
Nowe BMW Serii 2 Active Tourer – minivan z tradycyjnym napędem. Na przekór modzie?
Na przekór panującej modzie, BMW zdecydowało się kontynuować Serię 2 Active Tourer. Nowe wcielenie minivana wyróżnia się odważną stylistyką i bogatym wyposażeniem. Oczywiście ma też sporą atrapę chłodnicy. Co ciekawe, ma też dość tradycyjne napędy.
Siedem lat, tyle minęło od rynkowego debiutu BMW Serii 2 Active Tourer, które właśnie doczekało się drugiej generacji. Jaka ona jest? Większa, ładniejsza i zdecydowanie bardziej zaawansowana technologicznie.

BMW Serii 2 Active Tourer – co się zmienia?
Nowe BMW Serii 2 Active Tourer ma 4386 mm długości i 1824 mm szerokości. Rozstaw osi wynoszący 2670 mm pozostał nienaruszony. O 25 mm zwiększono za to rozstaw kół. Dodatkowo BMW zadbało o aerodynamikę, obniżając współczynnik oporu do imponującego poziomu 0,26.
Jak przystało na minivana, Active Tourer ma być przede wszystkim praktyczny. Tylne fotele można przesuwać w zakresie 13 cm oraz indywidualnie składać zwiększając przestrzeń bagażową z 470 do nawet 1455 litrów. Elektryczna klapa bagażnika będzie standardem.
Całkowicie przeprojektowano wnętrze modelu, które teraz jest minimalistyczne i cyfrowe. Nowe BMW Serii 2 Active Tourer korzysta z systemu operacyjnego BMW iDrive 8. Przed kierowcą znajduje się ekran o przekątnej 10,25 cala, a tuż obok, umieszczony centralnie wyświetlacz multimediów, który ma 10,7 cala. W kabinie pojawił się zagięty panel ekranów, podobny do tego z modelu i4.

Co ciekawe, to w podłokietniku rozlokowano większość przewidzianych w kabinie przycisków. To tu jest włącznik świateł awaryjnych, czy pokrętło do zmiany głośności sprzętu audio. Oryginalnie wygląda też malutka dźwigienka zmiany biegów, pracująca w technologii shift-by-wire. Pod centralnym nawiewem są natomiast spore schowki i indukcyjna ładowarka do smartfona.

BMW Serii 2 Active Tourer – gama jednostek napędowych
Nowe BMW 2 Active Tourer jest dostępne z trzy- i czterocylindrowymi jednostkami benzynowymi.
Bazę stanowią 3-cylindrowe benzyniaki 1.5 o mocach 136 KM oraz 170 KM – nowość oznaczana w gamie jako 220i. Chętnie na cztery cylindry muszą wybrać dwulitrowe 223i, które ma 218 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego. Co warte odnotowania, w gamie uchował się też diesel 2.0 150 KM.

Niezależnie od wybranego silnika, samochód standardowo jest wyposażony w automatyczną przekładnię DCT i napęd na przód. Niewykluczone jednak, że w przyszłości do gamy dołączy również xDrive oraz hybryda plug-in.

Nowe BMW 2 Active Tourer w czterej podstawowych wersjach napędowych pojawi się w sprzedaży w lutym 2022 roku.
Najnowsze
-
Premier zapowiedział kolejne podwyżki. Kary dla kierowców wzrosną od nowego roku, ale to nie koniec
Rządzący starają się przypodobać wyborcom między innymi za sprawą podwyżek pensji minimalnej. Dla wielu osób do dobra wiadomość, ale mało kto pamięta, że takie wzrosty nie pozostają bez konsekwencji. Między innymi dla kierowców. -
Ostrzeganie przed policją zgodne z konstytucją – zaskakujący wyrok i ogromne odszkodowanie
-
Kiedy można wyprzedzać z prawej strony? Kierowcy nie wiedzą o jednym przepisie
-
Rowerzysta uderzył dziecko kolanem. Potem wytoczył proces jego ojcu i wygrał!
-
Uważaj na nowe przepisy dotyczące tablic. Jeśli założysz złe, możesz trafić do więzienia!
Zostaw komentarz: