Karolina Chojnacka

Opel Grandland 2021 – gama jednostek napędowych. Co oferuje niemiecki producent?

W nowym Grandlandzie firma kontynuuje swoją strategię elektryfikacji. Nabywcy mocnej i oszczędnej hybrydy plug‑in mają do wyboru napęd na przód lub elektryczny napęd na wszystkie koła. Zamówienia na nowego Opla Grandlanda na polskim rynku będą otwarte pod koniec wakacji, a pierwsze egzemplarze tego modelu opuszczą linię montażową fabryki w Eisenach w Niemczech pod koniec jesieni.

Już wkrótce, bo pod koniec wakacji, polscy klienci będą mogli składać zamówienia na nowego Opla Grandlanda – samochód z nową stylistyką i gamą wysoce efektywnych zespołów napędowych, wśród których są hybrydy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu.

Opel Grandland Hybrid

Grandland Hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra oraz silnikiem elektrycznym napędzającym koła przednie dysponuje łączną mocą systemu 224 KM oraz rozwija do 360 Nm momentu obrotowego. W zespole napędowym Grandlanda Hybrid zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra o mocy 180 KM z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, silnik elektryczny o mocy 110 KM oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh. Silnik elektryczny jest sprzężony ze zelektryfikowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną, a samochód z takim napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym Grandland może rozpędzić się do 135 km/h. Maksymalna prędkość samochodu to 225 km/h.

Opel Grandland Hybrid4

W Grandlandzie Hybrid4 turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra połączono z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc układu wynosi do 300 KM.  Grandland Hybrid4 rozwija maksymalną prędkość 235 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 6,1 sekundy. Elektryczną część układu stanowią dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi. Moc przedniego i tylnego silnika elektrycznego wynosi odpowiednio 110 KM i 113 KM. Przedni silnik elektryczny przekazuje moc na przednie koła za pośrednictwem sterowanej elektrycznie ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Drugi silnik, wraz z mechanizmem różnicowym, jest zintegrowany z tylną osią. Tylny silnik elektryczny zapewnia Grandlandowi Hybrid4 stały napęd na wszystkie koła, gwarantujący optymalną przyczepność. Ponadto wysoki moment obrotowy silników elektrycznych jest dostępny od pierwszego muśnięcia pedału przyspieszenia i zapewnia optymalną przyczepność na luźnej nawierzchni.

Kierowca Grandlanda Hybrid4 może wybierać spośród czterech trybów jazdy – „Hybrid”, „Electric”, „All-Wheel Drive” i „Sport” – zgodnie z własnymi preferencjami i potrzebami. Tryb hybrydowy, w którym najważniejsze jest jak najniższe zużycie paliwa, zapewnia zasięg do 65-55 kilometrów.

W samochodzie działa system przechwytywania energii kinetycznej w czasie hamowania, która w przeciwnym razie ulegałaby rozproszeniu w postaci ciepła. Użytkownik ma do wyboru dwa tryby pracy układu odzyskiwania energii, w których silniki elektryczne działają jak generatory, a wytworzona energia elektryczna wraca do akumulatora o pojemności 13,2 kWh.

Opel Grandland – silniki benzynowe i wysokoprężne

Silniki spalinowe uzupełniające ofertę zespołów napędowych w nowym Oplu Grandlandzie. Diesel o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM rozwija 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 1750 obr./min i jest dostępny z ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Taką samą moc 130 KM oraz 230 Nm momentu obrotowego od 1750 obr./min oferuje wykonany w całości z aluminium silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik jest dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Zamówienia na nowego Grandlanda na polskim rynku będą otwarte pod koniec wakacji, a pierwsze egzemplarze tego modelu opuszczą linię montażową fabryki w Eisenach w Niemczech pod koniec jesieni.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze