
Nissan Qashqai z nowymi silnikami i systemem infotainment
Qashqai ma nową gamę silników benzynowych oraz zupełnie nowy system multimedialny o znacznie poszerzonej funkcjonalności.
Do sprzedaży trafił właśnie Nissan Qashqai z zupełnie nowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,3 litra, rozwijającym moc 140 lub 160 KM. Może mu towarzyszyć sześciobiegowa przekładnia manualna lub siedmiobiegowy dwusprzęgłowy automat (DCT). Obie wersje są oferowane z przednim napędem.
W porównaniu z wycofywanym silnikiem 1.2 115 KM jednostka 1.3 140 KM oferuje dodatkowe 25 KM mocy i 50 Nm momentu obrotowego. Porównując oba napędy poprawie uległo przyspieszenie – chociaż czas potrzebny na rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h jest w nich niemal identyczny (10,6 s w silniku 1.2 kontra 10,5 s w 1.3), to np. przyspieszenie na 4. biegu w zakresie 80-100 km/h skróciło się z 5,7 do 4,5 sekundy. Emisja CO2 wynosi 121 g/km, czyli o 8 g/km mniej niż poprzednio.

Moc nowego silnika 1.3 160 KM w porównaniu ze 163‑konnym 1.6 jest co prawda o 3 KM mniejsza, ale wartość maksymalnego momentu obrotowego wzrosła o 20 Nm. W Qashqaiu z 17‑calowymi kołami emisja CO2 wynosi 121 g/km, czyli o 13 g/km mniej niż poprzednio.
Inną ważną nowością jest też nowy system multimedialny o znacznie poszerzonej funkcjonalności. Zapewnia on lepszą integrację smartfona z samochodem, a także możliwość pobierania map i aktualizacji oprogramowania drogą bezprzewodową. Interfejsy Apple CarPlay i Android Auto należą do wyposażenia standardowego wszystkich wersji oprócz podstawowej Visia.

W nowym systemie NissanConnect zainstalowano także aplikację TomTom Premium Traffic, która na bieżąco dostarcza bardzo dokładnych danych o ruchu drogowym w celu optymalizacji czasu dojazdu. Multimedia obsługuje się poprzez siedmiocalowy ekran dotykowy jednostki centralnej, zamontowany pośrodku deski rozdzielczej. Jest on tej samej wielkości, co poprzednio, ale teraz ma mniej klawiszy sprzętowych i reaguje na wielodotyk.
Najnowsze
-
Renault Megane E-Tech elektryczne – test długodystansowy, opinia, zasięg. Najlepszy elektryk na rynku?
Piąta generacja Renault Megane praktycznie w niczym nie przypomina czwartej. To model zaprojektowany od podstaw. Czy ze względu na wygląd, projekt wnętrza i sposób prowadzenia można go uznać za najlepszego elektryka na rynku? Sprawdzamy! -
Jazda rowerem obok siebie? Wielu rowerzystów źle rozumie przepisy z 2022 roku
-
Ministerstwo znacząco podniosło opłaty dla kierowców! Kiedy będziemy musieli zapłacić 2000 zł?
-
Renault i Nissan pozwane przez kierowców! Przez lata sprzedawali wadliwe silniki
-
Ceny paliw w Polsce – olej napędowy znacznie zdrożał. Ile zapłacimy za tankowanie przed wakacjami?
Zostaw komentarz: