OnePlus 6T McLaren Edition – wyścigowy smartfon

Chińska firma OnePlus zawiązała współpracę z McLarenem, aby stworzyć telefon godny nazwy tej legendarnej marki samochodów.

Zaprezentowany smartfon to specjalna wersja OnePlus 6T, który jest flagowym modelem chińskiego producenta. W wersji McLaren Edition otrzymał on charakterystyczne wykończenie – czarne plecki mają wzór włókna węglowego (ze stosowania którego McLaren jest dobrze znany), a dolna krawędź została wykończona w pomarańczowym kolorze w stylu przywodzącym na myśl brytyjskiego producenta, którego logo znajdziemy na dole.

Przygotowując specjalną wersję, OnePlus przeprowadził także lekki „tuning” podzespołów. Ilość pamięci RAM wzrosła z 8 do 10 GB, a ponadto słuchawka została wyposażona w technologię Warp Charge 30. Pozwala ona na naładowanie baterii do połowy w zaledwie 20 minut, co ma wystarczyć na cały dzień użytkowania.

Inne parametry pozostały bez zmian. Smartfon ma ekran AMOLED o przekątnej 6,41-cala i rozdzielczości 1080×2280, 8-rdzeniowy procesor Snapdragon 845 oraz 256 GB pamięci wewnętrznej (bez możliwości rozszerzenia o kartę pamięci). Z tyłu znalazło się miejsce dla podwójnego aparatu robiącego zdjęcia w 16 i 20 Mpix, a także umożliwiającym nagrywanie filmów w jakości 4K i 60 kl/s.

Premiera OnePlus 6T McLaren Edition będzie miała miejsce 13 grudnia o godzinie 10:00. Jego cena to 699 euro, a w pudełku znajdziemy dwa ciekawe bonusy – album z historycznymi zdjęciami McLarena oraz plakietkę z włókna węglowego.

Najnowsze

Simona De Silvestro została ambasadorką Formuły E

Jedna z najlepszych wyścigowych zawodniczek otrzymała ambasadorski kontrakt od firmy ABB – tytularnego sponsora Formuły E.

Pochodząca ze Szwajcarii 30-letnia De Silvestro będzie pełniła rolę ambasadorki Formuły E podczas zbliżającego się piątego sezonu. Dołączy ona do obecnego już ambasadora – Sebastiena Buemi, który zdobył mistrzowski tytuł podczas drugiej serii.

To niejedyne nowe wyzwanie dla Simony w nadchodzącym sezonie. „Żelazna Dziewica”, jak bywa nazywana, podpisała już wcześniej kontrakt z zespołem Venturi startującym w Formule E i została jego nowym kierowcą testowym.

Nadchodzący sezon w Formule E będzie największym w historii tej dyscypliny. Wystartuje w nim 11 zespołów i 22 kierowców, za którymi stoi dziewięciu producentów. Pojadą oni zupełnie nowymi bolidami, które wyposażono w znacznie bardziej wydajne baterie, pozwalające na ukończenie całego wyścigu na jednym ładowaniu (czyli bez konieczności wymiany auta). Podczas sesji kwalifikacyjnych będzie można wykorzystywać moc nawet 340 KM, co pozwoli na osiągnięcie 280 km/h.

Najnowsze

Gratka dla miłośników Volkswagena – nowy Passat i Golf

Przyszłoroczne zapowiedzi od Volkswagena to prawdziwa kumulacja - przedsprzedaż Volkswagena T-Cross, elektryczne modele Golfa, Bory oraz Lavidy, facelifting Passata oraz ciekawa premiera na koniec roku w wersji cabrio...

Niewątpliwie zbliżający się początek nowego roku dla Volkswagena będzie podporządkowany debiutantowi – Volkswagenowi T-Cross. Właśnie rozpoczyna się przedsprzedaż tego SUV-a. W tym samym czasie, również w Chinach oraz Ameryce Południowej zadebiutuje T-Cross z przedłużonym rozstawem osi. 

Nowości w modelach Golfa oraz Jetty na początku roku 2018 pojawią się głównie na chińskim rynku Volkswagena. Pojawią się elektryczne odmiany modeli Golfa, Bory oraz Lavidy.

Kolejne miesiące przyniosą nam, także nowe Polo w odświeżonej W drugiej połowie ma, także zadebiutować nowy Golf VIII – produkcja wystartuje w czerwcu, więc zapewne na jesień miłośnicy tego modelu będą mogli już go testować na małe i duże podróże.

W trakcie corocznego spotkania przedstawicieli Volkswagena wspomniano szerzej o nowym Passacie – prawdopodobnie nie będzie to nowa generacja, a wersja po faceliftingu. 

W prezentowanych materiałach na tym spotkaniu wspominano Passata dwa razy – jeden przeznaczony jest na rynek europejski i brazylijski, a drugi będzie dostosowany na rynek amerykański.

Na koniec roku 2019, zimą zapowiada się ciekawa premiera modelu T-Roc Cabrio. 

Marka Volkswagen kontynuuje elektryczną ofensywę i stopniowo przygotowuje zdolność produkcyjną potrzebną do uzyskania wydajności na poziomie ponad milion samochodów elektrycznych rocznie na całym świecie począwszy od 2025 roku. W Zwickau powstaje obecnie największy i najbardziej wydajny zakład produkcji samochodów elektrycznych w Grupie Volkswagen – w przyszłości z taśm produkcyjnych tutejszej fabryki będzie zjeżdżać do 330.000 aut elektrycznych rocznie, czyli więcej niż w innych zakładach należących do Grupy Volkswagen.

Obecnie w Zwickau są produkowane Golf i Golf kombi. Pod koniec 2019 roku, czyli za nieco ponad rok, rozpocznie się tu produkcja modelu ID.1, pierwszego elektrycznego Volkswagena skonstruowanego w oparciu o modułową platformę dla aut elektrycznych (MEB). Gdy w 2021 r. fabryka w Zwickau osiągnie pełnię zdolności produkcyjnej, będzie w niej powstawać sześć modeli elektrycznych trzech marek należących do koncernu.

Najnowsze

Niereformowalny taksówkarz szósty raz zatrzymany bez prawa jazdy

Nikt nie spodziewał się, że za kierownicą taksówki zasiądzie taki recydywista - 47-letni taksówkarz mimo odebranych uprawnień do prowadzenia samochodu po raz szósty został zatrzymany przez policjantów. Teraz nadszedł czas na poważniejsze konsekwencje.

Kilkanaście dni temu warszawscy policjanci zatrzymali 47 letniego taksówkarza do kontroli, nie spodziewali się jednak, że za kierownicą będą mieli do czynienia z kierowcą, który mimo zakazu wciąż prowadzi samochód. 

Policjantom nie okazał, oczywiście prawa jazdy, ale prędko sprawdzono kierowcę Mercedesa – rok temu decyzją burmistrza dzielnicy Warszawa Wawer cofnięto mu uprawnienia. Niestety, kierowca w ogóle nie przyjął tego do wiadomości i nadal jeździł w jednej z taxi korporacji. 

Przez ostatni rok – kierowca ignorował zakazy i był zatrzymywany sześciokrotnie przez policję, teraz przyszedł czas na poniesienie poważnych konsekwencji – sprawa mężczyzny trafi do sądu, a zgodnie z kodeksem karnym grozi mu kara, aż do 2 lat pozbawienia wolności. 

Najnowsze

Zmęczony kierowca równie niebezpieczny jak pijany?

Kiedy znajomy lub bliska osoba sięga po kluczyki do samochodu po suto zakrapianej alkoholem imprezie na pewno wiele osób zareaguje i będzie starało się przekonać ją do oddania kluczyków. Ale co w sytuacji, kiedy przyjaciel upiera się, że będzie prowadził samochodu, a jest po prostu zmęczony po ciężkim dniu?

Zmęczenie jest jedną z głównych przyczyn nawet 20% wypadków drogowych, a według ekspertów funkcjonowanie bez snu przez dłużej niż 18 godzin może mieć porównywalny wpływ na nasze umiejętności, jak podczas prowadzenia samochodu po przekroczeniu dopuszczalnego w wielu krajach limitu alkoholu.

Ford zlecił więc stworzenie zestawu ‘Sleep Suit’, który pozwala użytkownikom na doświadczenie negatywnego efektu, jaki na ludzkie ciało może mieć zmęczenie. Wypadki drogowe są główną przyczyną zgonów wśród młodych ludzi. Dlatego też firma Ford zamierza wprowadzić szkolenie z wykorzystaniem kombinezonu do programu Driving Skills for Life (DSFL), dostępnego za darmo dla kierowców w wieku od 17 do 24 lat.

„Jeśli prowadzisz samochód, kiedy jesteś zmęczony, zaczynasz się zachowywać jak zombie i stajesz się zagrożeniem nie tylko dla siebie samego, ale dla wszystkich innych uczestników ruchu drogowego.” – powiedział Dr Gundolf Meyer‑Hentschel, prezes Meyer‑Hentschel Institute, który opracował kombinezon ‘Sleep Suit’. „Młode osoby bardzo często w celowy sposób pozbawiają się snu, zmuszając swój organizm do pozostania w stanie aktywności, aby móc pogodzić wymagania pracowitego życia towarzyskiego i zawodowego z nauką do egzaminów.

Kombinezon składa się ze specjalnych okularów, które symulują ekstremalne wyczerpanie, w tym stan mikrosnu, czyli niekontrolowanej reakcji na zmęczenie. Mikrosen może spowodować, że osoba za kierownicą prowadzi samochód „na ślepo” przez 10 sekund lub dłużej, czasami z wciąż otwartymi oczami, w którym to czasie możliwe jest przejechanie nawet kilkuset metrów. Osoba taka może nie być nawet świadoma, że coś takiego miało miejsce.

Po podłączeniu do aplikacji na smartfony okulary można ustawić w taki sposób, aby symulowały wyłączenie mózgu. W ten sposób kierowca nie widzi nic przed sobą najpierw przez pół sekundy, a potem przez coraz dłuższe okresy – aż do 10 sekund. Kombinezon składa się także ze specjalnej czapki, kamizelki oraz opasek na ręce i kostki, a całość waży ponad 18 kilogramów. Po założeniu zestawu uczestnik badania na własnej skórze przekonuje się, w jakim stopniu zmęczenie wpływa na jego umiejętności prowadzenia samochodu. W USA większość wypadków drogowych pod wpływem zmęczenia spowodowanych jest przez osoby poniżej 25. roku życia.

„Byliśmy zdeterminowani, aby zwiększyć świadomość problemu jazdy w stanie skrajnego zmęczenia, a kombinezon ‘Sleep Suit’ jest idealnym narzędziem do pokazania tego.” – powiedział Jim Graham, kierownik odpowiedzialny za program Ford Driving Skills for Life. „Często jesteśmy świadkami sytuacji, kiedy jakiś znajomy lub członek rodziny dobrowolnie zgłasza się, aby po długiej nocy odwieźć wszystkich uczestników imprezy do domów. Wielu osobom takie rozwiązanie pasuje. Ale fakt, że taka osoba nie piła alkoholu, nie oznacza, że będzie bezpiecznie prowadzić samochód, ponieważ może być po prostu wyczerpana.

Co w takim razie należy zrobić, jeśli uważasz, że możesz być zbyt zmęczony, aby jechać samochodem? Dr Gundolf Meyer-Hentschel twierdzi, że w takiej sytuacji należy:

  • Zatrzymać samochód w momencie, kiedy tylko jest to bezpieczne,
  • Zdrzemnąć się na 20 minut a następnie wypić napój z kofeiną,
  • Po takiej przerwie będziesz gotów do dalszej podróży (W przeciwnym razie prawdopodobnie należałoby poszukać innego sposobu na dostanie się do celu).

Źródło:
National Sleep Foundation,
https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/fatique/fatigue_and_road_crashes/fatigue_and_crash_risk_en
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Being_young_in_Europe_today_-_health#Causes_of_death

Najnowsze