Nowe BMW R 1200RS – galeria
BMW powraca w tym roku z nowym sportowym turystykiem o pojemności 1200 cm³. Motocykle z oznaczeniem RS od lat łączą ze sobą walory pojazdu turystycznego i sportowego motocykla z pazurem. Oto nowe BMW R1200 RS.
Początek słynnej linii z oznaczeniem RS to R100 RS, wyprodukowany w 1976 roku – pierwszy masowo zjeżdzający z taśm fabryki w Berlinie motocykl, wyposażony w pełne owiewki, którym opływowość testowana była w tunelu aerodynamicznym. Od tego czasu BMW doskonali tę linię, by obecnie oddać w ręce pasjonatów sportowej turystyki motocykl z największym oferowanie obecnie silnikiem: dwucylindrowym bokserem 1200, tym samym, który napędza popularne R1200 GS oraz modele z serii RT i R. Jednostka generuje 125 KM mocy i moment obrotowy 125 Nm przy 6,5 tys obrotów. Ten sprawdzony, solidny silnik, w modelu RS wyregulowano tak, by osiągał wyższą (niż w modelu GS) wartość momentu obrotowego już niższych obrotów.
Bogata galeria zdjęć BMW R1200RS tutaj.
BMW R 1200RS |
![]() |
fot. BMW |
Prawdziwe nowości w tej maszynie to układ wydechowy 2-w-1 z końcówką o ostrym, dynamicznym kształcie, zmodyfikowana komora filtra powietrza z nową konstrukcją wlotów, centralnie umiejscowiona chłodnica – wszystko po to, aby nadać maszynie bardziej sportowego i drapieżnego wyglądu. Elementem stylizacji motocykla jest też charakterystyczna półowiewka i podwójne lampy z przodu, bardzo kojarzące się z motocyklami stricte sportowymi. Widac tu inspirację designerów superbike’iem BMW S 1000RR (również odświeżonym w tym roku). I trzeba przyznać, że dzięki temu nowe RS prezentuje się wyjątkowo atrakcyjnie.
BMW R 1200RS |
![]() |
fot. BMW |
Konstruktorzy z BMW nie byliby sobą, gdyby nie wyposażyli nowej maszyny w wiele elektronicznych gadżetów. Standardowy model ma przynajmniej dwie mapy silnika: „Road” i „Rain”, oraz ABS i system ASC (Automatic Stability Control) – ten ostatni pomaga utrzymać bezpiecznie maszynę w torze jazdy przy gwałtownym przyspieszaniu. Opcjonalnie możemy wyposażyć motocykl także w system DTC (dynamiczna kontrola trakcji), a co za tym idzie dwa dodatkowe tryby jazdy: „Dynamic” i „User” (indywidualny dobór). Także zawieszenie jest regulowane elektronicznie za sprawą systemu ESA (do dyspozycji są dwa ustawienia: „Road” i „Dynamic”). Według konstruktorów BMW, w trybie „Dynamic” zawieszenie automatycznie dostosowuje się do warunków na drodze i manewrów wykonywanych przez kierowcę.
BMW R 1200RS |
![]() |
fot. BMW |
Motocykl oparty jest na nowym typie rurowej ramy ze stali, z silnikiem jako elementem nośnym – konstrukcja ta została zaprojektowana specjalnie dla tego modelu. Zawieszenie z kolei zaprojektowano klasycznie – z przodu odwrócony widelec teleskopowy, a z tyłu BMW Motorrad paralever EVO. Klasyczny jest także prędkościomierz – analogowa wskazówka na okrągłej tarczy, choć nowe BMW R1200 RS ma także wyświetlacz LCD TFT, który dostarcza kierowcy wszelkich pozostałych informacji.
BMW R 1200RS |
![]() |
fot. BMW |
Nowy model BMW ma łączyć praktycznosć, charakter turystyczny z sportowym wyglądem i możliwościami. Dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych – blue metallic (biało – niebieski) i light grey (szary) oraz w bardziej ekskluzywnej barwie granit grey metallic matt.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: