
Nowy Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTI niedawno ujrzał światło dzienne i już 24 listopada wjechał do polskich salonów. Czym nas może zaskoczyć podrasowna Polówka?
Po pierwsze nowe Polo zaskoczy nas silnikiem o pojemności 1,8 l i mocy… 192 KM! Czyli o 12 KM więcej niż dotychczas. Po drugie sprint do setki zajmuje auto jedynie 7 sekund, a prędkość maksymalna, jaką może rozwinąć, wynosi 236 km/h – to świetne wyniki! Jednostka silnikowa w wersji z manualną skrzynią biegów (która jeszcze nie jest dostępna na polskim rynku) ma moment obrotowy 320 Nm, a średnie zużycie paliwa tej odmiany ma wynosić 6 litrów na 100 kilometrów. Dla wersji ze skrzynią automatyczną wynik ten wynosi 5,6 l (dane producenta).

Cechy charakterystyczne nowego Volkswagena Polo to logo GTI na karoserii, czerwone zaciski hamulcowe, zmieniona stylizacja progów i spojlerów. W wersji seryjnej standardem jest sportowe zawieszenie, siedemnastocalowe felgi i reflektory przeciwmgielne. Wewnątrz kierownica jest obszyta skórą, pedały zdobią metalowe nakładki, a sportowe, kubełkowe fotele są jakby żywcem wyjęte z Golfa GTI (dostępna słynna krata). W podstawowej odmianie Polo GTI możemy spodziewać się komputera pokładowego z pięciocalowym ekranem z odczytywaniem kart SD, klimatyzacji, oraz systemu XDS, czyli elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego.

W opcjach dodatkowych znajdziemy diodowe reflektory oraz różne możliwości dotyczące systemów multimedialnych. Wśród nich opcje takie jak bluetooth audio streaming i mirrorLink, dzięki którym możemy zarządzać telefonem za pomocą ekranu w samochodzie. Cieszy zastosowany już wcześniej w Volkswagenach czujnik zbliżeniowy, przez co komputerem można sterować jak na ekranie dotykowym naszego smartfona.
Cena Polo GTI zaczyna się od 85 590 złotych w wersji trzydrzwiowej z automatyczną skrzynią biegów.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: