Karolina Chojnacka

Nowe BMW M5 CS – najmocniejszy model w historii BMW M. Ile ma KM pod maską?

Po raz pierwszy limitowany i ekskluzywny model specjalny legendarnego BMW umożliwia czterem osobom wyjątkowe wrażenia z jazdy. Na rynek trafi wiosną tego roku.

Wraz z BMW M5 BMW M GmbH kontynuuje serię sportowych modeli CS. Limitowany ekskluzywny model specjalny oferuje czterem osobom wyjątkowe wrażenia z jazdy i łączy wybitne osiągi z ekskluzywnym, luksusowym wyglądem.

{{ image(33753) }}

Silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy 635 KM daje BMW M5 CS pozycję najmocniejszego samochodu w historii BMW M. Wyposażenie standardowe obejmuje 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym.

BMW M5 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3 sekundy i w 10,4 sekundy do 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 305 km/h.

{{ image(33754) }}

Przeczytaj też: Kierowca BMW M5 przypadkiem spotkał Audi S6. Urządzili sobie wyścig

Nowa, odciążona konstrukcja umożliwiła redukcję masy o około 70 kg względem BMW M5 Competition. Specjalnie dobrane sprężyny zawieszenia przedniej i tylnej osi oraz jeszcze bardziej udoskonalona regulacja amortyzatorów dostosowują układ jezdny do niższej masy pojazdu i większego potencjału standardowych opon Pirelli P Zero Corsa Track w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu.

Wrażeniami z jazdy BMW M5 CS mogą cieszyć się w sumie cztery osoby zasiadające na karbonowych fotelach M z przodu oraz na dwóch pojedynczych siedzeniach z tyłu. Czarna tapicerka ze skóry Merino (z przodu o delikatnej fakturze) ma wyraziste kontrastujące powierzchnie i ozdobne stebnowanie w kolorze czerwonym Mugello. Zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo M5 zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring.

{{ image(33755) }}

Kierownica M z alcantary ma środkowy znacznik na godzinie 12:00, nawiązujący do klasycznych samochodów wyścigowych, łopatki zmiany biegów są wykonane z karbonu, a panele ozdobne na ramionach kierownicy w czarnym chromie.

Zamknięta, lekka pokrywa konsoli środkowej zastępuje tradycyjny otwierany podłokietnik środkowy. Obita jest czarną skórą Merino z podwójnym ozdobnym stebnowaniem w kolorze czerwonym. Taki sam kolor można również znaleźć na znaczkach CS na desce rozdzielczej oraz między dwoma tylnymi siedzeniami.

{{ gallery(3171) }}

Przeczytaj też: BMW M5 Edition 35 Jahre – na cześć protoplasty

Ramka atrapy chłodnicy BMW oraz znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M, przednich błotnikach i klapie tylnej oraz 20-calowe kute obręcze kół M Y Spoke wykonane są w wyrazistym kolorze złotobrązowym. Listwy progowe mają podświetlane znaczki M5 CS.

Elementy świetlne w kształcie litery L w reflektorach laserowych BMW świecą na żółto zamiast na biało, tak jak dzieje się to w sportowych autach GT.

{{ image(33756) }}

Maska silnika, przedni splitter, lusterka zewnętrzne oraz spojler i dyfuzor tylny BMW M5 CS oraz osłona silnika M Power i tłumik wlotu powietrza są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) z częściowo widoczną strukturą włókien.

Sportowy układ wydechowy M5 CS jest standardowo wykonany ze stali szlachetnej i ma cztery końcówki, a zaciski hamulców węglowo-ceramicznych M są lakierowane na czerwono lub – na życzenie – na złoto.

{{ image(33752) }}

Na rynku nowe BMW M5 CS pojawi się wiosną tego roku.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze