Nowy samochód na LPG – lista modeli i ceny w Polsce. Jakie auto na gaz kupisz w salonie jeszcze w 2022 roku?
Fabryczna instalacja LPG na tle ogółu rynkowej oferty nowych aut w Polsce to margines. Niemniej da się coś znaleźć.
Gaz LPG jest dziś najtańszym paliwem węglowodorowym, które jest masowo stosowane w samochodach. W większości są to pojazdy, które pierwotnie były zasilane benzyną, a następnie zostały przez swoich właścicieli dostosowane – poprzez montaż stosownej instalacji gazowej – również do spalania LPG. My postanowiłyśmy sprawdzić co innego: czy da się dziś w Polsce kupić zupełnie nowe auto z fabryczną instalacją gazową? Jeżeli tak, to ile jest takich modeli i jakie są ich ceny?
Nowy samochód na LPG – oferta w Polsce
Odpowiedź na pytanie: czy da się dziś w Polsce kupić nowe auto fabrycznie dostosowane do jazdy na zasilaniu gazem, brzmi: tak. Oferta tych modeli na tle ogółu samochodów oferowanych przez salony różnych marek w Polsce jest – delikatnie mówiąc – skromna, ale jest. Co więcej, aktualnie samochody nowe z instalacją gazową oferują jedynie trzy duże firmy motoryzacyjne: Grupa Renault, Hyundai Motor Group oraz – zaledwie jeden model – koncern Stellantis (marka Fiat).
Nowy samochód na LPG – jakie modele? Ile kosztują?
Udało nam się znaleźć 12 (właściwie to 11) modeli samochodów z fabryczną instalacją LPG (nie wnikałyśmy czy jest ona instalowana faktycznie jeszcze w fabryce, czy też montowana przez dealera już w Polsce, zwracałyśmy uwagę na możliwość zakupu fabrycznie nowego auta, bez przebiegu, z już zamontowaną instalacją gazową. Oto one:
- Dacia Sandero – od 61 250 zł
- Kia Picanto – od 63 400 zł
- Fiat Panda – od 63 700 zł
- Hyundai i10 – od 67 500 zł
- Dacia Sandero Stepway – od 68 450 zł
- Kia Rio – od 70 400 zł
- Dacia Duster – od 70 650 zł
- Renault Clio – od 71 900 zł
- Hyundai i20 – 72 600 zł
- Dacia Jogger – od 74 300 zł
- Hyundai Bayon – od 80 300 zł
- Renault Captur – od 85 500 zł
Podane wyżej ceny dotyczą oczywiście najtańszych odmian danego modelu oferowanych z napędem zasilanym LPG. Choć modeli mamy 12, to układów napędowych zasilanych LPG jest w tym zbiorze tylko trzy. W przypadku modeli marek Dacia i Renault, wszystkie wymienione samochody z Grupy Renault, mają pod maską turbodoładowaną trzycylindrówkę 1.0 TCe z fabryczną instalacją LPG – silnik ten generuje 100 KM i… jest to najmocniejsza jednostka przystosowana przez producenta do zasilania gazem. Grupa Hyundaia (modele Hyundai i Kia) korzysta z „zagazowanego” silnika o nieco większej pojemności (1.2 MPI) ale za to o niższej mocy (84 KM). Ostatnim, najsłabszym zespołem napędowym z fabryczną instalacją LPG jaki obecnie można kupić (w sensie, w nowym aucie) jest Fiat Panda, pod maską którego pracuje zasilana LPG jednostka o pojemności 1.2 litra i mocy 69 KM.
Najnowsze
-
Drive to Zero Implementation Hub – druga na świecie platforma zainaugurowana w Polsce
„Drive to Zero” – centrum wspierane przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), zostało w środę 10 kwietnia 2024 roku oficjalnie uruchomione w Warszawie. Jest to trampolina, umożliwiająca przejście lokalnych flot samochodów ciężarowych i autobusów w kierunku zeroemisyjnym. Na początek kilka statystyk Co piąty pojazd w Unii Europejskiej o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony jest […] -
„Magiczny” przycisk chroni kierowców przed mandatami, ale tylko niektórymi
-
Dominic Toretto idolem polskich złodziei. Okradali tiry w czasie jazdy
-
Czy dziecko może jechać po chodniku rowerem? To zależy od wielu czynników
-
Granaty, niewybuchy, amunicja i silnik od Nebelwerfera to tylko część znalezisk na budowach dróg
Zostaw komentarz: