Nowe ambasadorki komisji kobiet w FIA

Powołano dwie nowe ambasadorki komisji kobiet FIA. Są to: Hiszpanka Silvia Bellot, która jest komisarzem na wyścigach F1 i Brytyjka indyjskiego pochodzenia Leena Gade – inżynier samochodów Le Mans.

Ambasadorki mają za zadanie zachęcać więcej kobiet do działania i osiągania sukcesów w administracji, organizacji sportów motorowych, a także samych startów w różnych dyscyplinach sportu samochodowego.

Silvia Bellot, biorąc za wzór swojego tatę, od 16 roku życia zdobywała kolejne szczeble kariery w FIA. Kilka razy startowała za kierownicą w zawodach samochodowych, jednak rodzina sprzeciwiała się takiej pasji.

Potrzebę adrenaliny zaspokoiła pracując przy wielu seriach wyścigowych min. GP2, GP3, WSR, WRC i DTM. W 2011 rroku zadebiutowała przy organizacji wyścigu F1 w Istambule; teraz robi to regularnie. Jej praca stewarda została nagrodzona na Gali FIA w 2012 roku. Bellot jest także pierwszą absolwentką programu treningowego FIA dla stewardów F1.

Silvia Bellot odbiera nagrodę FIA
fot. FIA

Leena Gade pochodzi z Indii. Jej rodzice postanowili osiedlić się w Wielkiej Brytanii, aby dać szansę dzieciom na dobre wykształcenie. Nie ukierunkowali Leeny, więc nigdy nie usłyszała, że to, co chce robić – nie jest dla dziewczynek. W wieku 12 lat wiedziała, że chce być inżynierem, podobnie jak jej młodsza siostra Teena.

Pozostałe ambasadorki FIA poznasz tu.

Kończąc studia inżynierskie, siostry Gaade wysyłały setki aplikacji do zespołów sportów motorowych z prośbą o przyjęcie. Zaczynały pracę w roli mechaników. Dziś Leena jest szefem inżynierów Audi Sport Team w wyścigach endurance, a jej siostra Teena w Skoda Motorsport.

Leena Gade
fot. archiwum Leeny Gaade

Nowe ambasadorki i cała Komisja Kobiet FIA ma, nie tylko promować udział kobiet w sportach motorowych, ale pomagać wprowadzać do szkół programy edukacyjne: „F1 w szkołach” i „Formuła Student”. Na ich życzenie, FIA została sygnatariuszem Deklaracji Brighton z 1994 roku, która powstała przy okazji pierwszej konferencji, dotyczącej udziału kobiet w sporcie.

Najnowsze

Test Mazda 2 1.3l. 86 KM

Do redakcji trafiła 5-drzwiowa Mazda 2 z silnikiem 1.3 KM o mocy 86 KM, z 5-biegową, manualną skrzynią, w wersji wyposażeniowej Exclusive, cena egzemplarza testowego 53 400 złotych.

Najnowsze

Samochodowe łóżka i pokoje – Hotel V8

Spaliście kiedyś z samochodzie? Pewnie tak. Ale w klasyku Mercedesa, Volkswagena albo w Cadillacu? Jest pewien taki hotel...

W pewnym niepozornym, niemieckim mieście Böblingen, leżącym około 15 kilometrów od Stuttgartu, fani czterech kółek mogą znaleźć niezwykłe miejsce. A konkretnie… hotel. Jego osobliwość i specyfika nie są związane bynajmniej z liczbą gwiazdek. Co innego świadczy o jego unikalności…

Po pierwsze: lokalizacja
Hotel V8, bo tak się właśnie nazywa, położony jest na terenie ekskluzywnego muzeum motoryzacji Meilenwerk, mieszczącego się na miejscu najstarszego lotniska w obrębie regionu Badenia – Wirtembergia. Założycielami obiektu są Simeon Schad i jego żona Karen. Muzeum Meilenwerk dysponuje powierzchnią ponad 20 000 m² i można w nim zobaczyć klasyczne pojazdy, nowe modele samochodów i rzadkie okazy dawnej motoryzacji.

Ponadto, w budynku starego lotniska, znajdują się rozmaite sklepy, butiki, bary i restauracje oraz sale widowiskowe.

Samochodowe łóżka i pokoje – Hotel V8
fot. Hotel V8

Po drugie: wygląd i wyposażenie hotelu
Pokoje w hotelu V8, a jest ich 34, można podzielić na dwa typy. Pierwszy to model nowoczesny, modernistyczny, czyli niekonwencjonalne kształty, kolory i… szczypta ekstrawagancji.

Drugi wariant, bardziej nas interesujący, charakteryzuje się wystrojem opartym na motywach motoryzacyjnych. Goście mogą zdecydować się na jeden z dziesięciu apartamentów „tematycznych”.

Cały hotel V8 jest motoryzacyjny. Architektura i design już na pierwszy rzut oka kojarzą się z samochodami. Miłośnicy aut w stylu retro / vintage znajdą w wystroju coś dla siebie, podobnie jak fani szybkich, sportowych bolidów. Wszystko jest dopieszczone do najdrobniejszego szczegółu. Niektórzy opisują to miejsce jako wytwór prawdziwej sztuki.

Zainteresowani natrafią tu na pokoje „w klimacie”: wyścigów, tuningu, klasycznych aut, motoryzacji w filmach i tak dalej. Wszystko w luksusowym wydaniu.

Samochodowe łóżka i pokoje – Hotel V8
fot. Hotel V8

Jeśli więc marzy Wam się sen nie „o” a „w” w Mercedesie, Cadillacu lub Volkswagenie (w formie wygodnego łóżka) – to trafiliście na idealną propozycję. Dla tych najbogatszych i wymagających również znajdzie się coś specjalnego– ekskluzywny apartament o powierzchni 120 m², umieszczony w wieży (!), gwarantujący, że całość Meilenwerku będzie dosłownie „leżeć” u stóp zamieszkałych w nim gości. Także z parkingiem nie ma tu problemu – ponad 300 miejsc dostępnych jest bezpłatnie dla gości hotelowych. Nie należy się również martwić o wi-fi i inne udogodnienia: bezpłatne czasopisma, szlafroki, tv, itp. Moim faworytem jest możliwość wybierania z „menu poduszek”!

Hotel słynie dodatkowo z fantastycznego menu. I uwaga, można tam urządzać imprezy wszelkiej maści: wesela, konferencje etc. Za odpowiednią opłatą oczywiście. Pobyt można urozmaicić sobie jedną ze stałych atrakcji. Na przykład wycieczką: Automobile Museum Tour, w ramach której zwiedza się Muzeum Meilenwerk, Muzeum Mercedesa Benz i Muzeum Porsche.

Dla tych mniej spragnionych wycieczek hotel ma alternatywę bez ruszania się z miejsca – Body Tuning (czyli sauna, SPA i solarium).

Ważna informacja dla palaczy – papierosy są surowo wzbronione na terenie hotelu!

To prawdziwe niebo dla fanów aut! W każdym wieku. I ciekawostka – do hotelu na nocleg wpadają nawet ludzie mieszkający na co dzień w najbliższej okolicy. A to o czymś świadczy!

Cena noclegu – od 135 euro (562 złote)

Absolutnie polecamy! http://www.v8hotel.de/



Najnowsze

Valentino Rossi i jego Opel Adam na aukcji charytatywnej – film

Valentino Rossi zaprojektował Opla Adama i wystawił na aukcję charytatywną.

W serwisie aukcyjnym Ebay pojawił się specjalny model samochodu Opel Adam, który został zaprojektowany przez gwiazdę wyścigów Moto GP, Valentino Rossi. Akcja nosi tytuł „Opel Adam & Vale for charity” – dochód uzyskany z aukcji auta zostanie przekazany na cele charytywne.

Galerię zdjęć samochodu zobaczysz tutaj.

Samochód wygląda wyjątkowo ciekawie – ma taki sam numer jak numer startowy Rossi’ego – 46, pomalowano go w dynamiczny wzór w neonowych kolorach, a na masce widnieje autograf zawodnika. Tapicerkę wykonała firma Dainese i przypomina ona krzykliwy motocyklowy strój. Projekt swoją inwencją twórczą wsparł także designer – Aldo Drudi. Adam ma czarną atrapę chłodnicy i 5-ramienne, równie czarne obręcze z tyłu i jaskrawozielone z przodu.

Opel Adam & Vale for charity
fot. Opel

Pieniądze zabrane na aukcji wesprą organizację Meyer Childern’s Hospital Foundation – Meyer O.N.L.U.S. z Florencji we Włoszech. Pieniądze pozwolą szpitalowi rozbudować pokój do zabawy dla dzieci i klasy do nauki, którą mali pacjenci kontynuują mimo przewlekłych schorzeń.

Samochód będzie dostępny w serwisie aukcyjnym przez tydzień. Obecnie jego cena w przeliczeniu na złotówki to 100 288 złotych (podwoił swoją cenę wyjściową). Chcesz licytować? Kliknij tu.

Opel Adam & Vale for charity
fot. Opel

Valentino jest znany z dobrego serca – niedawno wsparł organizację „rozwożącą” pomoc medyczną na motocyklach w Afryce kwotą ćwierć miliona funtów – z własnej kieszeni. Czytaj o tym tutaj.

Najnowsze

Volkswagen, Audi i Porsche mówią „nie” wejściu do F1

Volkswagen oraz powiązane z nim marki po raz kolejny zaprzeczyły, jakoby miały w planach wejście do świata F1. Za to będą bardzo widoczne w innych dyscyplinach sportu motorowego.

Spekulacje odnośnie dołączenia marek Volkswagen Group do Formuły 1 rozgorzały na nowo, kiedy FIA poinformowała, że szuka  dwunastego zespołu na sezon 2015 lub 2016.

– Nie planujemy wejścia do Formuły 1 – powiedział w wywiadzie dla Speed Week, Stefan Moser z Volkswagena.

Natomiast Jurgen Pippig z Audi wprost stwierdził, że firma jest zadowolona ze swoich występów zarówno w serii DTM jak i wyników w Le Mans.

– Nie mamy w planach F1. Za to w 2014 będziemy mieli największą fabrykę pomysłów związanych z motorsportem w historii – zakończył Oliver Hilger z Porsche.

Brzmi intrygująco.

Laurens Vanthoor, Dallara F307 Volkswagen
fot. Volkswagen Motorsport

 

Audi w paźzdzierniku tego roku zdobyło w jednym dniu aż trzy mistrzowskie tytuły. Po wcześniejszym niż się spodziewano triumfie w klasyfikacji marek i kierowców Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych (FIA – WEC), drużyna czterech ringów zdobyła także zespołowe zwycięstwo w serii wyścigów DTM. Podczas emocjonującego finału na torze Hockenheim, Audi Sport Team Phoenix, po ubiegłotygodniowym zdobyciu tytułu dla najlepszego kierowcy, zapewnił sobie mistrzostwo zespołowe. W klasyfikacji marek, Audi zajęło drugie miejsce – z niewielką różnicą do zwycięzcy.

Volkswagen zakończył w listopadzie finałową rundę Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) kolejnym sportowym sukcesem. Wyniki na zakończenie sezonu: Ogier/Ingrassia zwycięzcami rajdu przed Latvalą/Anttilą, Mikkelsen/Markkula na piątym miejscu – w Walii trzy duety fabryczne w Polo R WRC uzyskały najlepszy w tym roku wynik zespołowy, wygrywając 16 z 22 odcinków specjalnych i 41 razy znajdując się w pierwszej trójce. Volkswagen dołożył zatem, w tym zaskakująco dobrym sezonie, przysłowiową wisienkę na torcie. Już w Rajdzie Francji Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) wywalczyli tytuł mistrzów świata* w kategorii kierowców i pilotów, a razem z kolegami z zespołu – Jari-Matti Latvalą/Miikka Anttilą (FIN/FIN) zapewnili Volkswagenowi w Hiszpanii tytuł mistrza świata producentów.

Porsche rozpocznie sezon 2014 z najbardziej szerokim programem w historii. Porsche Motorsport nie tylko uczestniczy w LMP1, ale także wysyła dwa zespoły GT do uczestnictwa w wyścigach na całym świecie. Porsche AG Team Manthey po raz kolejny umieści dwa samochody Porsche 911 RSR w serii wyścigów Sports Car World Endurance Championship (WEC), a także podczas 24-godzinnego Le Mans. Zespół wyścigowy CORE autosport weźmie udział w nowej serii Tudor United Sportscar Championship z ramienia Porsche North America. Inauguracją sezonu będzie 24-godzinny wyścig Daytona, który odbędzie się 25 stycznia.

Poza wyścigiem 24 godzinnym, Porsche weźmie również udział w siedmiu wyścigach sześciogodzinnych.

Najnowsze