Pierwsza Astra OPC w Gliwicach
Wczoraj z taśmy zakładu GM Manufacturing Poland w Gliwicach zjechał pierwszy seryjny Opel Astra w wersji OPC.
Jak dotąd nie było w historii szybszej Astry. Pod maską nowego modelu kryje się turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 2 litrów (206 kW/280 KM), z wtryskiem bezpośrednim, który dostarcza maksymalnie 400 NM momentu obrotowego. Samochód jest w stanie osiągnąć prędkość 250 km/h.
![]() |
fot. PAP |
Każda kolejna wersja OPC jest testowana i dopracowywana na Pętli Północnej („Nordschleife”) toru wyścigowego Nürburgring w Niemczech. Szczególnie wymagający jest fragment toru zwany „Zielonym Piekłem”. Model, który z tego piekła nie wyjdzie zwycięsko – a to oznacza 10 tysięcy km na torze – nie trafia do klienta.
Cena Astry OPC w Niemczech rozpoczyna się od 34 250 euro. Ile będzie kosztowała w Polsce, dowiemy się w połowie czerwca, kiedy jest planowane rozpoczęcie sprzedaży. Obecny plan przewiduje produkcję około 2000 sztuk do końca 2012 roku.
![]() |
fot. PAP
|
Zakład GM Manufacturing Poland jest głównym producentem modelu Astra. Obecnie w Gliwicach produkowana jest najnowsza generacja Astry w wersjach 3- i 5-drzwiowej oraz Astra Classic w wersji 4-drzwiowej.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: