Nowy Harley-Davidson Sport Glide

Nowy Sport Glide 2018 ma się sprawdzać wszędzie - podczas krótkich wypadów, na długich trasach oraz podczas przejażdżek po mieście. Czerpie z klasycznych rozwiązań stylistycznych serii Harley-Davidson Touring.

Harley-Davidson Sport Glide został zaprezentowany przed kilkoma godzinami na Facebooku Live. To fabryczny cruiser custom ze zdejmowanymi kuframi i owiewką, który ma sobie świetnie radzić zarówno przemykając przez miasto, jak i na krętych drogach czy bezkresnych autostradach. To dziewiąty model oparty na nowej platformie Harley-Davidson Softail  jest najnowszym z serii 100 najważniejszych motocykli, które firma planuje wprowadzić na rynek do roku 2027. O przeprzednich ośmiu modelach można przeczytać tu.

Sport Glide ma lekkie i sztywne podwozie i układ napędowy Milwaukee-Eight 107 V-Twin. Bedzie dostępny w trzech kolorach: Vivid Black, Twisted Cherry i Silver Fortune.

Nowa owiewka nawiązuje do ikonicznej owiewki batwing z modeli Harley Touring, ale została przycięta, tworząc bardziej zwarty, sportowy kształt. Koła Mantis to pierwsze koła kierunkowe, które opuściły fabrykę Harley-Davidson. Napięte między piastą a obręczą szprychy tworzą wrażenie ruchu, nawet kiedy Sport Glide stoi zaparkowany. Dynamikę sylwetki podkreślają kształty owiewki i kufrów, a nawet ścięta końcówka wydechu.

Owiewka modelu Sport Glide ma osłaniać klatkę piersiową motocyklisty przed wiatrem, pozwalając jednocześnie poczuć go na twarzy. Jest przymocowana do widelca za pomocą zacisków, dzięki czemu jej montaż i demontaż są szybkie i łatwe. Kierowcy szukający jeszcze lepszej ochrony przed wiatrem mogą wymienić standardową szybę 1,5-calową na delikatnie przydymioną 5,5-calową, dostępną w ofercie oryginalnych akcesoriów Harley-Davidson.

Sztywne i zamykane kufry wyglądają elegancko. Kierowca w siodle może je otworzyć jedną ręką. Ponadto można je zdemontować w ciągu kilku sekund dzięki wbudowanemu mechanizmowi szybkiego montażu z niemal niewidocznymi punktami mocowania. Łączna pojemność kufrów wynosi 25,5 l.

Aby zwiększyć możliwości przewozu bagażu, można wybrać dodatkowe oparcie sissy bar, bagażnik lub stelaż montażowy Tour-Pak – wszystkie z nowym systemem zaczepów HoldFast. Podobnie jak kufry i owiewka, także akcesoria można zamontować i zdjąć w kilka sekund, przywracając maszynie wygląd surowego cruisera.

Szerokie siodło oraz wysunięte do przodu podnóżki dają ergonomiczną pozycję kierowcy; odległość siodła od podłoża to jedynie 652,7 mm. Przedni reflektor LED Daymaker ma charakterystyczny pierścień LED i tworzy zgraną parę z jasnym tylnym światłem LED (zintegrowanym w kierunkowskazach). W standardowym wyposażeniu motocykl ma: gniazdo USB do ładowania, bezkluczykowy włącznik zapłonu oraz system zabezpieczający Harley-Davidson Smart Security.

Odwrócony widelec 43 mm ma zapewniać sztywność przodu, a amortyzator z pojedynczym wkładem typu cartridge gwarantować precyzyjne prowadzenie, stabilność i pewność hamowania dodatkowo zwiększoną przez system ABS. Sport Glide sunie na aluminiowych kołach Mantis, 18-calowym przednim i 16-calowym tylnym, obleczonych w opony Michelin Scorcher 31.

W Sport Glide zastosowano również zupełnie nowe, tylne zawieszenie typu monoshock z zewnętrzną regulacją napięcia wstępnego sprężyny za pomocą łatwo dostępnego pokrętła przy zbiorniku oleju. Zawieszenie można więc łatwo dostosować do wagi bagażu i pasażera, zachowując jego optymalną wydajność oraz geometrię.

Czarny zespół napędowy Milwaukee-Eight 107 wnosi nowy poziom wyrafinowania do cruiserów linii Harley-Davidson Big Twin, w tym do nowego modelu Sport Glide. Podwójne wałki wyrównoważające eliminują drgania podczas pracy na biegu jałowym, pozwalając jednocześnie poczuć kierowcy charakter jednostki napędowej przy wyższych prędkościach. Silnik jest sztywno zamontowany w ramie co dodatkowo usztywnia podwozie.

Chłodzenie płaszczem olejowym najgorętszych obszarów głowic jeszcze bardziej poprawia komfort kierowcy i pasażera. Wydech typu 2-w-1 z biegnącym ku tyłowi kolektorem wydechowym i czarnym tłumikiem nadaje maszynie sportowego charakteru. Układ elektronicznego sterowania przepustnicą pozwolił na zastosowanie w standardzie elektronicznego tempomatu.

Kierowcy pragnący większej mocy homologowanego silnika Milwaukee-Eight w swoim modelu Sport Glide mogą wybierać spośród oryginalnych części i akcesoriów tuningowych Harley-Davidson Screamin’ Eagle: od tłumika Street Cannon Stage I i udoskonalonego układu dolotowego po zestaw modyfikujący Stage IV, takie jak np. zwiększenie pojemności do 1868 cm3 i maksymalne podniesienie mocy!

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze