
Nowe BMW M5 i BMW M5 Competition – potężne, sportowe limuzyny zaprezentowane. Zobaczcie na zdjęciach!
BMW właśnie zaprezentowało wyczynowe limuzyny BMW M5 i BMW M5 Competition. Pod maską znajdziemy silnik V8 o pojemności 4,4 l z technologią BMW M TwinPower Turbo, który generuje 600 KM w BMW M5, a w wersji Competition aż 626 KM!
W odświeżonych „piątkach” mamy sporo zmian wizualnych m.in. nowy pas przedni z bardziej wyrazistym kształtem i większymi bocznymi wlotami powietrza. Duży centralny wlot powietrza ma kształt sześciokąta i mieści chłodnicę oleju oraz czujnik radarowy aktywnego regulatora prędkości. Atrapa chłodnicy jest większa i chromowana, jednoczęściowa teraz ramka otacza obie nerki z charakterystycznymi dla M podwójnymi listwami i znaczkiem M.
Na desce rozdzielczej przekątna centralnego monitora zwiększa się do 12,3 cala i zapewnia jeszcze lepszy wgląd w szeroki zakres funkcji systemów dynamiki jazdy i BMW M xDrive.
Nowa koncepcja obsługi z dwoma przyciskami na konsoli środkowej zaczerpnięta została z BMW M8. Przycisk M Mode pozwala na szybkie przełączanie pomiędzy ustawieniami ROAD i SPORT, natomiast przycisk Setup prowadzi bezpośrednio do menu na monitorze centralnym, gdzie można indywidualnie konfigurować opcje napędu i zawieszenia.
Nowością w palecie lakierów jest kolor szary Brands Hatch i czerwony Motegi metalizowany oraz lakiery BMW Individual niebieski tanzanit II metalizowany, czerwony awenturyn II metalizowany i matowy mroźny bazalt metalizowany.
Wyposażenie standardowe obejmuje 8‑stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym.BMW M5 Competition jest w porównaniu z BMW M5 o 7 mm niższe i ma specyficzne modyfikacje zawieszenia.
BMW M5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a po 11,1 s wskazówka prędkościomierza dochodzi do 200 km/h, natomiast M5 w pakiecie Competition 100 km/h osiąga w czasie 3,3 s, a 200 km/h w czasie 10,8 s.
W wyposażeniu dodatkowym dostępne są teraz również znane z BMW M8 20-calowe frezowane obręcze kół M Double Spoke w kolorze Orbit Grey oraz zaciski hamulców lakierowane w błyszczącym kolorze czarnym lub czerwonym.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: