Opel Mokka-e i Opel Corsa-e z większym zasięgiem. Ile przejadą na jednym ładowaniu?
Zasięg elektryków zwiększył się dzięki optymalizacji pompy ciepła, reduktora i ogumienia. Ile Opel Mokka-e i Opel Corsa-e przejadą na jednym ładowaniu?
Obecny na rynku od 2019 roku i Opel Corsa‑e może przejechać na jednym ładowaniu do 359 kilometrów według cyklu WLTP, co oznacza wzrost o około 7%. Zasięg Mokki‑e, dostępniej w sprzedaży od 2020 roku, zwiększył się do 338 km (WLTP).
Zasięg elektryków zwiększono między innymi dzięki optymalizacji układów HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja) oraz napędu w Oplach Corsa‑e i Mokka‑e.
Sprawność pompy ciepła, która nagrzewa i schładza wnętrze oraz należy do standardowego wyposażenia w obu modelach, jest teraz wyższa niż wcześniej. Niemiecki producent zapewnia, że pompy ciepła są bardziej wydajne niż konwencjonalne systemy HVAC, ponieważ wymagają mniejszej ilości energii z akumulatora, co przekłada się na większy zasięg.
Zwiększony zasięg to także zasługa nowego reduktora w przekładni oraz 16‑ (Corsa‑e) i 17‑calowych (Mokka‑e) opon o klasie efektywności A+.
Opel Corsa‑e i Opel Mokka‑e stanowią część ofensywy elektryfikacyjnej realizowanej przez Opla. Całe portfolio niemieckiej marki zostanie w pełni zelektryfikowane do 2024 roku. Od 2028 roku Opel w Europie będzie oferował kierowcom wyłącznie samochody elektryczne.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: