Pierwsza Astra OPC w Gliwicach
Wczoraj z taśmy zakładu GM Manufacturing Poland w Gliwicach zjechał pierwszy seryjny Opel Astra w wersji OPC.
Jak dotąd nie było w historii szybszej Astry. Pod maską nowego modelu kryje się turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 2 litrów (206 kW/280 KM), z wtryskiem bezpośrednim, który dostarcza maksymalnie 400 NM momentu obrotowego. Samochód jest w stanie osiągnąć prędkość 250 km/h.
![]() |
fot. PAP |
Każda kolejna wersja OPC jest testowana i dopracowywana na Pętli Północnej („Nordschleife”) toru wyścigowego Nürburgring w Niemczech. Szczególnie wymagający jest fragment toru zwany „Zielonym Piekłem”. Model, który z tego piekła nie wyjdzie zwycięsko – a to oznacza 10 tysięcy km na torze – nie trafia do klienta.
Cena Astry OPC w Niemczech rozpoczyna się od 34 250 euro. Ile będzie kosztowała w Polsce, dowiemy się w połowie czerwca, kiedy jest planowane rozpoczęcie sprzedaży. Obecny plan przewiduje produkcję około 2000 sztuk do końca 2012 roku.
![]() |
fot. PAP
|
Zakład GM Manufacturing Poland jest głównym producentem modelu Astra. Obecnie w Gliwicach produkowana jest najnowsza generacja Astry w wersjach 3- i 5-drzwiowej oraz Astra Classic w wersji 4-drzwiowej.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: