Paul Walker – aktor z „Szybkich i Wściekłych” – nie żyje

Tragiczne wieści obiegły dziś świat - nie żyje Paul Walker - wielbiciel motoryzacji, bardziej znany jako odtwórca głównej roli Briana O'Connera w kultowym już filmie "Szybcy i Wściekli".

Porsche carrera GT po wypadku, w którym zginął Paul Walker i Roger Rodas.

Mimo, że każdy fan motoryzacji widział ten film, wielu się od jego specyfiki odcinało. Jednak większości z nas na zawsze już zapadnie w pamięci rola, jaką odegrał nie tylko Vin Diesel – uwielbiany przez rzesze kobiet (w tym sporą część naszej redakcji), ale jego filmowy partner Paul Walker. W „Szybkich i wściekłych” wcielił się w postać agenta FBI Briana O’Connera.

Czas szybko upłynął od kiedy widzieliśmy Paul’a w jego ostatniej motoryzacyjnej roli – aktor zmarł w wieku 40 lat. Stało się to kilka dni temu na kalifornijskiej drodze w pobliżu Los Angeles, gdzie w skutek bardzo poważnego wypadku Walker wraz z towarzyszem podróży doznali śmiertelnych obrażeń. Aktor jechał wówczas ze swoim przyjacielem Rogerem Rodasem, który prowadził Porsche Carrera GT – wspólnie wracali z charytatywnego wydarzenia, organizowanego co roku w Kalifornii. Jadąc w okolicach Santa Clarita auto prawdopodobnie wpadło w poślizg i uderzyło w drzewo. Po chwili samochód stanął w płomieniach a Walker i Rodas utkęli wewnątrz Porsche. Obaj zginęli na miejscu.

Policja uznała, że przyczyną wypadku była nadmierna prędkość pojazdu.

Wypowiedź szeryfa i ojca Paul’a Walker’a oraz zdjęcia rozbitego pojazdu tutaj.

Tak go zapamiętamy – Paul Waler (z lewej) jako Brian O’Conner w kultowym filmie „Szybcy i Wściekli” u boku Vina Diesla.
kadr z filmu „Szybcy i Wściekli”

Najnowsze

Emma Holmes i Maserati – idealne połączenie? Film

Co ma wspólnego modelka z Maserati? Niedawno Brytyjczycy poznali zwyciężczynię pierwszej edycji programu „The Face”. Celem tego show było wyłonienie tytułowej "twarzy’" czyli modelki, która po kilku tygodniach rywalizacji z konkurentkami w różnorakich zadaniach (sesje, kampanie reklamowe) i pod opieką jednej z trenerek (doświadczonej w dziedzinie modellingu mentorki) okaże się najdoskonalsza, najpiękniejsza, najbardziej fotogeniczna i jeszcze wiele naj…

Emmie Holmes i Racquel Smith biegną do Maserati Quattroporte.
kadr z filmu

Laur zwycięstwa przypadł Emmie Holmes – 18-latce o niezwykle unikalnej urodzie, której opiekunką była sama Naomi Campbell. Nagroda główna to kontrakt z marką Max Factor.  Trudno wyobrazić sobie lepszy start…

Jednak nie o wybiegach i kontraktach reklamowych będzie tu mowa. O tych aspektach dowiecie  się z innych portali.  My zajmiemy się jednym szczególnym etapem (rozstrzygniętego już konkursu), którego bohaterem stało się Maserati Quattroporte.
W duecie właśnie z Emmą Holmes.

5 odcinek serii ‘The Face’ był bowiem sponsorowany przez włoskiego producenta Maserati, a jego życzeniem (i tym samym wyzwaniem postawionym przed uczestniczkami) było nakręcenie spota reklamowego Quattroporte nowej generacji.

Zadanie polegało na podkreśleniu wszystkiego, co flagowe w tym samochodzie, czyli elegancji, stylu, mocy i technologii. Opieka Naomi Campbell i jej bezcenne rady pozwoliły Emmie Holmes i jej towarzyszce w owym filmiku promującym – Racquel Smith – bezapelacyjnie wygrać. Maksimum poświęcenia na planie zostało nagrodzone wyśmienitym produktem końcowym.

Dodać należy, iż Smith praktycznie ‘gubi się’ w tej produkcji, prawdziwe gwiazdy 35-sekundowego dzieła to Emma i Maserati – auto, które zgodnie z reklamowym hasłem wypowiadanym przez naszą bohaterkę, wręcz żąda bycia prowadzonym (demands to be driven).

Reklama jest hipnotyzująca.

Naumi Cambell – opiekunka Emmy.
fot. Maserati

W tym miejscu warto wspomnieć o Maserati jako o koncernie, który w ogóle angażuje się w wiele akcji jako sponsor i zazwyczaj nie przechodzi to bez echa. Oprócz wyżej wymienionego udziału w ‘The Face’, mamy na przykład choćby ciągłą ‘współpracę’ ze światem filmu.  Nie trzeba bowiem daleko cofać się w czasie by przypomnieć sobie, iż w listopadzie bieżącego roku House of Trident (dla niewtajemniczonych: trójząb jest symbolem marki) ogłosiło się donatorem 31 Festiwalu Filmowego w Turynie(odbywającego się w dniach 22-30 listopada). Dosłownie ‘chwilę’ po tym jak było sponsorem 70 Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji.

W Turynie unikalna ścieżka dźwiękowa, złożona z ryku silników Maserati Quattroporte i Maserati Ghibli  towarzyszyła aktorom i reżyserom na każdym kroku.

Flagowe już dla producenta Quattroporte to szósta generacja modelu z 1963 roku. Jest większe i lżejsze niż jego poprzednik i w niezwykły sposób łączy w sobie luksus oraz sportowe zacięcie. W ramach turyńskiego wydarzenia model można było oglądać z bliska na Piazza Castello.

Maserati, to nie tylko sponsor kina to swojego rodzaju jego ambasador, nieprzerwanie w nim (tym kinie) obecny, w różnorodnych rolach. To dzieło bezsprzecznie warte kontynuacji.

Maserati Quattroporte
fot. Maserati

Najnowsze

Samochód naprawiać w ASO czy u pana Henia? Film

Czy decydując się na naprawę w warsztacie u "Pana Henia" mamy pewność, że auto zostanie naprawione zgodnie z wymogami producenta? Czy ze świadomością, że nasz samochód po wypadku doprowadzono do stanu używalności z użyciem nieaktualnych parametrów naprawy, ze spokojem usiądziemy za kółko?

Lepiej, gdy mamy świadomość naprawy samochodu zgodnie z procedurami producenta – jest wówczas gwarancja, że np. uruchomią się wszystkie poduszki właściwie dla uderzenia z boku.
fot. Volkswagen

Na konferencji poświęconej naprawom powypadkowym przedstawiono ciekawe informacje o tym, ile warsztatów (nieautoryzowanych) w Polsce ubiegało się u Volkswagena o dostęp do najnowszych danych serwisowych. Okazało się, że było to jedynie kilkaset punktów na ponad 3 tysiące warsztatów. Volkswagen umożliwia dostęp do pełnych danych za pomocą programu erWin (możliwe korzystanie przez godzinę, co wiąże się z wydatkiem kilku euro, ale też dzień, tydzień, miesiąc), jednak polscy mechanicy jakoś niechętnie korzystają z tej możliwości.

Na pocieszenie podano, że to nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech czy Skandynawii są nagminne przypadki korzystania z nieaktualnej wiedzy dotyczącej naprawy samochodu. Czym może skutkować reparacja auta powypadkowego zgodnie z obowiązującymi normami dla danego modelu i przeciwnie – z pomocą danych dotyczących np. poprzedniego modelu samochodu? Otóż może to mieć wpływ na nasze życie. Bo kilka centymetów głębiej wgnieciona blacha podczas wypadku, czy słupek B, który ma za zadanie nas chronić z boku samochodu, może nas kosztować życie.

Testy przeprowadzone przez Kraftfahrzeugtechnische Institut (KTI) wykazały, że nieprzestrzeganie standardów technologicznych przy naprawie może być powodem poważnych urazów pasażerów samochodu podczas wypadku. Badanie przeprowadzone zostało na dwóch Volkswagenach Passatach. Samochody zostały poddane dwóm testom zderzeniowym przeprowadzonym według standardów Euro NCAP. Główna siła skierowana była na środkowy słupek B.

Testy zderzeniowe zostały przeprowadzone jednakowo, różna była jednak technologia naprawy samochodów po pierwszym zderzeniu. Srebrny Passat Variant był naprawiany dokładnie według aktualnych standardów producenta dla tego modelu, niebieski pojazd według starszej technologii. Różnice po naprawie obu samochodów nie były widoczne na pierwszy rzut oka, wyszły na jaw dopiero po przeprowadzeniu drugiego testu zderzeniowego – patrz galeria.

Passat naprawiany zgodnie z aktualnymi standardami, także po drugim zderzeniu, chronił pasażerów tak jak podczas pierwszego testu zderzeniowego, między innymi dzięki kompletnie wymienionemu słupkowi B. W przypadku drugiego samochodu było inaczej – nieaktualna technologia łączenia elementów słupka B i zastosowanie starych procedur naprawy spowodowało znacznie większą deformację bocznego słupka i płyty podłogowej, nieprawidłowe działanie bocznej poduszki powietrznej oraz brak wyzwolenia kurtyny powietrznej. W obrębie słupka B bok nadwozia przesunął się o ponad 60 milimetrów głębiej w kierunku środka samochodu, a więc w kierunku pasażerów, niż w samochodzie naprawionym zgodnie z aktualnymi normami producenta.

Niefachowo przeprowadzona naprawa ma negatywny wpływ na następujące elementy (na podstawie przeprowadzonego testu KTI):
–          bezpieczeństwo pasażerów
–          sztywność nadwozia i jego odkształcenie
–          działanie biernych systemów bezpieczeństwa
–          koszty kolejnej naprawy samochodu po niefachowo wykonanej pierwszej naprawie powypadkowej
–          koszty wypłat świadczeń ubezpieczeniowych za szkody na zdrowiu i mieniu
–          gwarancję na przeprowadzone prace
–          gwarancję na lakier i nieprzerdzewienie nadwozia

Jak możemy zatem sobie radzić?
Po pierwsze wiedza o tym, że kolejne generacje danych modeli różnią się od siebie coraz bardziej, że stosuje się w nich najnowsze materiały (elementów z wysoko wytrzymałej stali, np. słupka B, nie powinno się ciąć, spawać, tylko wymieniać w całości), że mechanik powinien znać parametry naprawy do danego, np. najnowszego modelu, a nie poprzednika – to wszystko działa na naszą korzyść. Zatem warto wiedzieć więcej o swoim samochodzie.

Po drugie – decydując się na wizytę w nieautoryzowanym warsztacie spróbujmy dowiedzieć się, czy punkt ten korzysta z najbardziej aktualnej wiedzy – np. za pomocą dostępu do programu erWin (w przypadku Volkswagena).

Po trzecie – w przypadku dużej ingerencji w strukturę karoserii, być może lepiej zapłacić nieco więcej i naprawiać samochód w autoryzowanym warsztacie, niż ryzykować niewłaściwą i często w podobnej cenie wykonaną naprawą w innym punkcie.

Najnowsze

Nitro Circus Live w Warszawie – kto wygrał wejściówki?

Dziś roztrzygnięcie konkursu, w którym do wygrania jest 5 podwójnych wejściówek na niesamowitą imprezę tego roku Nitro Circus Live w Warszawie, która odbędzie się już 14 grudnia na Stadionie Narodowym.

Warunkiem uczestnictwa w konkursie było dopisanie pod artykułem ciekawego komentarza, który uzasadnia chęć zdobycia wejściówki oraz dopisanie się do naszego newslettera do godziny 23.59 dnia 1 grudnia.

Nasz wybór padł na następujące komentarze (na szczególną naszą uwagę zasłużył także czas reakcji, czyli pierwsze komentarze miały fory ;-):

1. Ola Cybulska
„Bilety na nitro circus najlepszy prezent na moje urodziny!”

Tu zadecydowała determinacja, z jaką Ola walczyła na like’i na FB, które były jedym z wyznaczników naszej oceny. Poza tym podwójna wejściówka na Nitro Circus to rzeczywiście wymarzony prezent dla jubilatki – najlepszego od Motocaina.pl Ola!

2. Dagmara Misiewicz Kocur
” Sprawa jest prosta muszę tam być! Wiadomo jak kocham sporty EX, a za motocrossy dałabym się pokroić. Zobaczyć jak fruwają na żywo Adama Jonesa,Taka Higashino i Blake Williams’a byłoby OSOM ♥. X-Games’a najprawdopodobniej nigdy nie zobaczę, to przynajmniej na Nitro Circus bym oczy nacieszyła:) Jako że wcześniej mam termin na dziarkę i tam deponuje kasę, chcę tak bardzo wygrać bilet. Lajkujcie post Kocur chce dostać zawału serca żeby życ :P”

Cóż, tu przemówiły do nas następujące sformułowania: za motocrossy dałabym się pokroić, zobaczyć jak fruwają, nigdy nie zobaczę, termin na dziarkę, zawału serca – czy można być bardziej przekonującą? 😉 Miłej zabawy Dagmara!

3. Kaja Kamińska
„Chcialabym wygrac bilety na NC z paru powodow, po pierwsze jeszcze nie kupilam bo jestem gapa, po drugie nie mam jeszcze prezentu na mikolajki dla mojego ukochanego i uwazam ze to bedzie swietny pomysl na prezent i po trzecie najwazniejsze nie wyobrazam sobie ze moje 4miesieczne dziecko w brzuchu ominie taka impreze 😉 jak nie wygram to i tak pojade, ale 400zl wolalabym poswiecic na stroj crossowy dla mojego przyszlego dziecka ;)”

Tu nas przekonała rozbrajająca szczerość i uczciwe postawienie sprawy – takie kobiety wybitnie doceniamy. No i rzecz jasna – 4-miesięczny motobrzdąc rosnący w brzuchu Kaji, na którego rozwój w sporcie motorowym mama szykuje fundusze – rozbrajające 🙂 Kaja – poprosimy fotkę Waszej ekipy z Nitro!

4. Paweł Nader
„Razem z moją dziewczyną mamy hopla na punkcie adrenaliny. Skakaliśmy na bungee i ze spadochronem, w lecie zdzieramy opony z naszych motocykli. Kiedy dowiedziałem się że ekipa Travisa Pastrany przyjeżdża do Polski od razu pomyślałem, że takie wydarzenie będzie idealnym miejscem na oświadczyny. Pomożecie mi sprawić by ta jedyna powiedziała tak??”

Paweł – na tak postawione pytanie: czy pomożemy, odpowiadamy – oczywiście, że pomożemy! Trzymamy za słowo i prosimy o fotkę z oświadczyn 🙂

5. Arek Budyń
„Najlepsza niespodzianka dla mojego przyjaciela 🙂 bo prawdziwa przyjaźń potęgą!”

Krótko i na temat – podpisujemy się pod tym. Poza tym gratulujemy pomysłu na stworzenie wydarzenia na FB – grunt to determinacja 🙂

Jak otrzymać wejściówkę?
Zwycięzców prosimy o wysłanie nam z maila, który dopisaliście do naszego newslettera, swoje dane teleadresowe oraz numer telefonu dla kuriera, który przywiezie Wam podwójną wejściówkę. Dane należy wysłać na adres konkurs@motocaina.pl

Jeszcze dziś ogłosimy kolejny konkurs, w którym nagrodą będzie jeden z trzech niesamowitych przewodników „100 przełęczy alpejskich na motocyklu” – Najpiękniejsze trasy Alp Wschodnich i Zachodnich, autorstwa Heinz’a E. Studt’a.

Zobacz jak Travis Pastrana zaprasza na Nitro Circus Live w Warszawie:

Razem z moją dziewczyną mamy hopla na punkcie adrenaliny. Skakaliśmy na bungee i ze spadochronem, w lecie zdzieramy opony z naszych motocykli. Kiedy dowiedziałem się że ekipa Travisa Pastrany przyjeżdża do Polski od razu pomyślałem, że takie wydarzenie będzie idealnym miejscem na oświadczyny. Pomożecie mi sprawić by ta jedyna powiedziała tak??Razem z moją dziewczyną mamy hopla na punkcie adrenaliny. Skakaliśmy na bungee i ze spadochronem, w lecie zdzieramy opony z naszych motocykli. Kiedy dowiedziałem się że ekipa Travisa Pastrany przyjeżdża do Polski od razu pomyślałem, że takie wydarzenie będzie idealnym miejscem na oświadczyny. Pomożecie mi sprawić by ta jedyna powiedziała tak??

Najnowsze

Sprzedam BMW 730i E38, 1994 r.

Sprzedam swój samochód - niegdyś moje marzenie, które zostało spełnione. Dziś czas się rozstać.

Pełna galeria zdjęć samochodu tutaj.

BMW 730i, E38, 1994 r., skrzynia 5-biegowa manualna, silnik V8, 218 KM, kolor lakieru – ciemne bordo (rot), felgi aluminiowe 16-stki, przebieg 205 tys. km.

Wyposażenie:
– oryginalny system dźwięku dolby BMW z subwooferem (wcześniej oryginalne stereo z kasetą magnetofonową – mogę dorzucić do kompletu)
– zmieniarka na 6 płyt,
– nawigacja,
– podgrzewane fotele z przodu,
– roleta na tylną szybę sterowana automatycznie w panelu centralnym,
– siedzenia: boki ze skóry, środek z tkaniny,
– klimatyzacja dwustrefowa,
– funkcja rest (podtrzymanie temperatury wnętrza po wyłączeniu silnika),
– tempomat,
– TV,
– dywaniki welurowe
– kierownica wielofunkcyjna z przyciskami ze sterowaniem radiem i tempomatem
– telefon między fotelami przednimi
– zestaw głośnomówiący
– z tyłu rozkładany podłokietnik
– ski sack (torba na długie przedmioty, np. narty),
– ASC + T,
– obie poduszki powietrzne z przodu oryginalne,
– domykana automatycznie klapa bagażnika
– za przyciśnięciem na pilocie domykanie lub otwieranie wszystkich szyb,
– centralny zamek,
– elektryczne sterowanie wszystkich szyb i lusterek (panel przy kierowcy),
– elektryczne sterowanie fotelami i zagłówkami z przodu,
– podgrzewana lusterka (prawe – wkład do wymiany),
– blokada otwierania tylnych szyb (zabezpieczenie przed otworzeniem przez dzieci),
– fabryczny autoalarm,
– immobiliser,
– ABS.

W środku nigdy nie były palone papierosy; w popielniczkach, ani na tapicerce nie ma niczego przypalonego.

Pierwszy właściciel w Polsce – data pierwszej rejestracji w Polsce 12.2005 (sprowadzona z Niemiec).

Auto jest bezwypadkowe, wszystkie blachy oryginalne, nigdy nie lakierowany. Rok temu wymieniony akumulator.

Samochód serwisowany u mechanika specjalizującego się w BMW (Warszawa) – można sprawdzić u niego całą historię wymian części eksploatacyjnych.

Uszkodzenia: Auto ma lekko pęknięty plastik z tyłu, pod zderzakiem. Na prawym boku, na przednich drzwiach jest ledwo widoczna obcierka lakieru. Niewielkie ogniska korozji na obu tylnych nadkolach i na klapie bagażnika. Na tylnym zderzaku, z prawej strony, rysa około 3 centymetrów. Lusterko prawe – nie działa podgrzewanie.

Nie ma instalacji LPG od nowości.

Wnętrze jest wypielęgnowane – często było pielęgnowane różnymi kosmetykami samochodowymi  – przykład tu.

Samochód jest obecnie na letnich oponach, oryginalnych felgach…

W przypadku zainteresowania proszę o kontakt mailem: frendl@motocaina.pl lub telefonicznie 602 624 140

Cena 12 tysięcy złotych

Najnowsze