Nowy Wrangler i Grand Cherokee na siedemdziesięciolecie Jeepa
Najpopularniejsze auta terenowe Jeepa otrzymały lepsze silniki i bogatsze wyposażenie.
![]() |
fot. Jeep
|
Jeep Wrangler jest jednym z tych aut, których wygląd zewnętrzny nie zmienił się prawie w ogóle od momentu wyprodukowania pierwszego modelu. Jednak nie stanowi to przeszkody dla koncernu Jeepa, który do klasycznej, kanciastej i nie tracącej na popularności sylwetki samochodu montuje coraz to nowszą technologię. Teraz Wrangler posiada silnik V6 Pentastar o mocy 284 koni mechanicznych i momencie obrotowym w wysokości 347 niutonometrów. Dodatkowo jednostka o pojemności 3,8 litra jest bardziej ekonomiczna, a przyspieszenie do setki wynosi 8,1 sekundy. Całkiem nieźle jak na taki mało aerodynamiczne auto.
Dodatkowo teraz producenci Jeepa zadbali o komfort – Wrangler jest cichszy i lepiej wyposażony. Wersja benzynowa tak samo jak i diesel wyposażone są w automatyczne skrzynie biegów. Dla koneserów Jeep proponuje specjalną, limitowaną wersję Arctic z czarnymi, siedemnastocalowymi felgami i symbolami stopy Yeti na karoserii.
Także Grand Cherokee zyskał mocniejszy silnik w nowej, sportowej wersji SRT8. Czterystusiedemdziesięciokonny silnik HEMI V8 rozpędza auto do setki w zaledwie 4,8 sekund, czyniąc z Grand Cherokee najszybszego Jeepa, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany.
Ceny za Jeepa Wranglera zaczynają się od 145 tysięcy złotych. Choć cena za nowego, 6,4-litrowego Grand Cherokee nie jest jeszcze ustalona, trzeba się liczyć z kwotą nie mniejszą niż 300 tysięcy. W końcu to auto to stuprocentowa limuzyna o właściwościach terenowych.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: