
Okulary przeciwsłoneczne w stylu Nissana
Tomáš Král, utytułowany słowacki projektant, postanowił oddać cechy najmniejszego modelu Nissana w przedmiocie niezbędnym każdemu kierowcy, tworząc oryginalne okulary przeciwsłoneczne.
Przed pochodzącym ze Słowacji Tomášem Králem, jednym z czołowych twórców wzornictwa przemysłowego w Szwajcarii, Nissan postawił jasne wyzwanie – stworzyć przedmiot, dekoracyjny lub użytkowy, inspirowany stylem nowego Nissana Micra.
„Jako projektant sztuki użytkowej zawsze staram się, aby tworzony przeze mnie przedmiot był funkcjonalny i odpowiadał potrzebom klientów, do których jest kierowany” – powiedział Tomáš Král.
Mając niemal nieograniczone możliwości artysta w zasadzie od razu pomyślał o okularach przeciwsłonecznych. Stanowią niezbędny dodatek na wiosnę i lato, a ich okrągły kształt przywodzi na myśl świat samochodów i sportową jazdę. To był strzał w dziesiątkę!
„Zaprojektowałem okulary pasujące zarówno kobiecie, jak i mężczyźnie. Kolory ich oprawek odpowiadają barwom lakierów, w jakich dostępna jest nowa Micra. Są wśród nich kolory odważne, wręcz jaskrawe, jak i bardziej eleganckie i stonowane, w zależności od gustu użytkownika” – dodał Tomáš.
Styl okularów nawiązuje do licznych zaokrągleń i obłości we wnętrzu Nissana Micra. „Klapki nawiewu, koło kierownicy, przyciski na desce rozdzielczej, a przede wszystkim połączone płynną linią zegary na tablicy przyrządów stanowiły dla mnie główną inspirację” – wyjaśnia artysta. I dodaje: „Zależało mi na tym, żeby okulary przywodziły na myśl główne cechy nowego miejskiego Nissana: sportowy wygląd, nowoczesność i dynamikę. A dodatkowo zapewniały komfortową i bezpieczną jazdę w słoneczne dni”.
Stylowe okulary mają podkreślić osobowość kierowcy nowego Nissana Micra nie tylko wtedy, gdy siedzi za kierownicą swojego samochodu, ale także w każdym innym miejscu i sytuacji – na ulicy, przy porannej kawie na tarasie, w czasie wycieczki w góry czy na plaży.
Nowa Micra stanowi wdzięczny obiekt inspiracji dla projektantów: od lampy węgierskiego duetu Position Collective, poprzez kolekcję ubrań Przemka Gibaszewskiego, szezlong oraz wiszącą lampę Czecha Martina Žampacha, aż do okularów przeciwsłonecznych słowackiego artysty Tomáša Krála.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: