Nowa Mazda6 przed premierą: zdjęcia

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Moskwie debiutuje kolejna wersja modelu Mazda6. Wykorzystując pełen potencjał technologii Skyactiv i designu KODO, Mazda6 ma na celu, wedle zapewnień producenta, zwiększenie „radości z jazdy”. Na rynkach międzynarodowych model pojawi się pod koniec 2012 roku.

Nowa Mazda6 to model seryjny, następca koncepcyjnej Mazdy Takeri, po raz pierwszy zaprezentowanej podczas Salonu Samochodowego w Tokio w grudniu 2011 roku. O nadchodzącej premierze wstępnie pisałyśmy tutaj.

Nowa Mazda6 ma solidną ramę i niskie, szeroko rozstawione zawieszenie. Z przodu wykorzystano motyw ‘skrzydła’, wspólny element stylu nowej rodziny samochodów Mazda. Jest on umieszczony w głęboko wyrzeźbionej przedniej części. Załamania na masce rozciągają się od kątów ‘skrzydeł’ aż po boczne linie nadwozia. W widoku z boku dominują trzy charakterystyczne linie – rys zaznaczony do przodu od tylnego koła, linia tylnego oraz przedniego błotnika. Z przodu, po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu Mazdy, zastosowano reflektory diodowe i podświetlane obramowania reflektorów. Po raz pierwszy zastosowano też czerwony lakier w nowym odcieniu „Soul Red”.

We wnętrzu w często dotykanych miejscach, takich jak panele drzwi czy górna część deski rozdzielczej, zastosowano miękkie materiały, a panel centralny wykonany jest w dwóch kolorach – ‘Bordeaux metal’ i ‘Dark metal’.

Nowa Mazda6
fot. Mazda

Pracom związanym z zagospodarowaniem przestrzeni przyświecały dwa główne cele. Pierwszym było stworzenie przestronnej, komfortowej kabiny, dokładnie spełniającej założenia filozofii designu KODO. Drugim celem było dopracowanie interfejsu człowiek – maszyna (Human Machine Interface – HMI), aby stworzyć otoczenie, w którym kierowca może poczuć się w pełni komfortowo.

Rozstaw osi o długości 2830 mm to dużo przestrzeni z tyłu, a 19-calowe koła dają wrażenie stabilności.

Przednie koła przesunięto do przodu o 100 mm w stosunku do słupka przedniego, co skróciło przedni zwis. Tył jest także krótszy niż w poprzednim modelu.

Bagażnik projektowano z myślą o ergonomii. Szerokość górnego otwarcia jest większa o 32 mm niż w poprzednim modelu. Konstrukcja zawiasów ułatwia otwieranie i zamykanie bagażnika.

Nowa Mazda6
fot. Mazda

Nowa Mazda6 wyposażona jest w podwozie Skyactiv z kolumnami w przednim zawieszeniu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu, a także kolumnowy, wyposażony w elektryczne wspomaganie układ kierowniczy.

Nowa Mazda6 to pierwszy model wykorzystujący system odzyskiwania energii „i-ELOOP”, który przyczynia się do znacznego obniżenia zużycia paliwa. To pierwszy system odzyskiwania energii w samochodzie osobowym wykorzystujący kondensator. Modele wyposażone w silnik SKYACTIV-G 2.5 są także wyposażone w system i-ELOOP.

W nowym modelu Mazda6 pojawia się także system „i-stop”, wyłączający silnik na postoju. Dzięki niemu silnik włącza się ponownie w czasie 0,35 sekundy.

Nanotechnologia zastosowana w katalizatorze poprawia proces oczyszczania spalin i zmniejsza liczbę potrzebnych metali szlachetnych.

Przesunięcie podstawy przedniego słupka do tyłu o 100 mm w porównaniu do poprzedniego modelu i zamocowanie lusterka na drzwiach, a nie na słupku ma pomagać polepszyć widoczność do przodu i na boki.

System kontroli świateł drogowych (HBC) wykorzystuje czujnik wykrywający pojazdy nadjeżdżające z przeciwnego kierunku i automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nie oślepiać kierowców podczas jazdy nocą.

Adaptacyjne przednie światła (AFS) wykrywają zakręty na podstawie położenia koła kierownicy oraz prędkości jazdy i kierują strumień światła w odpowiednią stronę.

Wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HLA) pomaga zapobiec staczaniu się samochodu w chwili, gdy kierowca przenosi nogę z pedału hamulca na pedał gazu w momencie ruszania na pochyłości.

Nowa Mazda6
fot. Mazda

Sygnalizacja awaryjnego hamowania (ESS) – szybkie miganie świateł awaryjnych w przypadku nagłego hamowania przy prędkości powyżej 50 km/h w celu ostrzeżenia innych kierowców.

System monitoringu strefy za samochodem (RVM) działa powyżej 30 km/h i wykrywa pojazdy zbliżające się z tyłu lub znajdujące się w martwym polu po obu stronach i ostrzega kierowcę przed zmianą pasa.

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS) wykorzystuje kamerę w celu ustalenia pozycji linii na drodze i ostrzega kierowcę o przypadkowym zjechaniu z pasa ruchu, zmniejszając ryzyko wypadku będącego efektem nieuwagi lub zmęczenia.

System automatycznego hamowania (SCBS) wykorzystuje czujnik na podczerwień i pomaga uniknąć lub ograniczyć skutki zderzeń czołowych (przy prędkości do 30 km/h), automatycznie uruchamiając hamulce.

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze