Karolina Chojnacka

Opel Manta GSe ElektroMOD – bezemisyjny neo-klasyk. Jego nowe oblicze wyświetla grafikę i komunikaty tekstowe!

Opel Manta przechodzi transformację w bezemisyjnego ElektroMODa z nowoczesnym obliczem. Nowe oblicze Opla z Pixel-Vizorem wyświetla grafikę i komunikaty tekstowe! Elektryzuje?

Oryginalna Manta z geometrycznym układem reflektorów, charakterystycznym grillem i znakiem błyskawicy „Blitz” była już inspiracją dla nowego oblicza Opla zwanego Vizor i wdrożonego w modelach Mokka i Crossland. Teraz w samochodzie Opel Manta GSe ElektroMOD pomysł ten zrealizowano w jeszcze bardziej innowacyjnym wydaniu, jako wyrazisty Pixel-Vizor.

Opel Manta GSe ElektroMOD

Przeczytaj też: Opel Mokka-e – pierwsza jazda. Ekscentrycznie wyglądający mieszczuch

Opel Pixel-Vizor rozciągający się przez całą szerokość przodu jest nie tylko elementem ochronnym, ale służy także do prezentacji cyfrowych efektów specjalnych. Za jego pośrednictwem Manta GSe potrafi komunikować się z otoczeniem. „Moje niemieckie serce zostało zELEKTRyfikowane” — można przeczytać na nowym przodzie. „Jestem bezemisyjna”, „Jestem ElektroMODem” — dodaje GSe i wyświetla sylwetkę manty płynącej przez Pixel-Vizor.

Manta GSe ElektroMOD nawiązuje do Opla Manty A z 1970 roku. Jednocześnie samochód jest ukłonem w stronę coraz liczniejszej społeczności fanów, którzy przebudowują takie klasyki jak Manta w tzw. restomody, wyposażając je w nowoczesne rozwiązania techniczne i stylistyczne. Zasilana wyłącznie z akumulatorów Manta GSe ElektroMOD ma w pełni cyfrowy kokpit . Jak każdy sportowy i oryginalny Opel GSe prezentuje swoje ambicje wyrażone w nazwie. MOD oznacza zmianę — techniczne i stylistyczne MODyfikacje, a także MODernizację zgodną ze zrównoważonym stylem życia.

Przeczytaj też: Nowy Opel Crossland – pierwsza jazda. Wszechstronny, funkcjonalny, idealny dla rodziny

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Ford Mustang Mach1 o numerze VIN 001 sprzedany za rekordową kwotę!

Mach1 to jedna z najbardziej znanych nazw, jakie towarzyszą Mustangowi w jego ponad 55-letniej historii produkcji. Ford przywrócił go do produkcji na rok modelowy 2021, co spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem. Ford Mustang Mach1 o numerze VIN 001 został właśnie sprzedany za rekordową kwotę!

Ford sprzedał na aukcji charytatywnej w Scottsdale powracającego na rynek po 17 latach przerwy Mustanga Mach1. Pod młotek trafił unikatowy egzemplarz z numerem VIN 001, który został sprzedany za kwotę 500 tysięcy dolarów.

Ford Mustang Mach1 o numerze VIN 001

500 tysięcy dolarów pozyskane ze sprzedaży samochodu na aukcji zostanie w całości przekazane Juvenile Diabetes Research Foundation – organizacji non-profit, która wspiera badania nad leczeniem i profilaktyką cukrzycy typu 1. Ford wspołpracuje z nią już od 38 lat. 

Ford Mustang Mach1 o numerze VIN 001

Przeczytaj też: Ford Mustang najpopularniejszy na świecie

Samochód o numerze VIN 001 wyposażony jest w 5-litrowy silnik Coyote V8 o mocy 460 KM i 6-biegową manualną skrzynię biegów Tremec. Ten Mach1 został pomalowany na unikatowy dla modelu kolor Fighter Jet Gray i został wyposażony w specjalny pakiet, który zawiera m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, opony Michelin Pilot Sport Cup 2 czy tylny spojler z klapą Gurneya.

Ford Mustang Mach1 o numerze VIN 001

Mustanga Mach1 w standardowej sprzedaży można zamawiać także w Europie. Polskie ceny rozpoczynają się od 283 710 złotych, a do wyboru są dwie wersje z 5-litrowym silnikiem V8 – z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz 10-stopniową przekładnią automatyczną.

Przeczytaj też: Test Ford Mustang GT 5.0 V8 Fastback – „nie było Ciebie tyle lat…”

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Samochód przyszłości powstanie… dzięki grze komputerowej?

Przy opracowywaniu i testowaniu inteligentnego, skomunikowanego ze światem samochodu jutra pomaga szeroka gama rozwiązań technicznych. Poza sztuczną inteligencją kluczową rolę odgrywają tu silniki gier komputerowych.

Rozwiązania z branży gier sprawdzają się w rozwoju motoryzacji. Porsche Engineering realizuje projekt inteligentnego pojazdu przyszłości z pomocą silników gier komputerowych. Pozwalają one generować fotorealistyczne obrazy i uzyskiwać fizycznie poprawne zachowanie obiektów w grach wideo.

Porsche wykorzystuje pakiety oprogramowania między innymi do wirtualnego opracowywania oraz testowania funkcji jazdy wysoce zautomatyzowanej. Producent ze Stuttgartu zapewnia, że skraca to czas projektowania, ogranicza koszty i zwiększa bezpieczeństwo mobilności. 

Porsche Engineering opracowuje inteligentny pojazd przyszłości z pomocą silników gier komputerowych

Przeczytaj też: Jechał 210 km/h za kierownicą Porsche. Auto zostało skonfiskowane i trafi na licytację!

Algorytmy systemów wspomagających wymagają licznych szkoleń i walidacji – a jednak nie każde zdarzenie wymagające sprawdzenia ma miejsce podczas „prawdziwych” jazd próbnych. Jazdy symulowane za pomocą silników gier komputerowych mają tę zaletę, że można je powtarzać tak często, jak potrzeba, oraz modyfikować w najdrobniejszych szczegółach. Oprócz rzeczywistych i wirtualnych testów Porsche Engineering korzysta także z form mieszanych, gdy prawdziwy samochód może reagować na wirtualne obiekty.

Dirk Lappe, dyrektor Porsche Engineering ds. technicznych, powiedział:

Przy opracowywaniu i testowaniu inteligentnego, skomunikowanego ze światem samochodu jutra pomaga szeroka gama rozwiązań technicznych. Poza sztuczną inteligencją kluczową rolę odgrywają tu silniki gier komputerowych – z pomocą syntetycznych danych z czujników „szkolą” systemy wspomagające kierowcę. Dzięki temu można szczegółowo przeanalizować każdy scenariusz i każdą ewentualność.

Zastosowanie silników gier komputerowych sprowadza się nie tylko do „szkolenia” systemów wspomagających. Pomaga też w ograniczeniu liczby rzeczywistych prototypów podczas testowania samochodów, a tym samym pozwala oszczędzać pieniądze. Porsche Engineering korzysta w tym zakresie z samodzielnie opracowanego narzędzia Visual Engineering Tool, które może służyć między innymi do szybkiego i efektywnego kosztowo ustalenia optymalnego rozmieszczenia komponentów – na bazie danych CAD i rozszerzonej rzeczywistości (AR) lub przy pomocy gogli wirtualnej rzeczywistości (VR).

Porsche Engineering opracowuje inteligentny pojazd przyszłości z pomocą silników gier komputerowych

Przeczytaj też: Porsche 911 jako terenówka? Musicie to zobaczyć!

W przyszłości silniki gier komputerowych mogą też poprawić komfort zakupów. Porsche testuje obecnie tzw. konfigurator samochodów z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości – klienci Porsche Centrów po założeniu gogli VR zobaczą niemal fotorealistyczną, trójwymiarową symulację skonfigurowanego pojazdu.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nissan X-Trail w przyszłym roku trafi do Europy. Na razie zadebiutował w Chinach

Latem przyszłego roku do gamy crossoverów Nissana w Europie dołączy X-Trail.

Nowy Nissan X-Trail to czwarta generacja popularnego rodzinnego SUV-a, która zachowuje sprawdzone rozwiązania poprzednich generacji i oferuje kierowcom uniwersalne wnętrze z licznymi możliwościami konfiguracji oraz najnowsze technologie.

Nissan X-Trail

Przeczytaj też: Nissan Ariya – opinia, dane techniczne, cena. Zobacz nasz film z prezentacji statycznej

Wymiary samochodu to 4,65 m długości i 2,71 m rozstawu osi. Nowy model jest więc o ok. 4 cm krótszy przy rozstawie osi wydłużonym o 5 mm. Od poprzednika odróżnia go nowa, bardziej kanciasta stylistyka.

Wewnątrz wzrok przykuwa deska rozdzielcza z zabudowanym wysoko 9-calowym ekranem centralnym, 12,3-calowym wyświetlaczem wskaźników za dopłatą i 10,8-calowym, kolorowym wyświetlaczem head-up.

Nissan X-Trail

Samochód został zbudowany na nowej platformie CMF-C, wspólnej z nowym Qashqaiem, zaprojektowanej z myślą o zastosowaniu zespołu napędowego e-POWER. Cechą systemu e-POWER jest wykorzystanie silnika benzynowego tylko do wytwarzania energii elektrycznej, natomiast koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że jednostka benzynowa może zawsze działać w optymalnym zakresie obrotów, co zapewnia niższe zużycie paliwa oraz obniżenie emisji CO2 w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym.

Nissan X-Trail

Dzięki wersji z napędem na obie osie, nowy X-Trail ma być idealny dla żądnych przygód rodzin, którym spodoba się jego wytrzymałość, uniwersalność oraz zaawansowany system napędu na wszystkie koła z możliwością konfiguracji na śnieg, szuter lub błoto, który daje pewność prowadzenia w trudnych warunkach – zarówno na drodze, jak i poza nią.

Przeczytaj też: Nissan, czyli dzieło słońca. Zobaczcie, jak zmieniał się logotyp marki na przestrzeni

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Mercedes EQB – elektryk dla rodziny, z akumulatorem prosto z… Polski!

EQB to drugi w pełni elektryczny kompaktowy Mercedes-EQ po EQA 250. Mocny i efektywny napęd elektryczny, wielostopniowa rekuperacja ma zachęcić do jego kupna tych, którzy szukają praktyczności zbliżonej do minivana, ale w nadwoziu SUVa, i dodatkowo na prąd.

EQB interpretuje koncepcję progresywnego luksusu Mercedes-EQ na swój sposób – charakterny i niepozbawiony kantów. Model wyróżnia typowa dla marki czarna osłona chłodnica z centralnie umieszczoną gwiazdą. Kolejną charakterystyczną cechą wzornictwa całkowicie elektrycznych Mercedesów-EQ jest nieprzerwany pas świetlny, zarówno przodu, jak i z tyłu.

Mercedes EQB

Mercedes EQB, który zadebiutował na targach motoryzacyjnych Auto Shanghai 2021, gdy dotrze do Europy będzie oferował kierowcom kilka wariantów z napędem na przednie i wszystkie koła o różnej mocy, w tym ponad 200 kW (272 KM). Użyteczna pojemność akumulatora (netto) w europejskiej odmianie modelu wynosi 66,5 kWh. Pojemność akumulatora (netto) w europejskiej odmianie modelu wynosi 66,5 kWh. Akumulatory te będą produkowane w fabrykach Daimlera w Kamenz w Niemczech oraz.. w Polsce, a dokładnie w Jaworze. Zużycie energii elektrycznej w przypadku wersji EQB 350 4MATIC w Europie w mieszanym cyklu WLTP wynosi 19,2 kWh/100 km, a zasięg – 419 kilometrów. Mercedes zapowiada, że na drogi wyjedzie też wersja o większym zasięgu.

Mercedes EQB

Przeczytaj też: Mercedes EQS i panel ekranów na ponad 1,41 metra! Zobaczcie, jak wygląda wnętrze elektryka

Korzystając z ładowarki pokładowej, EQB można ładować z mocą do 11 kW prądem przemiennym (AC) – w domu albo na publicznych stacjach ładowania. Jest też możliwość jeszcze szybszego ładowania prądem stałym (DC). W zależności od stanu naładowania i temperatury wysokonapięciowego akumulatora EQB ładuje się na odpowiedniej stacji z mocą do 100 kW. W takim przypadku czas potrzebny na uzupełnienie poziomu energii z 10 do 80% ma wynosić niewiele ponad 30 min. Na potrzeby ładowania AC oraz DC w Europie i USA model EQB jest standardowo wyposażony w złącze CCS (Combined Charging Systems) w prawym tylnym błotniku.

Nowy EQB ma podobne wymiary, jak jego spalinowy odpowiedni – 4684 mm długości, 1834 mm szerokości i 1667 mm wysokości oraz rozstaw osi równy 2829 mm. Rozstaw osi, podobnie jak szerokość, jest identyczny z GLB, natomiast na długość EQB jest o 5 cm większy. Jest też odrobinę wyższy od swojego spalinowego odpowiednika (1658 mm). Po GLB, EQB „odziedziczył” także pojemne wnętrze oraz trzeci rząd foteli z dwoma dodatkowymi, pojedynczymi siedzeniami.

Co istotne, na elektryfikacji nie ucierpiał bagażnik SUVa, o pojemności od 495 do 1710 l lub od 465 do 1620 l (odpowiednio, odmiany 5- lub 7-osobowa). Kanapa standardowo ma kilkustopniowo regulowane pochylenie oparć, a na życzenie jest oferowana z regulacją wzdłużną w zakresie 140 mm. Umożliwia to powiększenie bagażnika nawet o 190 l.

Mercedes EQB

Przeczytaj też: MBUX Hyperscreen – cyfrowy „kręgosłup” Mercedesa EQ

Opcjonalny  w Europie trzeci rząd z dwoma pojedynczymi siedzeniami oferuje przestrzeń dla osób o wzroście do 1,65 m. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in. pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia na wszystkich zewnętrznych miejscach oraz kurtyny powietrzne obejmujące także pasażerów w trzecim rzędzie. Łącznie w drugim i trzecim rzędzie siedzeń można zamontować do czterech fotelików dziecięcych plus jeszcze jeden na fotelu pasażera z przodu.

Mercedes EQB

Mercedes EQB powinien pojawić się na europejskich drogach już w tym roku. Jego ceny nie są na razie znane.

Najnowsze