Nowy silnik 1.5 TSI o mocy 130 KM dostępny dla Golfa i Golfa Varianta
Volkswagen rozszerzył gamę silników oferowanych do Golfa i do Golfa Varianta wzbogacając ofertę o benzynową jednostkę napędową najnowszej generacji.
Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik, który pracuje w cyklu Millera, jednocześnie oferuje wysoki moment obrotowy i korzyści wynikające z zastosowania bezpośredniego wtrysku paliwa. Wysoki stopień sprężania sprawia, że nowa jednostka napędowa odznacza się większą wydajnością i znacząco niższym zapotrzebowaniem na paliwo. W wypadku Golfa – w
zależności od wyposażenia – oznacza to zużycie paliwa od 4,8 do 5 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 110 do 116 g/km.
Maksymalny moment wynoszący 200 Nm jest do dyspozycji od 1.400 obr./min i utrzymuje się na takim poziomie aż do 4.000 obr./min. To główna zasługa turbosprężarki o zaawansowanej konstrukcji ze zmienną geometrią łopatek turbiny (VTG). Golf 1.5 TSI osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 210 km/h.
Wraz z tą jednostką napędową Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Golfie silnik z funkcją żeglowania, co oznacza, że podczas jazdy ze stałą prędkością i bez przyspieszania silnik jest całkowicie wyłączony. Przy prędkości do 130 km/h silnik – współpracujący z przekładnią o dwóch sprzęgłach – wyłącza się, gdy tylko kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu. Wówczas samochód zaczyna „żeglować”, a kompaktowych rozmiarów litowo-jonowy akumulator dostarcza zasilanie do urządzeń elektrycznych, takich jak wycieraczki, reflektory czy system audio. W zależności od obciążenia jednostki napędowej, podczas jazdy z prędkością obrotową silnika w przedziale od 1.400 do 3.200 obr./min., system odłączanych cylindrów (Active Cylinder Management) niewyczuwalnie dla kierowcy wyłącza również dwa z czterech cylindrów, co zdecydowanie ogranicza zużycie paliwa i emisję spalin.
Silnik 1.5 TSI o mocy 96 KW/130 KM można zamówić zarówno do Golfa w wersji hatchback, jak i do Golfa w wersji Variant z wyposażeniem Comfortline i Highline. Ceny Golfa z tym silnikiem zaczynają się od 85.190 złotych, a Golfa Varianta – od 90.790 złotych w połączeniu z sześciobiegową przekładnią mechaniczną.
Najnowsze
-
Po czym poznać nieoznakowany radiowóz? Tak sprawdzisz, czy jedzie za tobą policja
Nieoznakowane radiowozy z wideorejestratorami to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi walki z piratami drogowymi. Nie zwracają na siebie uwagi, a dzięki mocnym silnikom, dotrzymają kroku nawet kierowcom, którzy pomylili drogę publiczną z torem wyścigowym. Wprawne oko dostrzeże je jednak w gąszczu innych pojazdów. -
Pamiętasz o nowych zasadach policyjnej kontroli? Kara to nawet 30 tys. zł
-
Największa kontrola kierowców od lat. Podczas GPR wszyscy będą obserwowani
-
Kierowca Bolta za dużo grał w GTA. Chciał wjechać swoim Priusem na BMW?
-
Minister mówi wprost – trzeba zakazać jazdy samochodami w weekendy
Zostaw komentarz: