Ossa powraca – galeria i film

Po prawie 30 latach na rynek motoryzacyjny powraca hiszpański producent motocykli - Ossa. Wszystko wskazuje na to, że już niebawem będzie można kupić najnowszy motocykl trialowy tego producenta.

 

fot. Ossa

Kto  by przypuszczał, że firma, która splajtowała w 1982 roku jeszcze kiedykolwiek powróci do „żywych”? Znane motocykle terenowe z logiem czterolistnej koniczyny przeszły już przecież dawno do historii. W latach świetności producenta, na motocyklach Ossy Santiago Herrero wygrywał w wyścigach 250GP, a Mick Andrews wywalczył kilka tytułów Mistrza Europy w trialu. Historia jednak lubi powroty – Ossa się odrodziła!

Najnowszy motocykl Ossy TR280i został zaprezentowany w listopadzie 2010 roku w Mediolanie. Póki co, firma dziennie produkuje około 20 egzemplarzy, które w większości trafią do europejskich dealerów firmy. Ważący jedynie 67 kilogramów motocykl wyposażony został w chłodzony cieczą jednocylindrowy dwusuwowy silnik o pojemności 272,2 ccm oraz hydrauliczne sprzęgło.

Ruszyła też strona internetowa producenta, gdzie można znaleźć wszelkie informacje o historii firmy, wspomnienia filmowe z lat świetności Ossy, a nawet odzież motocyklową.

Zobacz, jak Ossa TR280i radziła sobie na pierwszej prezentacji:

O Mistrzostwach Świata Kobiet w Trialu w Myślenicach przeczytasz tutaj.

Wywiad z Klarą Dubaniowską, pierwszą Polką, która stanęła na podium zmagań w randze Mistrzostw Europy.

Najnowsze

Hondą CBR250R wokół wirtualnego świata

Honda, w ramach promocji modelu CBR 250R, uruchomiła na swojej witrynie grę typu flash „TourinGlobe" - dzięki niej Twoje dziecko, ale i Ty, możecie podróżować w wirtualnej rzeczywistości po świecie, na japońskim motocyklu.

W grze można wybrać sobie jedną z czterech postaci kobiecych.
fot. Honda

Czy motocykl wyścigowy jest idealnym środkiem do podróży wokół świata? Cóż, w grach, jak wiemy można wszystko, więc dlaczego by nie.

Zasady są proste: wybieramy sobie kolory motocykla, potem najbardziej odpowiadającą nam postać i już możemy ruszać w podróż dookoła świata. Kiedy wydawało by się, że zabawa dopiero się zaczyna, ona właściwie już się kończy… Później już w zasadzie nie ma nic więcej do zrobienia poza obserwowaniem podróży CBR 250R przez różne zakątki świata. Prawie w ogóle nie mamy możliwości sterowania motocyklem. Można jedynie na chwilę lekko przyspieszyć lub zwolnić, ale tak czy inaczej, maszyna się nie zatrzymuje. Poza tym, choćbyśmy robili nie wiadomo co – nie jesteśmy w stanie wyprzedzić innych graczy. No cóż, może oni po prostu mniej ważą…

Jeśli nie macie nic ciekawszego do zrobienia, nudzicie się w pracy, albo chcecie czymś zająć swoje dzieci, odsyłamy do gry, która znajduje się tutaj.

fot. Honda

Najnowsze

Nietypowe coupe – Hyundai Veloster, video, galeria

Na targach samochodowych w Detroit, Hyundai zaprezentował ciekawe coupe z nietypowo umiejscowionymi drzwiami, co wyróżnia go wśród obecnie dostępnych na rynku aut. Model Veloster z jednej strony ma dwoje drzwi, z drugiej natomiast ma tylko jedno skrzydło. Dziwoląg czy auto praktyczne?

Kto powiedział, że samochody muszą być z każdej strony takie same?
fot. Hyundai

Hyundai po raz kolejny udowadnia, że potrafi stworzyć ciekawy, niestandardowy samochód. Koreański producent postanowił wyjść naprzeciw panującej obecnie modzie na czterodrzwiowe coupe typu Porsche Panamera i stworzył coś zupełnie innego od panującego dziś trendu. Coś, w czym tak naprawdę trudno policzyć drzwi. Tak, tak – choć na początku trudno to dostrzec, auto nie do końca jest symetryczne. Podróżujący, chcący zająć miejsca z tyłu koreańskiego coupe, będą mogli wsiąść do niego tylko od strony pasażera, bo właśnie po tej stronie znajduje się para drzwi (przednie i tylne). Wprawdzie gdy do łącznej liczby dorzucimy klapę bagażnika, z auta robi się czterodrzwiowe coupe, jednak jakże niestandardowo czterodrzwiowe! Brawa za odwagę dla projektantów – takie nietypowe rozwiązanie wydaje się być bardzo praktyczne.

Veloster ma agresywne linie nadwozia typowe dla coupe (z tyłu samochód może nasuwać skojarzenia z Megane Coupe), heksagonalny grill i panoramiczny dach. Pod maskę „Koreańczyka” trafi czterocylindrowy silnik 1.6 GDI o mocy 138 KM, ze 167 Nm momentu obrotowego, który współpracować będzie z sześciostopniową manualną skrzynią biegów lub sześciostopniową dwusprzęgłową skrzynią Hyundaia nazwaną DTC. Ma być więc ekonomicznie i dynamicznie. Tę drugą tezę wydaje się potwierdzać nawet film.

fot. Hyundai

Gdy więc zastanawiacie się nad kupnem Mini czy Hondy CRZ, może warto przemyśleć jeszcze propozycję od Hyundaia. Być może urodą Veloster nie dorówna konkurencji (bo ta jest na wysokim poziomie), ale idziemy o zakład, że samochód będzie najatrakcyjniejszą ofertą pod kątem cenowym – według nieoficjalnych informacji, w USA cena auta nie przekroczy 20 000 dolarów, czyli w przeliczeniu około 60 000 złotych.

Veloster w Europie pojawi się już w połowie roku i ma być objęty 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Najnowsze

Niesamowite rzeźby z samochodów

Wielu fanów motoryzacji postrzega niektóre samochody jak dzieła sztuki. Pięknymi liniami nadwozia, specyficznym nazewnictwem i historią producentów, interesują się również artyści.

fot. carsodd.com

Projektant – Gerry Judah, to artysta, które swoje prace wystawia głównie w miejscach, gdzie gromadzą się fani motoryzacji, np. na słynnym festiwalu prędkości, Goodwood Festival of Speed. Choć na próżno szukać wśród jego instalacji popiersia Napoleona Bonaparte, rzeźbiarz tworzy prawdziwe arcydzieła. Przedmiotem zainteresowania są tylko i wyłącznie samochody oraz ich producenci.

Pierwsza „figura” powstała wraz ze startem festiwalu, w 1997 roku. Była to rzeźba Ferrari z okazji 50. rocznicy włoskiego producenta. Potem Gerry wykonywał też niesamowite instalacje dla różnych producentów. Trzeba przyznać, że artystą jest niebywale kreatywnym.

Zaprezentowany na ostatnim festiwalu pomnik Alfy Romeo z okazji 100 lat istnienia producenta, przypomina liść koniczyny, który symbolizuje najmocniejsze odmiany modeli – Quadrifoglio Verde. Na zakończeniach pętli znalazły się dwa samochody – Alfa P2 Grand Prix, która wygrała mistrzostwa świata w 1925 roku oraz nieco nowsze dzieło włoskiego producenta – Alfa Romeo BC Competizione.

fot. carsodd.com

Na zamówienie Land Rovera z kolei, została wykonana rzeźba ponad dwustumetrowa, obrazująca nierówną bryłę ze stalowej siatki, po której dzielnie „wspinają się” wszystkie najnowsze pojazdy brytyjskiej marki.

fot. carsodd.com

W 2009 roku Audi obchodziło swoje stulecie istnienia. Z tej okazji pod dziedzińcem posiadłości Goodwood stanął pomnik – wstęga o długości przekraczającej 30 metrów, na końcach której umieszczono Audi R8 V10 oraz Auto Union Streamliner z 1937 roku.

fot. carsodd.com
fot. carsodd.com

Poniżej inne rzeźby motoryzacyjne autorstwa tego artysty.

fot. carsodd.com
fot. carsodd.com

Szkoda tylko, że zdjęcia nie są w stanie oddać prawdziwych emocji, jakie towarzyszą oglądaniu monstrualnych pomników motoryzacyjnych…

Najnowsze

III eliminacja Motocaina Cup – Kartingowego Pucharu Kobiet

10 stycznia, na warszawskim torze N-Gine Grand Prix, odbędzie się III eliminacja zawodów przeznaczonych zarówno dla amatorek, jak i doświadczonych zawodniczek sportu motorowego. Weź udział, by walczyć o wyjazd na jazdę bolidem Formuły 1! Tym razem, w oddzielnej klasie, wystartują również dziennikarki.

Zapraszamy na ciepły, przyjazny kobietom, profesjonalny tor kartingowy N-Gine Grand Prix w warszawskim centrum handlowym Blue City. Już 10 stycznia o godzinie 18 rozpocznie się tam trzecia z pięciu rund Motocaina Cup – Kartingowego Pucharu Kobiet. Wydarzenie objął patronatem medialnym portal www.f1.pl. Partnerem zawodów jest Renault Polska.

Do udziału w rywalizacji potrzebna jest jedynie chęć doskonalenia siebie i idealnego toru jazdy oraz odrobina woli walki. Gwarantujemy świetną zabawę w gronie motoentuzjastek – kobiet, które pragną czegoś więcej, niż poruszać się pojazdem z punktu A do B. W pierwszej eliminacji wzięło udział 27 pań, w drugiej 34 zawodniczki. Relacja i galerie w tych wydarzeń tutaj.

fot. Arkadiusz Wiącek

Udział w Motocaina Cup to nie tylko wyścigowa jazda po torze, ale także okazja do spędzenia czasu w atmosferze sportowej rywalizacji, gdzie emocje sięgają zenitu, a adrenalina osiąga maksymalne stężenie we krwi. To szansa na porównanie własnych wyników z czasem przejazdu zawodniczek konkurujących w różnych dyscyplinach sportów motorowych – pań, które regularnie startują za kierownicą gokartów czy samochodów i motocykli wyścigowych i rajdowych. Dla dbających o linię i kondycję pewną zachętą może być fakt, że jazda gokartem przyczynia się do spalania zbędnych kalorii – to także wysiłek fizyczny!

W obliczu dużego zainteresowania przeróżnych mediów naszymi zawodami, podczas III eliminacji zostanie utworzona specjalna klasa pań dziennikarek.

Kolejne rundy Motocaina Cup odbywać się będą raz w miesiącu, od godziny 18 – to idealny termin na udany początek tygodnia! Każda runda składać się będzie z treningu oraz kwalifikacji, decydujących o ustawieniu na starcie do biegów finałowych. Im lepszy czas okrążenia tym wyższa pozycja startowa, a w finałach liczy się kolejność na mecie.

Kolejne eliminacje odbędą się w następujące dni:
IV eliminacja 07/02/2011
V eliminacja 08/03/2011 – finał zawodów i wyręczenie nagród głównych

fot. Kuba Żołędowski

Tradycyjnie już – dla całego cyklu pucharu -przewidujemy podział na dwie klasy: amatorską i klasę gość. Zwyciężczynie każdej z rund mogą liczyć na cenne nagrody, a za finał, laureatka pierwszego miejsca otrzyma możliwość wyjazdu na jazdy bolidem Formuły 1 (dla nieletniej będzie to wyjazd na Grand Prix Formuły 1). Uroczysty finał pucharu oraz rozdanie nagród za cały cykl odbędzie się w Dzień Kobiet, 8 marca 2011 r. (wtorek).

W programie każdej eliminacji przede wszystkim:
8-minutowy trening, 8-minutowe kwalifikacje i blisko 10-minutowy wyścig, a także wiele innych atrakcji dla zawodniczek!

Koszt udziału w jednej eliminacji to jedynie 90 złotych (trening, kwalifikacje, wyścig).

fot. Arkadiusz Wiącek

Aby zgłosić chęć udziału w III eliminacji Motocaina Cup (10 stycznia 2011 r.), należy do dnia 09 stycznia 2011 roku przelać na konto podane w zgłoszeniu opłatę wpisową i przesłać dowód przelewu wraz z wypełnionym formularzem (załączonym w materiałach dodatkowych) mailem na adres puchar@motocaina.pl.

Od momentu nadesłania powyższych dokumentów uczestniczce Motocaina Cup będzie przysługiwać specjalna zniżka 25%* na torze N-Gine Grand Prix. Dzięki temu można na wyjątkowych warunkach potrenować jeszcze przed rozpoczęciem zawodów!

Lokalizacja: trzeci poziom centrum handlowego Blue City, tor N-Gine Grand Prix
Kiedy: 10 stycznia 2011 roku, godzina 18.00

Partner zawodów Renault Polska:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapraszamy wszystkich do kibicowania paniom – wstęp bezpłatny.

Więcej informacji na www.motocaina.pl i www.grandprix.com.pl

 

 

 

 

Kontakt:

Katarzyna Frendl
redakcja@motocaina.pl
602 624 140

Magdalena Wilk
wilk@motocaina.pl
502 262 964

*Zniżka obowiązuje do pojedynczej eliminacji. Aby ją przedłużyć, należy zdecydować się na udział w kolejnych zawodach.

Najnowsze