
Nowy format kwalifikacji w Formule 1. Co trzeba wiedzieć o wyścigach sprinterskich?
Dyskusja na temat tego, jak uczynić Formułę 1 bardziej atrakcyjną dla kibiców trwa od lat. Jednym z pomysłów jest zmiana formatu kwalifikacji. Podjęte do tej pory próby zmian sprawdzonego schematu zakończyły się fiaskiem. Czy wyścigi sprinterskie skradną serca kibiców?
W sezonie 2021 pomysł odrodził się na nowo pod postacią wyścigów sprinterskich, które zostaną dodane do programu trzech tegorocznych weekendów. Włodarze Formuły 1 chcą sprawdzić, jaki wpływ będzie miał obrany format na telewizyjną oglądalność.
Kwalifikacje w „starym” formacie odbędą się w piątek i ustalą kolejność startową do sobotniego wyścigu kwalifikacyjnego. Wyścigi o długości 100 kilometrów, a raczej kolejność w jakiej linie mety miną kierowcy, zdecyduje o kolejności na polach startowych do głównej, niedzielnej rywalizacji. Dodatkowo czołowa trójka kierowców zostanie wynagrodzona punktami, a zespoły otrzymają dodatkowe fundusze na poczet potencjalnych uszkodzeń.
Nie poinformowano jeszcze, podczas konkretnie jakich weekendów wyścigowych zostanie wdrożony ten nowy format.
Przeczytaj też: 100 pit stopów w jeden weekend wyścigowy. Williams dołącza do wyjątkowego wyzwania
Stefano Domenicali, szef Formuły 1, powiedział:
Jesteśmy podekscytowani tą nową szansą, która przyniesie naszym kibicom jeszcze bardziej przyciągający format weekendu wyścigowego w 2021 roku. Oglądanie kierowców walczących w nim przez trzy dni będzie niesamowitym przeżyciem i jestem pewien, że zawodnicy będą zachwyceni tą walką. Cieszę się, że wszystkie zespoły poparły ten plan i jest to świadectwo naszych wspólnych wysiłków, aby nadal angażować naszych kibiców na nowe sposoby, zapewniając jednocześnie, że pozostaniemy wierni dziedzictwu i merytokracji naszego sportu.
Harmonogram weekendu, w którym odbędą się sprinterskie wyścigi, oficjalnie wygląda tak
Piątek:
- 60-minutowa poranna sesja treningowa, w której zespoły mogą wybrać dowolne dwa komplety opon
- tradycyjna sesja kwalifikacyjna po południu, w którym do dyspozycji będzie tylko 5 kompletów miękkich opon
Sobota:
- 60-minutowa druga poranna sesja treningowa, w której zespoły mogą wybrać jeden dowolny komplet opon
- 100-kilometrowy sprinterski wyścig kwalifikacyjny po południu, w którym zespoły mogą wybrać dowolne dwa komplety opon
Niedziela:
- tradycyjny wyścig z pozostałymi dwoma kompletami opon
Przeczytaj też: GP Emilii Romanii: walka koło w koło, na którą wszyscy czekaliśmy
Zmiany muszą zostać jeszcze zatwierdzone przez Światową Radę Sportów Motorowych.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: