Konrad Maruszczak

Nowy Ford Mustang już dostępny w Polsce. Cena? Zaskakująca.

Nowy Ford Mustang utrzymał 5-litrowe V8, ale nie poradził sobie z utrzymaniem dobrej ceny. Auto podrożało, ale patrząc na to, co oferuje nie jest aż tak źle.

Oficjalnie Ford Mustang jest na europejskim rynku już 10 lat, więc najwyższy czas na nowy model. Co ciekawe, nowy Ford Mustang ma wciąż pod maską wolnossące 5-litrowe V8 i można powiedzieć, że to dziś rarytas.

Nowy Ford Mustang jest bogato wyposażony

Ford przygotował ofertę, w której znajduje się sześć konfiguracji Mustanga. Standardem będzie wersja GT z silnikiem 5.0 V8 o mocy 446 KM i maksymalnym momentem obrotowym 540 Nm przy 5100 obr./min. Do wyboru mamy zarówno 6-biegową, manualną skrzynią biegów, jak i skrzynią automatyczną aż o 10 przełożeniach. Samochód w tej wersji będzie dostępny w dwóch rodzajach nadwozia: Fastback oraz Convertible.

Już standardowy Mustang jest nieźle wyposażony. Na pokładzie znajdziemy m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, sportowe przednie fotele, projekcyjne reflektory LED, adaptacyjny tempomat, tylne czujniki parkowania i kamerę cofania. Ponadto, auto będzie wyposażone w elektryczny hamulec postojowy z funkcją Drift oraz Auto Hold, a także system Line lock – elektroniczna blokada przednich hamulców oraz Launch control.

Kierowca do wyboru ma sześć trybów jazdy: Normal, Sport, Slippery, Track, Drag Strip oraz Custom. Dostępny na amerykańskim rynku jako opcja pakiet Performance w Europie należy do wyposażenia standardowego obydwu wersji Mustanga. Zawiera on między innymi przednie zawieszenie ze wzmocnionymi sprężynami i rozpórką kielichów amortyzatorów, tylne zawieszenie ze wzmocnionym stabilizatorem przechyłów nadwozia czy aktywny układ wydechowy z możliwością wyboru trybu pracy.

W kabinie znajdziemy 13,2-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z bezprzewodową obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Standardem jest też system nagłośnienia B&O z 10 głośnikami, cyfrowym procesorem dźwięku i wzmacniaczem o mocy 860 W. Jest też ładowarka bezprzewodowa oraz modem 5G umożliwiający bezprzewodowe aktualizacje. Całości dopełnia 12,4-calowy wyświetlacz na tablicy zegarów z możliwością zmiany wyglądu w zależności od trybu jazdy.

Nowy Ford Mustang – cena w Polsce

Auto niestety podrożało, ale patrząc na to, co zawiera w sobie nowy Mustang to i tak jeden z najtańszych aut sportowych na rynku. Cena Mustanga GT Fastback rozpoczyna się od 303 500 zł brutto, a Convertible od 323 500 zł.

Biorąc pod uwagę fakt, że to sportowe, dobrze wyposażone auto z silnikiem V8 o mocy ponad 450 KM, cena nie szokuje. Warto zaznaczyć, że nowy Ford Mustang w zasadzie nie ma konkurencji, bo europejscy przedstawiciele nie mają już praktycznie takich silników, a ich ceny są znacznie wyższe.

Ford Mustang Dark Horse debiutuje w Polsce

Nowością w ofercie jest wersja Dark Horse – pierwsza wersja wyposażenia w rodzinie Mustanga od ponad 20 lat. Pojawi się ona w Polsce jako Fastback z silnikiem 5.0 V8 o mocy 453 KM i 540 Nm przy 5100 obr./min – także zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.

Dark Horse wyróżnia się przede wszystkim wyglądem. Widać tutaj inny przedni zderzak, górną i dolną kratkę wlotu powietrza, nakładki na progi, nowe 19-calowe felgi ze stopów lekkich czy reflektory LED z czarnym tłem.

Standardem dla tej wersji jest sportowa manualna skrzynia biegów Tremec 3160 z dodatkową chłodnicą oleju i systemem dostosowania obrotów silnika podczas redukcji przełożenia. Dark Horse w standardzie wyposażono także w aktywne zawieszenie magnetyczne o zmiennej charakterystyce pracy oraz chłodnicę tylnego mechanizmu różnicowego.

Cena Mustanga Dark Horse rozpoczyna się w Polsce od 358 500 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów w przypadku wszystkich wersji wynosi 15 000 zł.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze