Pechowy trening F1 dla Susie Wolff

Kierowca testowy zespołu Williams, Susie Wolff, bardzo długo czekała na dzień, w którym będzie mogła wyjechać na tor za sterami bolidu F1. Mimo, że 4 lipca przejdzie do historii tej dyscypliny, dla zawodniczki będzie to słodko-gorzka data.

Susie Wolff
fot. Williams

Od początku trwania relacji wszystkie oczy były zwrócone w kierunku garażu ekipy z Grove. Susie Wolff, 32 – latka pochodząca ze Szkocji, poprowadziła bolid Valtteriego Bottasa, jednak po 4 okrążeniach zjechała na pobocze toru Silverstone i w ten sposób zakończyła swój debiut w treningu F1. Jak się później okazało, awarii uległa jednostka napędowa oraz wystąpił problem z temperaturą oleju.

Przed treningiem Susie udzieliła szeregu wywiadów, między innymi dla niemieckiego Bilda.

„Wszyscy myślą, że to tylko PR. A bycie kobietą w F1 wcale nie pomaga, a szkodzi. Chciałabym być oceniania za mój styl jazdy. Siedząc w bolidzie i mając na głowie kask, wszyscy jesteśmy tacy sami. W czasach, kiedy jeździliśmy gokartami, moimi rywalami byli Nico, Lewis, a także Kimi. Teraz znów się spotykamy na jednym torze” – powiedziała Susie Wolff z Williamsa.

Mimo pechowego debiutu, zawodniczka nie smuciła się zbyt długo i po kilku minutach realizator pokazał kibicom na całym świecie, uśmiechniętą twarz Susie Wolff.

Warto dodać, że w trakcie wyścigu podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii Felipe Massa celebrował swój 200. start w Formule 1.

W tym roku wyścig na torze Silverstone obchodził także swój jubileuszów – to było 50- te Grand Prix organizowane na tym obiekcie!

Najnowsze

Wyniki zawodniczek w Rajdzie Polski 2014

Tylko jedna z zawodniczek nie osiągnęła mety 71. Rajdu Polski, pozostałe 4 poradziły sobie bardzo dobrze. Najwyżej sklasyfikowaną pilotką jest Ilka Minor, która wraz z H. Solbergiem ukończyła rajd na 9. pozycji.

Ilka Minor
fot. materiały zawodniczek

Henning Solberg wraz z Ilką Minor zostali najwyżej sklasyfikowanym teamem prywatnym w Rajdzie Polski. Było kilka przygód, ale wynik i tak jest satysfakcjonujący:

– Rajd był wyjątkowo szybki, więc i dyktowanie było utrudnione. Raz jest 70 km/h a zaraz 150 i ciężko mi było cokolwiek zobaczyć. W ten sposób uderzyliśmy w szykanę, bo za późno ją podyktowałam, na szczęście ten błąd skończył się jedynie pogiętymi błotnikami i zderzakiem, na 100 metrów przed metą. Na najdłuższym, sobotnim odcinku uderzyliśmy w ukryty w trawie kamień i nie tylko nas spotkał taki los. Szkoda, bo na drugiej pętli skończyliśmy ten sam odcinek na 5. miejscu. Najważniejsze jest to, że po raz kolejny udało nam się zdobyć punkty do klasyfikacji mistrzostw – mówi Ilka.

– Popełniłem kilka błędów w czasie rajdu, ale generalnie jestem bardzo zadowolony z weekendu. Bardzo ciężko pracowałem na ten wynik – podsumował Henning Solberg.

Lara Vanneste
fot. materiały zawodniczek

Bardzo emocjonująca walka odbyła się w klasyfikacji juniorów, Christian Riedemann wraz z kolejną pilotką – Larą Vanneste miał szansę na podium, jednak awaria sprzęgła na superoesie w Mikołajkach pokrzyżowała im plany. W niedzielę załoga powróciła na trasy rajdu w systemie Super Rally (z karą 10 minut) i dojechała na metę na 5. pozycji:

– Oczywiście to bardzo irytujące, gdy wszystko szło doskonale, a tu nagle auto się zatrzymuje. Mieliśmy nadzieję na lepszy wynik, ale chociaż udało się obronić 2. miejsce w klasyfikacji mistrzostw JWRC. Teraz patrzymy z ufnością na kolejną rundę w Finlandii – mówi Christian, a Lara dodaje:

– Pokazaliśmy, że tempem jazdy dorównujemy czołówce – to także częściowo zasługa nowego sposobu zapisu notatek. Dzięki temu mogliśmy walczyć do końca, mimo niepowodzenia.

Molly Taylor
fot. materiały zawodniczek

Jedyna kobieta za kierownicą w Rajdzie Polski – Molly Taylor, zmagała się z awarią sprzęgła i dodatkowo z grypą żołądkową. Rajd ukończyła na miejscu 8. w klasyfikacji JWRC i 25. w klasyfikacji generalnej:

– Awaria w sobotę była bardzo bolesna, bo mieliśmy bardzo obiecujący początek. Zanim zaczęły się problemy, byliśmy na 4. miejscu i miło wiedzieć, że nasze tempo jest blisko konkurentów w klasie. Wybiegając w przyszłość do Rajdu Finlandii, cieszę się z ukończenia tego rajdu, bo to jest świetne przygotowanie. Drogi na obu rundach są bardzo szybkie i udało nam się wprowadzić nieco poprawek do ustawień samochodu. Czekamy na dalszą poprawę naszego tempa i mimo, że awaria jest rozczarowująca, to wiele też zyskaliśmy – mówi Molly.

Marlene Engan
fot. materiały zawodniczek

Na miejscu 48 rajd ukończyła Marlene Engan u boku Mariusa Arsen. Rajd był dla nich niego pechowy:

– Pierwszego dnia mieliśmy problem z dźwiękiem w moim kasku i trudno mi było usłyszeć Marlene, musieliśmy kupić nowy kask. Na odcinku 14 wypadł z drogi Suarez i gdy wracał na trasę, to uderzyliśmy w niego. Nie mogę zrozumieć, jak można mieć takiego pecha! Musieliśmy naprawić auto i skorzystać z systemu Super Rally w niedzielę. Na koniec urwała nam się jeszcze śruba w zawieszeniu, ale udało się osiągnąć metę – opowiada Marius.

O większym pechu może mówić załoga w składzie: Rashid Al Ketbi i Karina Hepperle, która wypadła z trasy na OS 19 i nie mogła już kontynuować jazdy. Uszkodzeń zewnętrznych samochodu prawie nie było, jednak dalsza jazda nie była możliwa, a wyglądało to tak.

Raju Polski niestety nie był szczęśliwy dla polskich załóg. Michał Sołowow z Maciejem Baranem i Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją na skutek dachowań odpadli z zawodów odpowiednio w piątek i w sobotę. Również na drugim etapie z powodu urwania prawego tylnego koła, pełnego dystansu nie zaliczyli Robert Kubica i Maciej Szczepaniak. Załoga RK M-Sport wróciła jednak do walki w niedzielę w ramach systemu Rally2 ostatecznie kończąc 7. tegoroczną rundę Rajdowych Mistrzostw Świata na 20. miejscu. W tej sytuacji najlepszą z polskich załóg była para Jarosław Kołtun/Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5), która zakończyła zawody na 18. w klasyfikacji generalnej.

Najnowsze

„Moda na 500” – projekt polskich blogerek mody i Fiata 500

Trzy blogerki, trzy europejskie stolice mody i Fiat 500 w setkach wersji, barw i stylów. Tak wyglądał projekt „Moda na 500", w którym blogerki DaisyLine, Kapuczina i Glamourina wyruszyły do europejskich kolebek haute couture i prêt-à-porter na poszukiwanie najmodniejszego auta w Europie.

Każda z nich miała przywieźć z powrotem nie tylko gorące modowe inspiracje i wspaniałe wspomnienia, ale także kadry z sesji fotograficznej wykonanej w miejscach wybranych przez Czytelników ich blogów oraz zdjęcia z jak największą liczbą wypatrzonych na ulicach stylowych Fiatów 500 –  samochodu, który stanowi numer jeden w segmencie aż w 10 krajach Europy!

„Moda na 500” –  projekt polskich blogerek mody i Fiata 500
fot. Fiat

DaisyLine poleciała do skąpanej w deszczu stolicy Wielkiej Brytanii. I właśnie na ulicach miasta, inspirowanego zarówno wywrotowym stylem Vivienne Westwood, jak i dziewczęcą elegancją Kate Middleton, DaisyLine spotkała największą liczbę modnych „500″! Auta, które wybierają świadome kobiety kochające modę. Na miejsce londyńskiej sesji z czerwonym Fiatem 500 Czytelnicy jej bloga DaisyLine.pl wybrali dzielnicę Soho, uzasadniając, że jest ona „(…) znana z licznych klubów, dyskotek, restauracji, barów i pubów, czynnych do nocy. Są tu również kompleksy kin, teatry, księgarnie, modne sklepy oraz salony gier. Jest tu tak różnorodnie, wielokulturowo, jak różnorodny i indywidualny jednocześnie może być styl Fiata 500, który mógłby spokojnie stać się naturalnym elementem artystycznego, wielokulturowego West Endu. Dla wielu adres zamieszkania w tym rejonie Londynu to rzecz tak pożądana jak Fiat 500;-)”.

„Moda na 500” –  projekt polskich blogerek mody i Fiata 500
fot. Fiat

Kapuczina wsiadła do samolotu lecącego do tętniącego życiem Paryża. Na miejscu już czekał na nią Fiat 500, którym pojechała prosto na 31 Rue Cambon – miejsce, gdzie w 1913 roku wielka Coco Chanel otworzyła swój pierwszy butik. Dziś mieści się tam słynne studio Karla Lagerfelda. „(…) To właśnie tam powinna znaleźć się „Pięćsetka” – pod butkiem najważniejszej, najbardziej wpływowej postaci w historii mody, w hołdzie i z szacunku dla Coco. Kultowy styl i designerski urok samochodu idealnie wtapiają się w ponadczasowy klimat tego miejsca. A kto wie, może duch Chanel będzie spoglądał ze schodów i podziwiał…?” – uzasadnili wybór miejsca paryskiej sesji Czytelnicy bloga Kapuczina.com.

Glamourina ruszyła na zwiedzanie Berlina. Jej sesję z Fiatem 500 zaplanowano na Potsdamer Strasse 10785 „Boulevard der Stars”, czyli niemieckiej Alei Gwiazd. Jak napisał pomysłodawca sesji, to „świetne miejsce, w którym każdy może poczuć się jak hollywoodzka gwiazda”. „500″, aleja gwiazd, klimat Hollywood – brzmiało jak świetna zabawa i tak tam rzeczywiście było, co doskonale widać na pełnych słońca i radości zdjęciach na blogu Glamourina.net.

„Moda na 500” –  projekt polskich blogerek mody i Fiata 500
fot. Fiat

Blogerki na ulicach Londynu, Paryża i Berlina napotkały setki stylowych Fiatów 500, którym indywidualny charakter nadały ich modne właścicielki. Radosne kolory, niebanalne naklejki, sztuczne rzęsy i oryginalne ozdoby – wszystkie te pomysły można obejrzeć na zdjęciach opublikowanych na blogach DaisyLine, Kapucziny i Glamouriny.

Projekt „Moda na 500″ miał na celu przybliżenie Polkom najnowszych trendów w modzie i designie. Akcja pokazała też, jak bardzo popularnym samochodem w odwiedzanych stolicach jest Fiat 500. Co ciekawe, auto najczęściej występuje w otoczeniu markowych butików i w towarzystwie bardzo drogich, ekskluzywnych samochodów – to „naturalne środowisko” „500″.

Sesje fotograficzne i relacje z projektu „Moda na 500″ są dostępne na fanpage’u Fiata na Facebooku (www.facebook.com/FiatPL) oraz na blogach:
– DaisyLine.pl
– Kapuczina.com
– Glamourina.net.

„Moda na 500” –  projekt polskich blogerek mody i Fiata 500
fot. Fiat

Najnowsze

Skontroluj swój motocykl Suzuki!

Suzuki zachęca do skorzystania z bezpłatnej kontroli stanu technicznego motocykla w autoryzowanym serwisie marki.

Teraz właściciele motocykli i quadów Suzuki, które mają więcej niż 4 lata, mogą skorzystać z oferty przygotowanej specjalnie dla nich. W lipcu ASO marki bezpłatnie przeprowadzi kontrolę pojazdu, dokładnie sprawdzając najważniejsze elementy: silnik, układ przeniesienia napędu, układ hamulcowy, zawieszenie i układ kierowniczy wraz z kołami, układ elektryczny i oświetlenie, a także nadwozie.

Korzystając z tej akcji, klient otrzyma także rabat w wysokości 30% na oryginalne części zamienne oraz 15% na akcesoria Suzuki.

Akcją serwisową objęte są wszystkie modele motocykli i ATV Suzuki bez względu na ich pochodzenie.

Skontroluj swój motocykl Suzuki
fot. Suzuki

Najnowsze

Susie Wolff wystąpi w treningu F1!

Dokładnie 4 lipca, podczas pierwszego treningu F1 do GP Wielkiej Brytanii na tor wyjedzie bolid prowadzony przez kobietę. Susie Wolff, która jest obecnie kierowcą rozwojowym i testowym w ekipie Williamsa, będzie miała możliwość wystąpienia przed brytyjską publicznością już za dwa tygodnie na torze Silverstone.

Od samego początku sezonu 2014 mówiło się o tym, że młoda Szkotka wystąpi w dwóch treningach F1. Teraz już wiadomo, że będzie to pierwszy trening do GP Wielkiej Brytanii, a także pierwsza sesja GP Niemiec. Młoda zawodniczka nie kryje radości z faktu, że będzie pierwszą kobietą od wielu lat, która zagości na torze F1. Jednocześnie Wolff przyznała, że gdy tylko zajdzie w ciążę jej kariera automatycznie się zakończy.

– Moją ambicją są starty w F1. Teraz jestem już o krok bliżej ku temu, by spełnić swoje marzenie. Kiedy tylko zostanę szczęśliwą mamą, zakończę karierę w sportach motorowych. Nigdy nie mogłabym się narazić na ryzyko wiedząc, że w domu jest mała istota, która mnie potrzebuje – powiedziała testerka Williamsa w wywiadzie dla The Telegraph.

Prywatnie Susie jest żoną szefa zespołu Mercedes. Zawodniczka ma nadzieję, że oba treningi przebiegną bez zarzutu i wróci do garażu „w jednym kawałku” i że w przyszłości uda jej się zostać etatowym kierowcą jednego z teamów F1.

Susie Wolff
fot. Williams

Najnowsze