Niesprawne dziecięce foteliki samochodowe na rynku
Na rynek trafiły foteliki samochodowe z wadą produkcyjną zamków. Realne zagrożenie jest ogromne, ponieważ, jak informuje producent firma Sabelt SPA, "pasy uprzęży mogą nie zatrzymać dziecka podczas zderzenia". Mówi się też o możliwości samoczynnego wypięcia się klamry podczas wypadku.
W zamki zostały zaopatrzone firmy Chicco, Perego, Brevi i Inglesina. Producenci na swoich stronach publikują stosowne komunikaty bezpieczeństwa, zwracając się z prośbą o weryfikację czy zakupiony fotelik należy do wadliwej partii.
![]() |
Na stronie Chicco pojawiła się informacja, że problem dotyczy wyłącznie jednego modelu Citi SPS wyprodukowanego między 23 tygodniem 2012 r. a 22 tygodniem 2013 r. Do czasu całkowitego wyjaśnienia sytuacji sprzedaż tego modelu została wstrzymana.
Na stronie Peregro umieszczono formularz internetowy, za pomocą którego można sprawdzić czy zakupiony fotelik należy do wadliwej partii.
| Więcej tematyki związanej z dziećmi w samochodach w naszej sekcji Motobrzdąc. |
Jeżeli masz jeden z poniższych modeli koniecznie skontaktuj się z producentem:
– Peg Perego TRIFIX K (fotelik z grupy 0+)
– Peg Perego CULLA AUTO, Peg Perego YOUNG AUTO, Peg Perego MARTINELLI AUTO (gondole)
– Peg Perego Universal Kit Auto (pasy uprzęży, które mogły być sprzedawane osobno)
Inne produkty, w których również może pojawić się rzeczona klamra z wadą fabryczną (zwłaszcza, jeśli nie zostały nabyte bezpośrednio od polskiego dystrybutora), to:
– Brevi Smart
– Inglessina Huggy
![]() |
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?


Zostaw komentarz: