Paula Lazarek

Opel Movano‑e uzupełnia ofertę zelektryfikowanych lekkich samochodów użytkowych niemieckiego producenta

Firma Opel opublikowała dzisiaj pierwsze informacje i zdjęcia zupełnie nowego Movano‑e, czyli pierwszego w pełni elektrycznego przedstawiciela dużych vanów w ofercie niemieckiej marki.

Elektryczny zespół napędowy w nowym dostawczym Oplu rozwija moc 122 KM i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 110 km/h.

W zależności od wersji modelu klienci mają do wyboru akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 kWh lub 70 kWh, zapewniające zasięg (zależnie od charakterystyki jazdy i warunków eksploatacji) odpowiednio 117 lub 224 kilometrów.

Akumulatory umieszczono pod przestrzenią ładunkową, gdzie nie wpływają na jej funkcjonalność, poprawiając jednocześnie stabilność na zakrętach oraz przy mocnym wietrze nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

Poza napędem elektrycznym, nowe Movano oferuje silniki wysokoprężne, które dorównują najlepszym na rynku pod względem wysokiej wydajności paliwowej i niskiej emisji CO2.

Moc silników o pojemności 2,2 litra, spełniających surową normę emisji spalin Euro 6d, wynosi od 88 kW (120 KM) do 121 kW (165 KM). Wysoki moment obrotowy w niskim zakresie obrotów wynosi od 300 Nm przy 1.500 obr/min do 370 Nm przy 1.750 obr/min. Wszystkie silniki napędzające przednie koła współpracują z sześciostopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów.

Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) należy do najszerszych w tej klasie i wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 2,1 tony. Przestrzeń ładunkowa nowego dużego vana marki Opel może być wzorem dla rywali pod względem niskiego progu załadunku wynoszącego zaledwie 494 mm, szerokości między nadkolami 1422 mm oraz szerokości między ściankami bocznymi 1870 mm.

Movano przygotowano również w wariancie podwozia do zabudowy z kabiną standardową lub załogową, a także jako platformę do zabudowy z kabiną z jednym rzędem trzech foteli. Nowy lekki pojazd użytkowy Opla jest idealną bazą dla szerokiej gamy zabudów, takich jak wywrotki, skrzynie ładunkowe z opuszczanymi burtami, a nawet kampery.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze