Karolina Chojnacka

Nowy Peugeot 308 SW – drapieżny kocur z bogatą gamą jednostek napędowych

Stylistycznie Peugeot 308 SW prezentuje się bardzo ciekawie, wręcz drapieżnie, a dodatkowo wyróżnia się bardzo szeroką gamą jednostek napędowych, gdzie wbrew współczesnym trendom wciąż znajdziemy diesla.

Peugeot obiecuje, że ten samochód ma wszystko, co niezbędne i czego oczekują kierowcy w segmencie kompaktowych kombi. To auto funkcjonalne oraz nadzwyczaj nowoczesne. 

Stylistycznie nowy Peugeot 308 SW prezentuje się naprawdę ciekawie i odważnie. Główna w tym zasługa świateł z pionowymi „kłami” (dobrze znanymi z innych modeli marki) i sporej atrapy chłodnicy, na której prezentuje się nowe logo marki.

Peugeot jest niemal identyczny jak hatchback, ale jest od niego znacznie większy.

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW, fot. materiały prasowe / Peugeot

Peugeot 308 SW – wymiary, bagażnik

Peugeot rośnie w oczach. I to dosłownie. Nowa generacja 308 znacznie urosła względem swojego poprzednika, w wersji hatchback wydłużając się o 11 centymetrów. Nowy Peugeot 308 SW, czyli w wersji kombi, jest od hatchbacka o 27 centymetrów dłuższy i mierzy dokładnie 4,63 metra długości. Dodatkowe centymetry trafiły między osie (+5,5 cm) i do tylnego zwisu (+21 cm). W sumie zaowocowały zdecydowanie większą przestrzenią dla pasażerów z tylnej kanapy i dodatkowo pojemnością bagażnika, która w wersji SW wynosi do 608 litrów. Oczywiście oparcie tylnej kanapy można złożyć, w proporcjach 40/20/40, wtedy pojemność przestrzeni ładunkowej rośnie do 1634 litrów, a w kabinie zmieszczą się nawet przedmioty o długości 1,85 metra.

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW, fot. materiały prasowe / Peugeot

Peugeot 308 SW – silniki

Peugeot 308 SW, podobnie jak hatchback, wyróżnia się bogatą gamą jednostek napędowych. Podstawową jednostką jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 110 lub 130 KM. Samochód będzie można również kupić z dieslem 1.5 o mocy 130 KM.

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW, fot. materiały prasowe / Peugeot

W ofercie francuskiego producenta są również hybrydy plug-in. Na ich napęd składa się benzynowa jednostka 1.6 o mocy 150 lub 180 KM, silnik elektryczny o mocy 110 KM i akumulator o pojemności 12,4 kWh. W sumie układ ma wytwarzać 180 lub 225 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego. Hybrydowy Peugeot 308 SW na samym prądzie ma przejechać 60 kilometrów.

Pierwsze egzemplarze Peugeota 308 SW powinny trafić do salonów pod koniec tego roku.  

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze