Nieudany wyścig Kowalskiej

19 lipca 2010
Na bardzo szybkim torze w Brands Hatch w Wielkiej Brytanii Natalia Kowalska startująca w Formule 2, zajęła odpowiednio 15. i 13 miejsce. W niedzielnym wyścigu przez większość okrążeń prowadziła bolid lewą ręką z powodu osuniętego pasa.
Loading module...

Natalia Kowalska jechała do Anglii bojowo nastawiona, chciała powtórzyć sukces z Portugalii. Jak sama zaznaczała przed wyścigiem w Brands Hatch kluczową rolę odegrały kwalifikacje. Polka do sobotnich i niedzielnych wyścigów ruszała odpowiednio z 14. i 15. miejsca.

fot. Cyfra + F2 Racing
W niedzielę na starcie Kowalska zachowała pozycję wyjściową i równym tempem zmierzała do mety. Ostatecznie ukończyła drugi wyścig w Brands Hatch na 13. miejscu. Niedzielny start był dla Natalii trudny, ponieważ po 4. okrążeniu osunął jej się pas na prawe ramię, co spowodowało unieruchomienie tej części ciała i konieczność prowadzenia bolidu jedną ręką. Po dotarciu do mety konieczna była interwencja lekarza.
- Większość wyścigu musiałam prowadzić tylko lewą ręką, co na tym torze było niesamowicie trudne, bo jest szybki i pełen zakrętów w prawo. Myślałam już, że nie dojadę. Udało się jednak i jestem z tego powodu bardzo dumna - podsumowuje Natalia.

W czasie niedzielnego wyścigu lider klasyfikacji generalnej Jolyon Palmer, po ataku Deana Stonemana, wypadł z toru i nie zakończył 12. rundy F2,  chwilę później rywalizację z powodu awarii skrzyni biegów musiał zakończyć także jadący na pierwszym miejscu Litwin Kazim Vasiliauskas. Palmera ten incydent kosztował stratę prowadzenia w mistrzostwach.

Jak skomentowała Natalia weekend w Brands Hatch:
- Muszę powiedzieć, że tor w Brands Hatch jest pierwszym, którego naprawdę nie polubiłam. Nie było na nim takiej płynności jazdy jak na wszystkich pozostałych. W czasie kwalifikacji traciłam nieco ponad sekundę do najlepszych - na początku sezonu dawałoby to miejsce w pierwszej ósemce, teraz ledwie starczyło, by załapać się w piętnastce - dokończyła zawodniczka.

fot. Cyfra + F2 Racing
Natalia w obu wyścigach swój najlepszy czas okrążenia notowała na jednym z ostatnich kółek. To zdarza się niezwykle rzadko i jest dowodem na to, że z eksploatacją opon radzi sobie naprawdę doskonale.

Następny wyścigowy weekend w dniach 30 lipca - 1 sierpnia na torze w Brnie. 

Natalia Kowalska jest jedynym polskim kierowcą i pierwszą kobietą, która w tym sezonie ściga się w międzynarodowym cyklu F2. Natalia Kowalska przygodę na torach wyścigowych rozpoczęła mając kilka lat, a jako dziesięciolatka w 1998 r. zdobyła licencję kartingową. Już trzy lata później zdobyła wicemistrzostwo Polski juniorów w kategorii Intercontinental 100 A. W 2005 roku zdobyła dwukrotne mistrzostwo Polski w jednym sezonie w dwóch najszybszych kategoriach kartingowych w kraju. To pierwsza i jedyna Polka w światowych seriach single-seaterów Formula Renault 2.0 i amerykańskiej serii Star Mazda. Jest najszybciej jeżdżącą Polką, pierwszym polskim kierowcą ścigającym się bolidem Formuły 2, od 2010 roku w zespole Cyfra + F2 Racing. W światowym rankingu Castrola (www.castroldriverrankings.com) Natalia Kowalska jest drugim po Robercie Kubicy, najwyżej sklasyfikowanym polskim kierowcą wyścigowym.

Formuła 2 to cykl międzynarodowych wyścigów, organizowanych od 1948 roku, będący kopalnią talentów i swoistym zapleczem dla najbardziej prestiżowych zawodów motorowych świata, czyli Formuły 1. W roku 1984 zawody zastąpiono inną klasą wyścigową, by powrócić do nich ponownie w 2009 roku. Zdobywca tytułu Mistrza Formuły 2 sezonu 2010 weźmie udział w testach zespołu Williams F1.

Tegoroczny kalendarz rozgrywek Formuły 2:
16 - 18 kwietnia, Silverstone, Wielka Brytania, runda 1. i 2.
30 kwietnia - 2 maja, Marakesz, Maroko, runda 3. i 4.
21 - 23 maja, Monza, Włochy, runda 5. i 6.
18 - 20 czerwca, Zolder, Belgia, runda 7. i 8.
2 - 4 lipca, Algarve, Portugalia, runda 9. i 10.
16 - 18 lipca, Brands Hatch, Wielka Brytania, runda 11. i 12.
30 lipca - 1 sierpnia, Brno, Czechy, runda 13. i 14.
3 - 5 września, Oschersleben, Niemcy, runda 15. i 16.
17 - 19 września, Valencia, Hiszpania, runda 17. i 18.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!