilon plażowy oraz ścieżka rekreacyjna na prawym brzegu Wisły jako elementy odtworzenia plaży praskiej i saskiej,

– skwer im. Bohdana Wodiczki jako przykład przestrzeni publicznej, która powstała przy zachowaniu naturalnych walorów terenu i stanowi element łączący prestiżowe budynki pochodzące z różnych epok.

Nasz wywiad z Katarzyną Glinką przeczytasz tu.

Spotkania prowadzą autorzy lub współautorzy projektów, którzy opowiadają o wyzwaniach, które stały przed nimi oraz najciekawszych zastosowanych rozwiązaniach.

Akcja pod nazwą ZOE GREEN DESIGN została przygotowana we współpracy ze Stowarzyszeniem Polskich Architektów Krajobrazu*. Informacje na temat terminów oraz zapisów na spotkania znajdują się na profilu FB Stowarzyszenia Polskich Architektów Krajobrazu.

* Oddział Mazowiecki Stowarzyszenia Polskich Architektów Krajobrazu

Katarzyna Glinka przy Renault Zoe
fot. Renault

Najnowsze

Taddy Błażusiak rozpoczyna sezon X Game

W piątkową noc, 6 czerwca, motocyklista ORLEN Team, Tadek Błażusiak weźmie udział w wyścigu Enduro X podczas pierwszych tegorocznych letnich Igrzysk Sportów Ekstremalnych - X Games rozegranych w Austin w stanie Texas. Wyścig stanowi jednocześnie drugą eliminację GEICO AMA EnduroCross Championship.

Taddy Błażusiak
fot. Orlen

Wydarzenie odbędzie się w widowiskowym obiekcie „Circuit of The Americas”, gdzie w przeszłości gościły takie prestiżowe serie jak Moto GP czy Formuła 1. W pierwszym wyścigu sezonu AMA EnduroCross Championship, na który w tym roku składa się aż dziewięć eliminacji, Tadek Błażusiak był trzeci. Teraz powraca na tor, by walczyć o podwójną stawkę – punkty do klasyfikacji łącznej oraz kolejne złoto w X Games. Groźnymi rywalami Polaka będą: Cody Weeb – zwycięzca pierwszej tegorocznej eliminacji AMA Endurocross i zdobywca srebra oraz brązu w imprezach X Games, Mike Brown – odwieczny, główny rywal Błażusiaka w serii X Games,, Colton Haaker, Taylor Robert, Cory Graffunder, Kyle Redmond, Geoff Aaron, czy Destry Abbott, z których każdy ma ogromny apetyt na medal.

Motocyklista ORLEN Team zwyciężył w cyklu X Games w 2011 r. W 2013 roku zawody przyjęły nową formułę i obecnie w każdej eliminacji można wywalczyć komplet medali. W tej sytuacji Błażusiak w czterech zeszłorocznych startach, dwukrotnie udowodnił, że nie ma sobie równych i stanął na najwyższym stopniu podium, a raz wywalczył brązowy medal.

Najnowsze

Monster X Tour Wrocław – już 14 czerwca!

Już w 14 czerwca 2014 roku Wrocław stanie się epicentrum motorowej rozrywki za sprawą najlepszych Monster Trucków świata, które w samych tylko Stanach Zjednoczonych podziwia blisko siedemset tysięcy widzów podczas 80 show rocznie!

Ryk silników o ogromnej mocy, hektolitry spalonego paliwa, niewiarygodne akrobacje, dziesiątki miażdżonych wraków aut. Wielkie i głośne Monster Trucki powracają do Polski!

Zobaczysz niewiarygodne kilkutonowe samochody, które będą ze sobą zaciekle rywalizować podczas ekstremalnych wyścigów i zawodów freestyle. Przekonasz się na własne oczy, jak wysoko potrafią wybijać się w powietrze. Sprawdzisz co dzieje się z osobówkami, które dostaną się pod ich olbrzymie opony oraz jak szybko i swobodnie potrafią szaleć na dwóch kółkach.

Natomiast motocyklowi kaskaderzy z FMX Stunt Riders zaprezentują się w zapierających dech w piersiach powietrznych akrobacjach. To wszystko w ramach kolejnej edycji Monster X Tour w Polsce, która realizowana jest przez największego niezależnego producenta wydarzeń sportów motorowych w USA – Monster Truck Entertainment!

7.06.2014 – KRAKÓW, Stadion Cracovii

Show godz. 13.00

Pit Party 11:00-12:30 (wejście do 12:00)

Show godz. 19:00

Pit Party 17:00-18:30 (wejście do 18:00)

14.06.2014 – WROCŁAW, Stadion Wrocław

Show godz. 15.00

Pit Party 13:00-14:30 (wejście do 14:00)

PIT PARTY – przyjdź wcześniej, poznaj kierowców, zdobądź ich autograf i zrób sobie zdjęcie z gigantycznymi Monster Truckami!

PIT PARTY to impreza poprzedzająca główne show. Każdy, kto nabędzie bilet VIP będzie miał okazję podziwiać z bliska kultowe ciężarówki w parku maszyn. To doskonała okazja dla wszystkich fanów motoryzacji do zapoznania się z budową ogromnych pojazdów, zrobienia sobie zdjęcia przy ponad 1,5 metrowych oponach, zdobycia autografów zawodników, czy porozmawiania z mechanikami odpowiedzialnymi za ich sprawne funkcjonowanie.

Najnowsze