Nowy Opel Crossland – pierwsza jazda. Wszechstronny, funkcjonalny, idealny dla rodziny
W niedawno wypuszczonej reklamie Opel przekonuje nas, że odnowiony Opel Crossland doskonale radzi sobie z codziennymi zadaniami, a przy tym zawsze wygląda świetnie. I tu zgoda, SUV po liftingu bez wątpienia przyciąga wzrok, ale czy wygląda świetnie to już kwestia gustu. A jak radzi sobie na drodze?
Opel Crossland X został wprowadzony do sprzedaży latem 2017 roku. Teraz na drogi wyjeżdża odświeżona wersja modelu, ale tym razem bez X w nazwie. Oprócz zmian w nazwie, znacznej ewolucji uległ także wygląd samochodu. Opel wprowadził również modyfikacje podwozia i układu kierowniczego Crosslanda. Inżynierowie z Rüsselsheim opracowali między innymi nowe sprężyny i amortyzatory kolumn McPhersona w zawieszeniu przednim oraz belkę skrętną na tylnej osi.
{{ image(34387) }}
Wizualną nowością są osłony podwozia z przodu i z tyłu (lakierowane na srebrno w wersji wyposażenia Ultimate), przednie światła przeciwmgłowe LED, chromowane listwy na drzwiach w Crosslandzie Ultimate oraz 16- i 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu.
We wszystkich wersjach nowego Crosslanda zastosowano Opel Vizor — jednolite rozwiązanie stylistyczno-konstrukcyjne, które porządkuje przedni pas z ograniczoną liczbą elementów i optycznie poszerza samochód. Pośrodku wyeksponowano logo marki z symbolem błyskawicy.
Odświeżony SUV wygląda solidnie i muskularnie. Opel Vizor i osłony podwozia z przodu sprawiają, że nowy Crossland przyciąga wzrok i wyróżnia się na drodze, a przy okazji dodają mu lekko groźnego charakteru. Całość prezentuje się bardzo ciekawie, z futurystyczną nutką dynamizmu.
{{ image(34388) }}
Przeczytaj też: Opel Crossland wygląda świetnie i radzi sobie z każdym zadaniem? Przekonajcie się, oglądając ten spot telewizyjny
Dla fanów sportowego wyglądu przygotowano wersję wyposażenia GS Line. Ta nowa wersja obejmuje 17‑calowe felgi z lekkiego stopu, czarny dach i czerwone obramowanie bocznych szyb, ergonomiczne przednie fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemieckie stowarzyszenie na rzecz zdrowych pleców) dla kierowcy i pasażera z przodu, które znacznie podnoszą komfort i wygodę w trakcie jazdy, tylne światła LED oraz relingi dachowe.
Czerwone, sportowe akcenty są też obecne wewnątrz samochodu – na desce rozdzielcznej i w przeszyciach foteli. Całość została zaprojektowana ze smakiem i prezentuje się całkiem elegancko. Szczególną uwagę zwracają zegary z czerwonymi wskazówkami.
{{ image(34393) }}
Klienci mają do wyboru silniki benzynowe o mocy od 83 KM do 130 KM (o pojemności 1,2 oraz 1,5 litra), jak i silniki wysokoprężne o mocy 110 KM i 120 KM (o pojemności 1,5 litra).
{{ image(34389) }}
Do testów dostałyśmy „usportowionego” wizualnie Crosslanda w wersji GS Line. Pod maską miał silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm. Od 0 do 100 km/h odświeżony SUV rozpędza się w 10,2 sekundy.
Odnowiony Opel Crossland to bardzo wszechstronny i funkcjonalny SUV, zapewniający dość wysoki komfort jazdy. To idealne rodzinne auto, które sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w dłuższych trasach.
{{ image(34390) }}
Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40 i przesuwana w zakresie do 150 mm, co umożliwia powiększenie bagażnika z 410 do 520 litrów w ciągu kilku sekund. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1255 litrów. Bez problemu zmieścimy w nim liczne torby, gdy dopadnie nas zakupowe szaleństwo, czy walizki, gdy z całą rodziną ruszymy w podróż na drugi koniec Polski.
{{ image(34394) }}
Pod względem precyzji kierowania czy manewrowania, nie ma się do czego przyczepić. Crossland bardzo dobrze trzyma się drogi, zarówno na prostych, jak i na łukach. Podwozie nowego Crosslanda zapewnia optymalną równowagę między komfortem (naprawdę nieźle wybiera nierówności) i zwrotnością, a także stabilność przy prędkościach autostradowych.
{{ gallery(3226) }}
Najważniejsze systemy wspomagające kierowcę w nowym Oplu Crosslandzie to w skrócie: wyświetlacz projekcyjny (head-up), alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, system wykrywania senności, panoramiczna kamera cofania (jakoś obrazu jest bardzo dobra), automatyczny asystent parkowania czy tempomat z ogranicznikiem prędkości.
{{ image(34392) }}
Ceny nowego kompaktowego modelu w wersji standardowej zaczynają się już od 74 450 złotych. Ceny Crosslanda w najwyższej wersji wyposażenia „Elegance” zaczynają się do 82 700 złotych. Topowa wersja wyposażenia z silnikiem diesla o mocy 120 KM kosztuje 104 900 złotych. Ceny testowanego przeze mnie modelu zaczynają się od 95 850 złotych.
Opel Crossland GS Line dane techniczne:
| Silnik | benzynowy, 1.2 Turbo |
| Maksymalna moc silnika | 130 KM |
| Maksymalny moment obrotowy | 230 Nm |
| Prędkość maksymalna | 198 km/h |
| Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,2 sekundy |
| Skrzynia biegów | 6-biegowa automatyczna |
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: