Ogrzewanie postojowe
Wiedząc o tym, że rozruch silnika po mroźnej nocy jest zwykle utrudniony (silnika Diesla szczególnie) oraz to, że takie rozruchy powodują przyspieszone zużycie par ciernych w silniku, stosuje się podgrzewacze.
Schemat obiegu cieczy w ogrzewaniu postojowym WEBASTO. |
![]() |
Fot. Producent |
Są dwa rodzaje takich urządzeń: powietrzne i wodne. Agregaty wodne służą zarówno do ogrzewania wnętrza pojazdu jak i podgrzewania zimnego silnika. Wykorzystują do tego celu paliwo ze zbiornika, które przez pompę podawane jest do komory spalania.
Niezależne ogrzewanie składa się z: programatora pozwalającego np. na określenie godziny włączenia, pompy paliwa, pompy płynu chłodzącego, wymiennika ciepła, komory spalania, świecy żarowej, czujnika płomienia. grzałki w układzie chłodzenia samochodu, czujnika temperatury na zewnątrz. Zużycie paliwa jest na poziomie 0,6 dm3/h. Takie układy podgrzewania pozwalają na efektywniejsze i sprawniejsze działanie pojazdów. Ciepły silnik pracuje ciszej i zużywa mniej paliwa.
Niezależne ogrzewanie postojowe zwiększa komfort, czyni jazdę bezpieczniejszą, chroni środowisko naturalne i jest rozwiązaniem ekonomicznym.
Najnowsze
-
Krakersy w kształcie samochodów. Czy zjesz swój ulubiony model?
Jako producent samochodów dumny ze swojego japońskiego pochodzenia, Nissan połączył siły z wytwórcą przekąsek, aby stworzyć specjalną wersję kaki-no-tane – krakersy w kształcie modeli Nissana. W ramach współpracy z firmą produkującą przekąski powstały jadalne miniatury Nissanów -
Szarpanina na środku autostrady. Pijany zabrał kobiecie kluczyki i odjechał?
-
Lamborghini 350 GT i V12. Historia silnika, który stał się wizytówką marki
-
Zatrzymane prawo jazdy za prędkość niezgodne z konstytucją? Przepisy trafią do TK
-
Jedziesz na wakacje przez Węgry? Tankowanie będzie dużo droższe. Wprowadzono specjalne ceny dla obcokrajowców
Zostaw komentarz: