Opel na celowniku prokuratury – miał manipulować emisją spalin
Według niemieckich śledczych na rynku znajduje się obecnie 95 tys. samochodów marki Opel, których silniki Diesla nie spełniają norm emisji spalin.
Zarzuty pod adresem Opla są wynikiem poniedziałkowej wizyty prokuratury w fabrykach i biurach Opla w Russelheim i Kaiserslautern. Przeszukania miały ujawnić, że modele Insignia, Zafira i Cascada, w wersjach z silnikami Diesla, nie spełniają normy emisji spalin Euro 6d, chociaż według uzyskanej homologacji mają spełniać.
W wydanym tego samego dnia oświadczeniu przedstawiciele Opla sprzeciwiają się oskarżeniom, jakby firma miała używać w swoich modelach rozwiązań, mających pozwalać na manipulowanie wynikami emisji spalin. Podkreślają też, że wyjaśniali to niemieckiemu ministerstwu transportu podczas przesłuchania, a śledztwo się jeszcze nie zakończyło. Opel zamierza bronić swojej racji.
Z drugiej strony, przedstawiciele firmy zadeklarowali pełną współpracę z władzami i zamierzają ogłosić akcję serwisową. Obejmie ona 95 tys. egzemplarzy wspomnianych wcześniej modeli, ale nie jest ona przyznaniem się do stosowania niedozwolonych rozwiązań.
Zarzuty pod Opla adresem, dotyczące manipulowania emisją spalin, pojawiły się już wcześniej. Wtedy firma dobrowolnie ogłosiła akcję serwisową, która trwała od lutego 2017 do kwietnia 2018 roku. Dotyczyła wysokoprężnych odmian modeli Zafira (1,6 l i 2,0 l), Cascada (2,0 l) oraz Insignia z lat 2013-2016 (2,0 l).
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: