Opel Insignia z silnikiem BiTurbo
Opel wciąż modernizuje i udoskonala swój flagowy model, jakim jest Insignia. W tym roku producent wzbogaca ofertę silników diesla o nową jednostkę BiTurbo.
![]() |
fot. Opel
|
Od czasu swojego debiutu w 2008 r. Insignia zdobyła już ponad 50 krajowych i międzynarodowych nagród, w tym nagrodę „Car of the Year 2009 Award”. Sprzedano już około pół miliona sztuk tego modelu.
Sercem nowego czterocylindrowego silnika (2,0 CDTI o mocy 195 KM) z technologią Common Rail jest sekwencyjny system turbodoładowania z układem dwóch współpracujących sprężarek. Takie rozwiązanie było stosowane jedynie w kilku samochodach klasy wyższej. Teraz Opel udostępnia ją szerszej grupie zainteresowanych. Insignia CDTI BiTurbo będzie oferowana z napędem na przednią oś lub z adaptacyjnym układem napędu 4×4, we wszystkich wersjach nadwozia. Jej cena będzie zaczynać się od 126 500 złotych.
![]() |
fot. Opel
|
Według poroducenta, silnik BiTurbo z nowej Insigni będzie zużywał 4,9 litra olejnu napędowego na 100 kilometrów, czyli wyjątkowo mało. Pomaga w tym również technologia CleanTech, która steruje procesem spalania w ramach zamkniętej pętli elektronicznego układu. Czujniki zamontowane na świecach żarowych mierzą ciśnienie w komorach spalania ponad 100 000 razy na minutę. Ma to zapewnic optymalne osiągi, niskie zużycie paliwa i emisję CO2.
Nowy silnik 2.0 CDTI BiTurbo jest dostępny w czterodrzwiowym sedanie, pięciodrzwiowym hatchbacku i kombi Sports Tourer. Można wybierać wśród sześciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów z funkcją sterowania ręcznego ActiveSelect, a także między napędem na przednie koła lub adaptacyjnym układem napędu 4×4 z elektronicznym mechanizmem różnicowym tylnych kół o podwyższonym tarciu eLSD (electronic Limited Slip Differential). Czyli do wyboru, do koloru.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: