Ogrzewanie postojowe
Wiedząc o tym, że rozruch silnika po mroźnej nocy jest zwykle utrudniony (silnika Diesla szczególnie) oraz to, że takie rozruchy powodują przyspieszone zużycie par ciernych w silniku, stosuje się podgrzewacze.
Schemat obiegu cieczy w ogrzewaniu postojowym WEBASTO. |
![]() |
Fot. Producent |
Są dwa rodzaje takich urządzeń: powietrzne i wodne. Agregaty wodne służą zarówno do ogrzewania wnętrza pojazdu jak i podgrzewania zimnego silnika. Wykorzystują do tego celu paliwo ze zbiornika, które przez pompę podawane jest do komory spalania.
Niezależne ogrzewanie składa się z: programatora pozwalającego np. na określenie godziny włączenia, pompy paliwa, pompy płynu chłodzącego, wymiennika ciepła, komory spalania, świecy żarowej, czujnika płomienia. grzałki w układzie chłodzenia samochodu, czujnika temperatury na zewnątrz. Zużycie paliwa jest na poziomie 0,6 dm3/h. Takie układy podgrzewania pozwalają na efektywniejsze i sprawniejsze działanie pojazdów. Ciepły silnik pracuje ciszej i zużywa mniej paliwa.
Niezależne ogrzewanie postojowe zwiększa komfort, czyni jazdę bezpieczniejszą, chroni środowisko naturalne i jest rozwiązaniem ekonomicznym.
Najnowsze
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Los Angeles. Miasto snów, przepychu i gwiazd. To właśnie tutaj, w sercu Kalifornii, na Pebble Beach Automotive Week 2025, Mercedes-Benz zaprezentował światu coś, co ma być przyszłością motoryzacji. -
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
-
Renault Symbioz i Espace – zasięg 1100 km dzięki sprytnej hybrydzie jest możliwy. Dane, opinia, cena
-
Kambodża na motocyklach: dżungla, świątynie i prawdziwe wyzwania
Zostaw komentarz: