Tego w najtwardszym aucie świata jeszcze nie było. Oto nowa Toyota Hilux
Na rynek wjeżdża dziewiąta generacja kultowego japońskiego pickupa. Na całym świecie sprzedano 21 mln egzemplarzy w ponad 180 krajach. Teraz nadchodzi nowa Toyota Hilux, z rozwiązaniem, którego nigdy tutaj nie było.
Toyota Hilux numer 9 zastępuje wprowadzoną w 2015 roku wersję kultowego pickupa. Nowa Toyota Hilux ma 532,5 cm długości — dokładnie tyle, ile schodząca generacja tego samochodu. Ponadto nowy model mierzy 190 cm szerokości i 181,5 cm wysokości. W Polsce nowy Hilux będzie dostępny w jednej wersji nadwozia: Double Cab. Na pakę nowego Hiluxa wrzucimy dokładnie tonę bagażu, a przestrzeń ładunkowa ma 152,5 cm długości.
Dziewiąta generacja nowej Toyoty Hilux po raz pierwszy pozwala wybrać jeden z sześciu trybów jazdy:
- Dirt
- Sand
- Mud
- Deep Snow
- Rock
Programy można przełączać ręcznie, lub można się też zdać się „na automat”. Tryby jazdy zmieniają charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów, a także zawieszenia. Wszystko po to, aby poprawić właściwości jezdne w trudnych warunkach.
Nowy Hilux lepiej teraz „pływa”, głębokość brodzenia wynosi prawie 70 cm. Kąt natarcia tego japońskiego pickupa wynosi 29 stopni, zaś kąt zejścia 26 stopni.
Nowa Toyota Hilux po raz pierwszy jako miękka hybryda
Tego jeszcze w tym aucie nie było, twarda Toyota otrzymała miękki napęd, a konkretnie układ miękkiej hybrydy. System mild-hybrid za pomocą silnika elektrycznego wspomaga jednostkę spalinową dodatkowymi 16 KM i 65 Nm. Konstrukcję zasila akumulator umieszczony pod tylnym siedzeniami i waży jedynie 7,6 kg.
Pod maską nowej Toyoty Hilux pracuje 2,8-litrowy diesel o mocy 204 KM (przy 3400 obr./min), który maksymalny moment obrotowy 500 Nm osiąga już przy 1600 obr./min. Jednostka spełnia normę Euro 6d. Do redukcji emisji spalin wykorzystano katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych oraz system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), jak również dodatkowy wtrysk AdBlue. Patrząc na ilość „wspomagaczy”, trudniej może być tutaj o pancerną wytrzymałość, z której przecież Toyota Hilux słynie. Cóż, takie czasy.
Nowa Toyota Hilux ma pojawić się na polskim rynku w połowie 2024 roku.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: