Ewa Kania

Nowe limity alkoholu dla kierowców. Unia Europejska bierze na celownik jedną grupę

Władze Unii Europejskiej planują kolejne zmiany przepisów dotyczących kierowców, mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach wspólnoty. Tym razem poruszono problem osób prowadzących pod wpływem alkoholu, a rozwiązaniem ma być zmniejszenie limitów dla konkretnej grupy kierowców.

Spis treści

Wspólne zasady dla kierowców w całej Unii Europejskiej

Obecnie wszystkie kraje wspólnoty, mają niemal zupełną swobodę w kształtowaniu przepisów oraz kar dla kierowców na swoich terenach. Dlatego możemy na przykład mieć różne limity prędkości na drogach, a także różne taryfikatory mandatów. Kraje członkowskie współpracują ze sobą natomiast w kwestii wzajemnego egzekwowania mandatów. Jeśli fotoradar w Niemczech złapie Polaka, to służby obu krajów zadbają o to, żeby zapłacił grzywnę.

Władze Unii Europejskiej chcą daleko szerszej unifikacji i mówi się między innymi o ogólnoeuropejskim, elektronicznym prawie jazdy. Dzięki niemu, kierowca któremu zatrzymano elektronicznie uprawnienia, nie będzie mógł za pomocą fizycznego blankietu przekonywać policję innego kraju, że jego prawo jazdy jest ważne. Mówi się też o wspólnych punktach karnych.

Nowe limity alkoholu dla kierowców

Kolejną nowością, ma być wprowadzenie nowych limitów na zawartość alkoholu w organizmie kierowców. Wiąże się on z szerszymi zmianami, dotyczącymi dwuletniego okresu próbnego dla kierowców w całej Unii Europejskiej.

Statystyki od lat pokazują, że kierowcy młodzi i niedoświadczeni, stwarzają większe zagrożenie na drogach, niż ich starsi koledzy. Aby to zagrożenie minimalizować, proponowane jest, aby kierowcy podczas okresu próbnego nie mogli przekroczyć 0,0 promila. Musieliby być zawsze całkowicie trzeźwi.

Miasto odholowało auto i każe mu zapłacić 33 tys. zł. Tylko to już od dawna nie jego auto

Limity alkoholu za kierownicą w Europie

Brak natomiast informacji, aby UE chciała ujednolicić także limity alkoholu dla pozostałych grup kierowców. Obecnie spotkać można, zależnie od kraju, prawo bardzo restrykcyjne (0,0 lub 0,2 promila), dość liberalne (0,5 promila), a nawet przypadki podejścia bardzo liberalnego (0,8 promila).

Polska siedzi trochę w rozkroku, ponieważ limit alkoholu w przypadku kierowcy to 0,2 promila, ale dopiero powyżej 0,5 promila mowa o przestępstwie.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze