
Nowy Jeep Compass 2020. Napęd na cztery koła tylko w wersji typu hybryda plug-in
Jeep Compass po liftingu zyskał nowe silniki i przekładnie, a także ulepszoną technologię i więcej systemów bezpieczeństwa. Kiedy będzie dostępny w salonach?
Jeep Compass będzie napędzany nowym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 130 KM lub 150 KM ub też odświeżoną wersją silnika MultiJet II diesel o pojemności 1.6 litra i mocy 120 KM z selektywną redukcją katalityczną SCR.
Compass otrzymał również nowe elementy stylistyczne, jak sześć różnych wzorów obręczy kół (po jednym dla każdej wersji wyposażenia i ekskluzywne błyszczące czarne 19” obręcze kół Gloss Black (dla wersji Night Eagle) oraz nową paletę kolorów z pięcioma nowymi kolorami nadwozia: kość słoniowa Ivory, czerwony Colorado Red, niebieski Blue Italia, niebieski Blue Shade i zielony Techno Green Metallic, każdy z nich jest dostępny w połączeniu z czarnym dachem.
Czytaj więcej: Pierwsza jazda Jeep Compass: terenowy SUV
Jeep Compass pojawi się w salonach w lipcu br. Gama modeli obejmuje cztery poziomy wyposażenia: Longitude, Night Eagle, Limited i S, wszystkie oferowane zarówno z wydajnymi silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi, w połączeniu z napędem na koła przednie (wersja z napędem na cztery koła będzie dostępna w drugiej połowie tego roku w połączeniu z technologią 4xe).
Nowy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra, pulsujący pod maską Jeepa Compassa jest oparty jest na strukturze modułowej i będzie dostępny w Jeepie Compassie w konfiguracji czterocylindrowej z dwoma dostępnymi poziomami mocy: 130 KM w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną i 150 KM w połączeniu z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DDCT, oba z napędem na przednie koła. Po raz pierwszy w modelu Compass, automatyczna skrzynia biegów została połączona z napędem na przednie koła.
Jeep oferuje również po raz pierwszy tryb jazdy „Sport”, wybierany za pomocą przycisku na środkowej konsoli. Silnik benzynowy o mocy 130 KM z manualną skrzynią biegów będzie dostępny w wersjach Longitude, Night Eagle i Limited, natomiast wersja 150 KM z DDCT będzie dostępna również w wersji wyposażenia S. Maksymalny moment obrotowy w obydwóch wersjach wynosi 270 Nm (nawet o 40 Nm więcej niż w poprzednim 1,4-litrowym silniku benzynowym).
Przeczytaj: Nowy Jeep Compass – będzie hitem!
Dopełnieniem oferty Compassa jest 1,6-litrowy silnik diesel MultiJet II o mocy 120 KM i momencie obrotowym 320 Nm połączony z manualną skrzynią biegów i w zestawieniu z napędem na przednie koła oraz wyposażony w SCR.
Modele 4xe (z hybrydową technologią plug-in) będą dostępne z silnikiem elektrycznym połączonym z 1,3 litrowym silnikiem Global Small Engine o wspólnej mocy 190 KM lub 240 KM.
Nowy model oferuje pełny zestaw aktywnych i pasywnych funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa – ystem ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning) i system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LaneSense Departure Warning) – oba w standardzie w całej gamie, a także elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu (ERM) oraz poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: