Nowe BMW serii 2 Coupe zachowa napęd na tył i sześciocylindrowy silnik

To już ostatnia prosta na drodze do startu. Końcowa faza przygotowań do seryjnej produkcji nowej serii 2 Coupe rozpoczyna się od testów dynamicznych i dostrajania systemów napędu i układu jezdnego na torze wyścigowym.

Nowe BMW serii 2 Coupe, którego produkcja rozpocznie się późnym latem 2021 roku, pozostanie autem zaprojektowanym z myślą o jak największej radości z jazdy. Stanowi nowoczesną kontynuację tradycji zwinnych, kompaktowych i mocnych modeli dwudrzwiowych marki, która istnieje od czasów legendarnego BMW 2002.

BMW serii 2 Gran Coupé. Poważny rywal dla Mercedesa CLA?

W procesie rozwojowym nowej serii 2 Coupe ostatecznym egzaminem dojrzałości zawieszenia, resorowania i amortyzacji, układu kierowniczego i hamulcowego są jazdy testowe i przygotowawcze na Pętli Północnej toru Nürburgring. Ponadto testy na publicznych drogach krajowych w okolicach Monachium oraz w ośrodku testowym BMW Group w Maisach pozwalają zweryfikować właściwości jezdne nowego modelu również w codziennym ruchu drogowym i w różnych warunkach. Fanów ostrzejszej jazdy ucieszy informacja, że auto, w przeciwieństwie do innych kompaktowych modeli BMW, zachowa tylny napęd.

W topowym modelu, jak obecnie producent określa odmianę M240i, znajdziemy pod maską 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 374 KM, co jest kolejną dobrą wiadomością. Lecz uwaga – ta wersja standardowo otrzyma xDrive. Ale większa część napędu i tak trafi na tył, zapewniając prowadzenie typowe dla BMW.

Test BMW M440i xDrive – wszystko może, nic nie musi

Testy dynamiki jazdy na torze Nürburgring oferują idealne możliwości dopracowania napędu na wszystkie koła ze sportowym mechanizmem różnicowym M tylnej osi. W pełni adaptacyjna blokada sterowana przez silniczek elektryczny optymalizuje trakcję i stabilność jazdy nowej serii 2 Coupe na zakrętach. Odpowiednio dozowany rozdział napędu pomiędzy tylnymi kołami umożliwia znacznie większe przyspieszenia poprzeczne, a także wyraźny wzrost dynamiki podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu.

Niezależnie od silnika wszystkie warianty nowego BMW serii 2 Coupe mają niezwykle sztywną strukturę karoserii. Statyczna sztywność skrętna została zwiększona o około 12 procent w stosunku do poprzedniego modelu, między innymi dzięki zastosowaniu wzmocnień w tylnej części pojazdu. Ponadto koncepcja pojazdu nastawiona na dynamikę jazdy obejmuje znacznie zwiększony rozstaw kół na przedniej i tylnej osi, co skutecznie redukuje przechyły nadwozia i wahania obciążeń kół przy sportowym pokonywaniu zakrętów.

Wszystkie warianty modelowe nowego BMW serii 2 Coupe są również standardowo wyposażone w amortyzatory zależne od skoku, których precyzyjne dostrojenie w trakcie testów dynamiki jazdy skutkuje zauważalnie lepszą równowagą pomiędzy sportowym charakterem a komfortem jazdy. Ich czuła reakcja na niewielkie nierówności drogi zapewnia komfortową kompensację drgań. Podczas jazdy po dużych wybojach ruchy nadwozia są redukowane przez odpowiednio większe siły tłumienia. W nowym BMW serii 2 Coupe oferowany jest opcjonalnie adaptacyjny układ jezdny M. Elektronicznie sterowane amortyzatory oferują możliwość wyboru odpowiedniej charakterystyki zarówno dla sportowej, jak i komfortowej jazdy.

Nowy model wyróżnia się też idealnym rozkładem masy oraz bardzo wysoką sztywnością punktów mocowania przedniej osi. Natomiast dostępny opcjonalnie adaptacyjny sportowy układ kierowniczy łączy w sobie jeszcze większą precyzję prowadzenia na zakrętach z mniejszą liczbą obrotów koniecznych przy parkowaniu i manewrowaniu.

Stylistyka nowej serii 2 Coupe pozostaje jeszcze zagadką, ale BMW mówi o „wyrazistym i zredukowanym języku stylistycznym”. Auto otrzymało też nowe rozwiązania aerodynamiczne. Oprócz charakterystycznej dla tego modelu dokładki przedniego zderzaka, przedniego splittera i zasłon powietrznych, również deflektor, osłony zbiornika paliwa i tylnej osi, a także dopasowany do strumienia powietrza kształt wzmocnień podwozia, zapewnia redukcję wyporu na przedniej osi o 50 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze