
Nowy Mercedes GLC – co pod maską? Druga generacja SUV-a debiutuje z ograniczonym wyborem
Mercedes GLC to jeden z najbardziej lubianych przez kierowców modeli niemieckiego producenta. Czy druga generacja popularnego SUV-a powtórzy sukces swojego poprzednika?
Spis treści:
Mercedes zaprezentował drugą generację swojego najważniejszego SUV-a – GLC. Od strony wizualnej wyróżnia go przede wszystkim przeprojektowany przód z reflektorami, które bezpośrednio łączą się z osłoną chłodnicy, akcentując optyczną szerokość pojazdu. Grill montowany w ramach standardowej linii nadwozia AVANTGARDE ma teraz chromowane obramowanie i sportowe, szare wypełnienie o matowej fakturze. Z kolei linia AMG otrzymuje osłonę chłodnicy ze wzorem Mercedes-Benz.

Mercedes GLC – wymiary
Nowy Mercedes GLC ma 471,6 cm długości, 189 cm szerokości i 164 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 289 cm, czyli jest o 1,5 cm większy niż u poprzednika. Przedni zwis jest o 1,5 cm większy, a tylny – o 3 cm.
Pojemność bagażnika wynosi 620 litrów, natomiast po złożeniu tylnych foteli rośnie do 1640 litrów.
Mercedes GLC – wnętrze
Wewnątrz samochodu wzrok przykuwa przede wszystkim umieszczony pionowo na konsoli środkowej wyświetlacz o wielkości 11,9 cala. Uzupełnia go ekran cyfrowych zegarów o wielkości 12,3 cala. Powierzchnia centralnego ekranu, podobnie jak kokpit, jest lekko pochylona w kierunku kierowcy.

Mercedes GLC – gama jednostek napędowych
Nowy Mercedes GLC jest dostępny tylko jako hybryda: plug-in lub tzw. miękka hybryda z instalacją 48 V i zintegrowanym rozrusznikoalternatorem.
Gama jednostek napędowych obejmuje czterocylindrowe dwulitrowe silniki benzynowe i wysokoprężne połączone z silnikami elektrycznymi. Cztery z tych silników to jednostki z instalacją miękkiej hybrydy, które otrzymują inteligentne wsparcie w zakresie niskich obrotów od strony zintegrowanego rozrusznikoalternatora (ISG) drugiej generacji. Trzy kolejne warianty to pełne hybrydy, z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM, dysponujące ponad 100-kilometrowym zasięgiem w trybie elektrycznym.

Bazowa wersja Mercedesa GLC napędzana jest silnikiem 2.0 mild hybrid o mocy 204 KM i momencie 320 KM. Wyżej pozycjonowany jest GLC 300, z silnikiem 2.0 mild hybrid o mocy 258 KM i momencie 400 Nm. Mercedes GLC 220d napędzany jest wysokoprężną dwulitrową jednostkę o mocy 197 KM i momencie obrotowym 440 Nm.
Co ciekawe, wszystkie odmiany miękkiej hybrydy wyposażone są w ten sam rozrusznik-generator generujący 23 KM i 200 Nm.

GLC otrzymał również hybrydowy napęd plug-in czwartej generacji. GLC 300e łączy spalinowy silnik o mocy 204 KM z elektryczną jednostką o mocy 136 KM. Moc systemowa tego układu to 313 KM i 500 Nm. Z kolei Mercedes GLC 400e łączy spalinowy silnik o mocy 252 z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Systemowa moc tej konfiguracji to 381 KM i 650 Nm. Wersję GLC 300de napędza wysokoprężny silnik o mocy 197 KM i 440 Nm, współpracującym z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW. Moc systemowa to 335 KM i 750 Nm.
Hybrydy plug-in wyposażone są w akumulator o pojemności 31,2 kWh, które zapewniają zasięg w trybie elektrycznym do 120 kilometrów. Nowy MercedesGLC może w trybie elektrycznym rozpędzić się do nawet 140 km/h.
Ładowanie akumulatora możliwe jest za pomocą wbudowanej 3-fazowej ładowarki o mocy 11 kW.

Na razie ceny nowego Mercedesa GLC nie są jeszcze znane.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: