Karolina Chojnacka

Nowy Opel Crossland – pierwsza jazda. Wszechstronny, funkcjonalny, idealny dla rodziny

W niedawno wypuszczonej reklamie Opel przekonuje nas, że odnowiony Opel Crossland doskonale radzi sobie z codziennymi zadaniami, a przy tym zawsze wygląda świetnie. I tu zgoda, SUV po liftingu bez wątpienia przyciąga wzrok, ale czy wygląda świetnie to już kwestia gustu. A jak radzi sobie na drodze?

Opel Crossland X został wprowadzony do sprzedaży latem 2017 roku. Teraz na drogi wyjeżdża odświeżona wersja modelu, ale tym razem bez X w nazwie. Oprócz zmian w nazwie, znacznej ewolucji uległ także wygląd samochodu. Opel wprowadził również modyfikacje podwozia i układu kierowniczego Crosslanda. Inżynierowie z Rüsselsheim opracowali między innymi nowe sprężyny i amortyzatory kolumn McPhersona w zawieszeniu przednim oraz belkę skrętną na tylnej osi.

{{ image(34387) }}

Wizualną nowością są osłony podwozia z przodu i z tyłu (lakierowane na srebrno w wersji wyposażenia Ultimate), przednie światła przeciwmgłowe LED, chromowane listwy na drzwiach w Crosslandzie Ultimate oraz 16- i 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu.

We wszystkich wersjach nowego Crosslanda zastosowano Opel Vizor — jednolite rozwiązanie stylistyczno-konstrukcyjne, które porządkuje przedni pas z ograniczoną liczbą elementów i optycznie poszerza samochód. Pośrodku wyeksponowano logo marki z symbolem błyskawicy.

Odświeżony SUV wygląda solidnie i muskularnie. Opel Vizor  i osłony podwozia z przodu sprawiają, że nowy Crossland przyciąga wzrok i wyróżnia się na drodze, a przy okazji dodają mu lekko groźnego charakteru. Całość prezentuje się bardzo ciekawie, z futurystyczną nutką dynamizmu.

{{ image(34388) }}

Przeczytaj też: Opel Crossland wygląda świetnie i radzi sobie z każdym zadaniem? Przekonajcie się, oglądając ten spot telewizyjny

Dla fanów sportowego wyglądu przygotowano wersję wyposażenia GS Line. Ta nowa wersja obejmuje 17‑calowe felgi z lekkiego stopu, czarny dach i czerwone obramowanie bocznych szyb, ergonomiczne przednie fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemieckie stowarzyszenie na rzecz zdrowych pleców) dla kierowcy i pasażera z przodu, które znacznie podnoszą komfort i wygodę w trakcie jazdy, tylne światła LED oraz relingi dachowe.

Czerwone, sportowe akcenty są też obecne wewnątrz samochodu – na desce rozdzielcznej i w przeszyciach foteli. Całość została zaprojektowana ze smakiem i prezentuje się całkiem elegancko. Szczególną uwagę zwracają zegary z czerwonymi wskazówkami. 

{{ image(34393) }}

Klienci mają do wyboru silniki benzynowe o mocy od 83 KM do 130 KM (o pojemności 1,2 oraz 1,5 litra), jak i silniki wysokoprężne o mocy 110 KM i 120 KM  (o pojemności 1,5 litra).

{{ image(34389) }}

Do testów dostałyśmy „usportowionego” wizualnie Crosslanda w wersji GS Line. Pod maską miał silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm. Od 0 do 100 km/h odświeżony SUV rozpędza się w 10,2 sekundy.

Odnowiony Opel Crossland to bardzo wszechstronny i funkcjonalny SUV, zapewniający dość wysoki komfort jazdy. To idealne rodzinne auto, które sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w dłuższych trasach.

{{ image(34390) }}

Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40 i przesuwana w zakresie do 150 mm, co umożliwia powiększenie bagażnika z 410 do 520 litrów w ciągu kilku sekund. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1255 litrów. Bez problemu zmieścimy w nim liczne torby, gdy dopadnie nas zakupowe szaleństwo, czy walizki, gdy z całą rodziną ruszymy w podróż na drugi koniec Polski.

{{ image(34394) }}

Pod względem precyzji kierowania czy manewrowania, nie ma się do czego przyczepić. Crossland bardzo dobrze trzyma się drogi, zarówno na prostych, jak i na łukach. Podwozie nowego Crosslanda zapewnia optymalną równowagę między komfortem (naprawdę nieźle wybiera nierówności) i zwrotnością, a także stabilność przy prędkościach autostradowych.

{{ gallery(3226) }}

Najważniejsze systemy wspomagające kierowcę w nowym Oplu Crosslandzie to w skrócie: wyświetlacz projekcyjny (head-up), alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, system wykrywania senności, panoramiczna kamera cofania (jakoś obrazu jest bardzo dobra), automatyczny asystent parkowania czy tempomat z ogranicznikiem prędkości.

{{ image(34392) }}

Ceny nowego kompaktowego modelu w wersji standardowej zaczynają się już od 74 450 złotych. Ceny Crosslanda w najwyższej wersji wyposażenia „Elegance” zaczynają się do 82 700 złotych. Topowa wersja wyposażenia z silnikiem diesla o mocy 120 KM kosztuje 104 900 złotych. Ceny testowanego przeze mnie modelu zaczynają się od 95 850 złotych.

Opel Crossland GS Line dane techniczne:

Silnik benzynowy, 1.2 Turbo
Maksymalna moc silnika 130 KM
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm
Prędkość maksymalna 198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 sekundy
Skrzynia biegów 6-biegowa automatyczna

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze