 
	Opel Insignia GSi – premiera w Polsce
Krajowa premiera Opla Insignii GSi odbędzie się tuż po niedawnym światowym debiucie tego modelu na Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie. Polacy będą mogli się zapoznać z autem już w środę 22 listopada na IX Ogólnopolskich Targach Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market 2017, odbywających się na terenie hal EXPO XXI w Warszawie.
Po wprowadzeniu w tym roku na polski rynek kolejnych wersji swojego flagowego modelu Opel nie zwalnia tempa. Nowa Insignia to jeden z kluczowych aut w gamie marki, a odmiana GSi uchodzi za sportową i jest dedykowana kierowcom, którzy oczekują od auta czegoś specjalnego. Przyjmowanie zamówień rozpocznie się jeszcze w listopadzie.
Insignia GSi kontynuuje długą tradycję sportowych Opli z oznaczeniem GSi. Jako pierwsze emocji dostarczyły modele Manta GSi i Kadett GSi (115 KM z 1,8 litra pojemności) w 1984 roku. Już cztery lata później 2‑litrowy 16‑zaworowy silnik DOHC w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował moc 150 KM. Ten sam silnik trafił też do pierwszej Astry, a w 1993 roku pojawiła się alternatywa w postaci 125‑konnej Astry 1.8 GSi. Różne generacje modelu Corsa także były oferowane w odmianie GSi, począwszy od Corsy A (1988 r.) ze 100‑konnym silnikiem, która dziś jest poszukiwanym klasykiem. Ostatnią (jak na razie!) była Corsa D wprowadzona w sierpniu 2012 roku.
Nowy model jest napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym. 2‑litrowa jednostka rozwija moc 260 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Czterocylindrowy silnik współpracuje z nową, ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Biegi można zmieniać także za pomocą manetek przy kierownicy, a w automatycznych trybach Standard i Sport kierowca może nawet określić punkty zmiany przełożeń. Oprócz 2‑litrowego silnika benzynowego w GSi będzie oferowany także nowy mocny silnik wysokoprężny.
Samochód jest wyposażony w sportowe zawieszenie, opony Michelin Pilot Sport 4 S na 20‑calowych kołach, potężne hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami, napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy.
Z zewnątrz auto wyróżniają duże, chromowane wloty powietrza z przodu i zgrabny spojler, a wewnątrz – skórzane, zintegrowane sportowe fotele (skonstruowane specjalnie na potrzeby wersji GSi), sportowa kierownica obszyta skórą i aluminiowe pedały.
Na stoisku firmy Opel w hali głównej będzie można zapoznać się również z pozostałymi tegorocznymi nowościami marki. Z pewnością dużym zainteresowaniem odwiedzających będą się także cieszyć, od niedawna dostępne na polskim rynku, pozostałe wersje nowej Insignii – Grand Sport oraz Sports Tourer. Opel zadbał też o atrakcje dla fanów modnych crossoverów, którzy będą mogli zobaczyć dwie najnowsze propozycje marki w tym segmencie rynku, czyli miejskiego Crosslanda X oraz kompaktowego SUV-a Grandlanda X. Odbędzie się także polska premiera luksusowego minibusa Opla – modelu Vivaro Tourer.
Najnowsze
- 
                                                
                                                      Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu.
- 
                                                
                                                      Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
- 
                                                
                                                      Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
- 
                                                
                                                      Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
- 
                                                
                                                      Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	 
	 
	 
	 
	
Zostaw komentarz: