Karolina Chojnacka

Opel Astra zadebiutuje jako elektryk! Co wiemy o nowej generacji kompaktowego auta?

Opel zaprezentował dziś pierwsze zdjęcia zapowiadające przyszłą Astrę, która będzie pierwszą generacją zelektryfikowanego kompaktu niemieckiej marki. Nowy Opel Astra ma wyznaczać kierunek rozwoju wzornictwa kolejnych osobowych modeli Opla. Co zdradzają fotografie?

Nowa generacja modelu Opel Astra  będzie dostępna jako pięciodrzwiowy hatchback oraz uniwersalne kombi Sports Tourer. Samochód kontynuuje ofensywę produktową Opla, przyspieszając jednocześnie tempo elektryfikacji całego portfolio marki. Produkcja samochodu rozpocznie się jeszcze w tym roku w zakładach w Rüsselsheim.

Opel Astra zadebiutuje jako elektryk
Opel Astra zadebiutuje jako elektryk, fot. materiały prasowe / Opel

Nowy Opel Astra – Opel Vizor integrujący najnowocześniejsze technologie

Centralny element przodu to kolejne rozwinięcie motywu Opel Vizor zastosowanego po raz pierwszy w nowej Mokce. Z nowym obliczem marki zajmującym cały przód samochodu zintegrowano szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych, w tym wyjątkowo wąskie światła główne IntelliLux LED, których kolejna wersja znów debiutuje w segmencie aut kompaktowych. Z tyłu nowy napis „Astra” został umieszczony pośrodku mocno ściętej, muskularnej pokrywy bagażnika.

Opel Astra zadebiutuje jako elektryk
Opel Astra zadebiutuje jako elektryk, fot. materiały prasowe / Opel

Nowy Opel Astra – Pure Panel nowej generacji z całkowicie przeszklonymi wyświetlaczami

Wewnątrz w pełni przeszklony cyfrowy kokpit Pure Panel nowej generacji nawiązuje do jednolitej płaszczyzny Opel Vizor. Najważniejsze informacje są wyświetlane na dwóch panoramicznych i ustawionych w poziomej linii ekranach zwróconych ku kierowcy. Fizyczne przyciski, zgodnie z obecnie panującą w motoryzacji modą, zredukowano do minimum, nadając im formę dopracowanych stylistycznie klawiszy.

Opel Astra zadebiutuje jako elektryk
Opel Astra zadebiutuje jako elektryk, fot. materiały prasowe / Opel

Szczegółowe informacje o nowej generacji kompaktowego modelu marki Opel poznamy już wkrótce.

Opel Astra zadebiutuje jako elektryk
Opel Astra zadebiutuje jako elektryk, fot. materiały prasowe / Opel

Najnowsze

Paula Lazarek

Kia Sportage po liftingu – producent pokazał pierwsze zdjęcia. Narazie w specyfikacji koreańskiej

Przedstawione dziś fotografie pokazują auto w specyfikacji koreańskiej. We wrześniu, po raz pierwszy w 28-letniej historii tego modelu, Kia Europe zaprezentuje europejską wersję Sportage.

Kia Corporation zaprezentowała dziś oficjalne zdjęcia nowego Sportage – SUV-a, który został bardzo starannie zaprojektowany i wykonany, aby zwracać uwagę klientów zarówno wyglądem zewnętrznym, jak i stylistyką wnętrza. We wrześniu, po raz pierwszy w 28-letniej historii tego modelu, Kia Europe zaprezentuje europejską wersję Sportage.

Nadwozie popularnego SUV-a rzuca wyzwanie dotychczasowym normom w stylistyce i przenosi tożsamość Sportage na kolejną, już piątą generację. Jednocześnie Sportage pozostaje wierny bogatemu dziedzictwu. Wyraźnie zaznaczone linie falują wzdłuż nadwozia i podkreślają nowatorski design. Jednocześnie gładkie, ale napięte powierzchnie łączą się z przetłoczeniami i nadają SUV-owi dynamicznego i zdecydowanego wyglądu na drodze. Kabina łączy elementy high-tech z nowoczesnym stylem i materiałami wysokiej jakości.

Zaprezentowana na początku roku i ciesząca się dużym uznaniem wśród designerów, nowa filozofia projektowania marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” stanowi rdzeń designu nowego Sportage i ma wpływ na jego każdy detal. Zasady nowej filozofii designu będą widoczne we wszystkich przyszłych modelach marki Kia i zapewnią im takie samo DNA. Filozofia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” wzmacnia związek między designem a nowym kierunkiem rozwoju marki Kia – „Movement that inspires”.

Na filozofię projektowania „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” składa się pięć filarów: Uzasadniona radość, Moc postępu, Technologia i zmysły, Siła spokoju i Zdecydowanie za naturą. Ten ostatni wywarł szczególnie głęboki wpływ na stylistykę nowego Sportage, która odzwierciedla świat przyrody i ma organiczną, ale nowoczesną formę.

Nowy Sportage jest wynikiem współpracy centrów projektowych Kia w Korei, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach.

Sylwetka nowego Sportage pozostaje wierna sportowemu DNA samochodów w tylu Sport Utility Vehicle. Wyraźnie zaznaczone przetłoczenia przecinają gładkie powierzchnie i płynnie łączą ze sobą kontrastujące elementy. Sportage, po raz pierwszy w historii, będzie dostępny z dachem w czarnym kolorze. Chromowana listwa boczna wznosi się ku tyłowi i dochodzi aż do słupka D, tworząc harmonijną linię ze spojlerem z tyłu, dodatkowo podkreślając sportowy charakter Sportage.

Z tyłu nowy Sportage wyróżnia się szerokimi nadkolami, które świadczą o jego sile i stabilności w czasie jazdy. Tylne lampy precyzyjnie wcinają się w nadwozie i są połączone smukłą linią, tworząc główny element pokrywy bagażnika, który sprawia, że ??z tyłu nowego Sportage nie da się pomylić z żadnym innym SUV-em.

Wnętrze nowego Sportage ma odważny charakter, oferuje intuicyjną obsługę i innowacyjną technologię. Zorientowana na kierowcę przestrzeń prezentuje się bardzo nowocześnie.

Zakrzywiony wyświetlacz ze smukłym panelem dotykowym i precyzyjnie wykonane otwory wentylacyjne stanowią główne elementy kabiny nowego Sportage. Przyciągający uwagę zakrzywiony wyświetlacz, który rozciąga się przed kierowcą i nad konsolą środkową, dodaje desce rozdzielczej szerokości i głębokości oraz sprawia, że wydaje się ona smuklejsza niż jest w rzeczywistości. Trójwymiarowe otwory wentylacyjne podkreślają nowoczesny charakter tablicy rozdzielczej.

Zaawansowany technologicznie panel dotykowy ze zintegrowanym kontrolerem zapewnia kierowcy oraz pasażerowi łączność z samochodem i umożliwia obsługę wszystkich funkcji. Obsługa jest łatwa i intuicyjna, a przyciski – miękkie w dotyku.

Ergonomiczna konsola środkowa, optymalnie umieszczona zarówno dla kierowcy, jak i pasażera, łączy wygodę obsługi i luksusowy wygląd. Wyłożona materiałem lakierowanym na wysoki połysk oferuje praktyczne schowki, uchwyty na kubki i miękkie w dotyku przełączniki. Te ostatnie znajdują się na podwyższonym panelu obok pokrętła do obsługi trybów pracy automatycznej przekładni.

Najwyższej jakości materiały są miłe w dotyku, a żywe kolory i precyzyjnie wykonane, chromowane detale podkreślają wyjątkowy charakter wnętrza nowego Sportage, w którym każda podróż ma mijać przyjemnie i spokojnie. Fotele kierowcy i pasażera mają smukłą konstrukcję i łączą wysoki komfort z zaawansowaną technologią. Z tyłu są wyposażone w zintegrowane wieszaki, które umożliwiają łatwe i wygodne przewożenie odzieży i torebek. We wnętrzu nowego Sportage nie brakuje również innych rozwiązań, które podnoszą jego funkcjonalność i wszechstronność.

Po raz pierwszy w historii Sportage, w gamie znajdzie się model X-Line, wyposażony w inny zderzak, dodatkowe progi boczne i zakrzywione relingi na dachu. We wnętrzu do wyboru będzie tapicerka siedzeń w kolorze czarnym lub zielonym z eleganckim pikowaniem oraz inne elementy zarezerwowane tylko dla tej wersji.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Na wakacje kamperem? Teraz podróż po Polsce będzie łatwiejsza

Podróż kamperem jest porównywana do żeglowania na pokładzie jachtu. Przez wielu jest to uznawane za jeden z najlepszych sposobów na spędzenie wakacji. Wypożyczenie „domu na kołach” to ciekawy pomysł na wakacyjny wyjazd, a w czasie pandemii zdecydowało się na niego o wiele więcej osób, niż zazwyczaj.

Coraz dłuższe i bardziej słoneczne dni spędzamy marząc o bliższych i dalszych podróżach. Równocześnie ostatni rok i niepewność związana z okresem pandemii sprawiły, że myśląc o wyjeździe szukamy wygody i poczucia bezpieczeństwa. W tej sytuacji popularność zyskują kampery, jednak wybór tego środka transportu wiąże się z pewnymi wymaganiami oraz trudnościami.

O komfortową wakacyjną podróż kamperem pomoże zadbać kierowcom sieć Circle K. Na wybranych stacjach paliw zamontowane zostały profesjonalne stanowiska serwisowe dla kamperów. Instalacje umożliwiają uzupełnienie wody w zbiornikach i zrzut nieczystości oraz płukanie zbiornika kampera i przyczepy. Dzięki nim letni odpoczynek może być jeszcze wygodniejszy i bezproblemowy.

Stanowiska serwisowe obecnie dostępne są na stacjach Circle K zlokalizowanych w MOP Lubień i MOP Machnacz przy autostradzie A1, a także na stacji w Jędrzychowicach, przy granicy z Niemcami, oraz w Nowym Targu. W punktach zlokalizowanych przy MOP korzystanie z instalacji jest bezpłatne. Planowany jest montaż kolejnych instalacji, na początek w województwach zachodniopomorskim i kujawsko-pomorskim.

Najnowsze

Kolizja na ciasnym zakręcie. Sprawca uciekł

Jazda wąskimi wiejskimi drogami wymaga przewidywania i bycia gotowym na minięcie się z innym pojazdem. Tutaj tego zabrakło.

Kierowca auta z kamerą wjeżdżał na łuk wąskiej wiejskiej drogi, kiedy z naprzeciwka nadjechała Skoda Octavia. Autor zjechał w prawą stronę na polną drogę, ale kierujący czeskim samochodem zawadził o jego tył. Po czym odjechał.

Zmusił innego kierowcę do ucieczki w pole, więc na wszelki wypadek uciekł

Jeden z komentatorów zauważa, że Octavia jechała przy samej krawędzi swojego pasa, podczas gdy autor nagrania nieco ścinał zakręt. Rzeczywiście wydaje się jakby jechał trochę za blisko środka drogi. Przezornie bardzo zwolnił przed zakrętem, ale nie skorzystał z możliwości zjechania trochę na pobocze. Drugi kierowca nie mógł tego zrobić, bo po jego stronie był wysoki krawężnik. Nic jednak nie usprawiedliwia jego ucieczki.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Samochód ze stali ekologicznej to kolejny krok w kierunku „eko rewolucji”. Czy takie auto nie rdzewieje?

Rdzewieje. Ale ekologiczna stal jest wolna od emisji CO2, podczas gdy produkcja tony stali przy użyciu klasycznego wielkiego pieca wiąże się z emisją średnio ponad 2 ton CO2. Samochód ze stali ekologicznej to kolejny krok w kierunki „eko rewolucji”. Tylko... jak kosztowny dla chcącego kupić taki samochód może okazać się ten krok?

Mercedes-Benz jest pierwszym producentem samochodów, który objął udziały w szwedzkim start-upie H2 Green Steel (H2GS). Cel: wprowadzenie do seryjnej produkcji stali wolnej od emisji CO2. Wspólnie z dostawcami stali producent przebudowuje swój łańcuch dostaw pod kątem zapobiegania i ograniczania emisji dwutlenku węgla, a nie ich kompensacji.

Partnerstwo Mercedesa z H2GS to kolejny krok w kierunku neutralności pod względem emisji CO2, do której niemiecki producent dąży w ramach przyjętej strategii Ambition 2039. Zakłada ona, że w 2039 roku – 11 lat wcześniej niż wymagają tego przepisy UE – flota Mercedesa będzie w pełni skomunikowana i neutralna pod względem emisji CO2.

Technologia produkcji stali bez emisji CO2

Dzięki zastosowaniu nowego  procesu produkcyjnego wytwarzanie stali na poziomie dostawcy jest wolne od emisji CO2 – podczas gdy produkcja tony stali przy użyciu klasycznego wielkiego pieca wiąże się z emisją średnio ponad 2 ton CO2. W nowym procesie dostawca zamiast węgla koksowego wykorzystuje wodór i energię elektryczną z odnawialnych źródeł. Wodór służy tu jako reduktor, który uwalnia i wiąże tlen z rudy żelaza. W przeciwieństwie do węgla koksowego nie prowadzi to do wytwarzania CO2, lecz wody. Do 2030 roku H2GS planuje wyprodukować 5 milionów ton takiej stali.

Mercedes-Benz i wszyscy jego dostawcy konsekwentnie pracują nad redukcją emisji CO2 w łańcuchu dostaw stali. Ich ostatecznym celem jest produkcja „zielonej” stali. Ponadto firma zobowiązuje się do odpowiedzialnego dostarczania stali, bazując na stosowaniu uznanych norm i certyfikatów. Mercedes-Benz jest członkiem Responsible Steel Initiative (z ang. program odpowiedzialnej produkcji stali) i aktywnie uczestniczy w opracowywaniu certyfikowanego standardu zrównoważonego rozwoju dla przemysłu stalowego – z myślą o ukształtowaniu przyjaznej dla środowiska i społecznie akceptowanej produkcji staliw całym łańcuchu wartości.

Samochód ze stali ekologicznej to kolejny krok w kierunku „eko rewolucji”

Kolejny krok w kierunku „eko rewolucji”

Dlaczego to takie ważne? Przykładowo sedan Mercedes-Benz jest w około 50% wykonany ze stali; odpowiada to za około 30% emisji CO2 podczas procesu produkcji. Dlatego jest to jedno największych wyzwań przemysłu motoryzacyjnego na drodze do neutralności CO2. Ekologiczna stal przyczyni się do dekarbonizacji europejskiego przemysłu stalowego, jednego z największych emitentów dwutlenku węgla.

Oczywiście, w głowach większości z nas pojawia się pytanie – czy te wszystkie, dość kosztowne, eko zmiany spowodują, że za samochody zapłacimy więcej? Aktualnie, trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wydaje się jednak, że jeśli producenci samochodów będą priorytetowo traktować rozwój technologii pod względem neutralności środowiskowej, a nie efektywności biznesowej, to bez wątpienia koszty wzrosną. A za wzrost kosztów ktoś musi zapłacić. Najczęściej, jest to klient.

Najnowsze