Internet w samochodzie

Bezprzewodowy internet w samochodzie to nic nowego. Teraz pomaga nam prowadzić auto - myComand to nowy system przepływu informacji w Mercedesach. Czy już zawsze będziemy on-line, nawet podczas jazdy?

fot. Mercedes

Do tej pory funkcje myComand były testowane poprzez połączenia przewodowe lub połączenia bezprzewodowe o wąskim paśmie przenoszenia, jak UMTS. Żeby skorzystać z pełnego potencjału nowatorskich aplikacji informacyjnych i telematycznych w samochodzie, do dyspozycji musi być połączenie internetowe o szerszym paśmie przenoszenia, niż dotychczas.

I taki właśnie system przepływu informacji przeszedł właśnie pierwszy test praktyczny na drodze. Już za kilka lat, gdy sieci telefonii komórkowej osiągną większą przepustowość, internet znajdzie swoje miejsce w naszych autach i dokona w nich małej rewolucji!

System Mercedesa potrafi nawigować „off-board” wykorzystując nie tylko mapy kartograficzne, ale i dostępne w sieci informacje o ruchu drogowym oraz zdjęcia satelitarne. Może wyszukać interesujące nas miejsce po nietypowym haśle np. tania benzyna.

Trip assist to kolejna zaleta systemu: działający non-stop asystent osobisty, który na bieżąco informuje kierowcę o pogodzie na drodze, pomoże zarezerwować hotel, czy stolik w pobliskiej restauracji

myComand umożliwia też dostęp do wszystkich stacji radiowych na całym świecie z możliwością wyszukiwania ich zgodnie z naszymi muzycznymi upodobaniami i tworzeniem naszych osobistych audiotek.

fot. Mercedes
fot. Mercedes

 

 

 

 

 

 

Poza tym Mercedes wykorzystał też tanią telefonię internetową – dzięki protokołowi VOIP ma do dyspozycji tańsze połączenia i smsy z możliwością transmisji głosu oraz danych.

No i jedną z najważniejszych funkcji jest przeglądarka internetowa, która umożliwia ciągłe surfowanie po po sieci (w warunkach prowadzenia samochodu chyba niepotrzebne, a na pewno niebezpieczne).

fot. Mercedes

System zatem stale aktualizuje dane, nawiguje, ma radio, telefon i kilka przydatnych funkcji, które pozwolą nam zawsze być na bieżąco. Testowo uruchomiono go w bezprzewodowej sieci telefonii komórkowej o ogromnej przepustowości 4G LTE (Long Term Evolution) *.

Tylko… czy nie fajnie czasami uciec przed ciągłym byciem „on line”?!

* Na terenie testowym w Monachium uruchomiono sieć LTE umożliwiającą prędkość transferu danych od 5 do 25 MB/s, przy założeniu, że wiele pojazdów przemieszcza się równocześnie ze średnią prędkością 40 km/h. Odpowiada to przepustowości do ośmiu razy większej, niż zapewniają współczesne sieci telekomunikacyjne.

LTE jest następnym etapem w drodze do technologii radiowych 4. generacji, zapewniającym znaczny wzrost przepustowości i prędkości transmisji danych w sieciach telefonii komórkowej. Obecnie wykorzystywane sieci komórkowe są wspólnie określane jako sieci trzeciej generacji (3G), natomiast LTE jako sieć czwartej generacji (4G). LTE obejmuje szereg rozszerzeń, wykraczających poza możliwości standardu UMTS (Universal Mobile Telecommunications System).  

Najnowsze

Sebastian najszybszy

Od trzech lat DHL funduje nagrodę dla kierowcy Formuły 1, który uzyska największą liczbę najlepszych czasów okrążeń na poszczególnych torach w trakcie sezonu. W tym roku przypadła ona Sebastianowi Vettelowi.

Sebastian Vettel – drugi kierowca sezonu, zdobywca nagrody za najszybsze okrążenia
for. Red Bull

Oprócz wicemistrzostwa świata w klasyfikacji kierowców Formuły 1 Sebastian Vettel zdobył w tym sezonie nagrodę przyznawaną przez DHL za największą liczbę najszybszych okrążeń. Walka o to trofeum toczyła się do ostatniego wyścigu w Abu Dhabi. Bezpośrednim rywalem niemieckiego kierowcy był jego kolega z zespołu Red Bull – Mark Webber. Obydwaj zawodnicy po Grand Prix na Yas Marina mieli po 3 najszybsze okrążenia w sezonie i aby rozstrzygnąć konkurencję trzeba było wziąć pod uwagę liczbę drugich w kolejności najlepszych wyników.

Możnaby stwierdzić, że to Red Bull ma najszybszych kierowców w stajni F1, a nie Brawn GP, który zdobył Mistrzostwo Świata zarówno w klasyfikacji indywidualnej jak i klasyfikacji konstruktorów. Jak zwykle, wszystko okazuje sie względne…

Vettel jest drugim kierowcą, który w trakcie trzech lat trwania sponsorowanego przez DHL współzawodnictwa zdobył tę nagrodę.  W tym roku wyniki rozłożone są zresztą bardzo równomiernie pomiędzy 10 zawodników. W poprzednich latach, bezapelacyjnie zwycięzcą był Kimi Raikkonen, który w 2007 aż 10-krotnie odnotowywał najlepsze czasy, a w 2008 udało mu się to 6 razy.

Liczba najszybszych okrążeń w wyścigach:
Sebastian Vettel – 3
Mark Webber – 3
Rubens Barrichello – 2
Fernando Alonso – 2
Jenson Button – 2
Felipe Massa – 1
Jarno Trulli – 1
Timo Glock – 1
Nico Rosberg – 1
Adrian Sutil – 1

Najnowsze

Chevrolet Spark w domu mody

Chevrolet zaprosił do współpracy Michę Woeste z domu mody Smeilinener, w związku z tegoroczną edycją konkursu „Young Creative Chevrolet", który ma na celu rozpoznanie i uhonorowanie kreatywności studentów szkół sztuk użytkowych. 

fot. Chevrolet
fot. Chevrolet

 

 

 

 

 

 

 

fot. Chevrolet

Mischa Woeste z domu mody Smeilinener otrzymała od Chevroleta zadanie zaprojektowania specjalnej odmiany Sparka.
– Cóż to za wyjątkowe doświadczenie ubierać samochód i jego użytkowników! Bardzo spodobało mi się połączenie tych dwóch rodzajów projektowania, gdy wprowadzałam swoją kolekcję i materiały do Sparka -mówi Mischa Woeste z domu mody Smeilinener.

Inspirując się wiosenno-letnią kolekcją na sezon 2010, zaprezentowaną podczas Berlińskiego Tygodnia Mody, Mischa wykorzystała najistotniejsze elementy stylizacji i zastosowała je na zewnątrz i wewnątrz samochodu. Flaming, który był maskotką kolekcji, dekoruje drzwi kierowcy, a jego głowa dotyka przedniego reflektora. Smoki, ryby i motyle upiększają karoserię, podczas gdy na dachu pojawiają się afrykańskie motywy plemienne i pnące się liście – wszystko w charakterystycznej palecie kolorów kolekcji Vive La Fete, przywołującej światła i neony. 

fot. Chevrolet

Jednak to właśnie we wnętrzu Mischa pozwoliła sobie na największą kreatywność, dzięki tęczowym odcieniom, fakturze i stylistyce, które tworzą swoisty „kokon” dla pasażerów. Morze pomarańczowego jeansu  okrywa wręcz całe wnętrze, z otworami na głowy pasażerów i kierownicę. Wokół tych otworów Mischa umieściła ręcznie wyszywane elementy i wysokiej jakości tkaniny i nadruki ze swojej kolekcji, więc – bez względu na to, kto wsiądzie, każdy zostanie od stóp do głów ubrany przez Smeilinenera. 

Zarówno Chevrolet Spark, jak i kolekcja wiosenno-letnia 2010 domu mody Smeilinener „Vive La Fete” zostaną wprowadzone na europejskie rynki na początku roku 2010. Cena auta zostanie podana przed wprowadzeniem samochodu na rynek.

Najnowsze

Car of the Year – coraz bliżej wyników!

Wspominałyśmy wam już o 30 finalistach Car of The Year 2010 i obiecałyśmy meldować o kolejnych postępach prac jury. Wczoraj ogłoszono listę siedmiu modeli, które nadal mają szansę na zdobycie tytułu. Czy znajdzie się wśród nich wasz faworyt?

fot. Car of the Year

Do finału Car of The Year jeszcze 27 dni, ale już dziś wiemy, kto z całkiem sporym prawdopodobieństwem 1:7  dostanie ten zaszczytny tytuł. Wśród finalistów znalazły się samochody popularne, ale i jeden luksusowy model Mercedesa. Naszym zdaniem za każdym z tych samochodów przemawiają inne atuty by  otrzymać 30 listopada tytuł samochodu roku. A jaka jest wasza opinia?

Szczęśliwa siódemka to:

– Citroen C3 Picasso

– Mercedes Benz Klasy E

– Opel Astra

– Peugeot 3008

– Skoda Yeti

– Toyota iQ

– Volkswagen Polo

Najnowsze

Kobiecy, duży Fiat wyjechał na drogi

Zwycięski projekt w konkursie Shell - Fiat 125p wirtualnie stuningowany przez kobietę - Julię Płońską, wyjechał na polskie drogi.

O konkursie Shell’a i wygranej projektantki Fiata 125p pisałyśmy wcześniej tu.
Uczestnicy konkursu Shell Autokrata Tuning Show II  mieli możliwość wirtualnej realizacji swoich marzeń związanych z tuningiem. Przy wykorzystaniu mechanizmów dostępnych w internetowym garażu, należało stworzyć unikatowy samochód.  Interaktywna zabawa zaczynała się od wyboru auta. Uczestnicy zabawy mogli zdecydować się na: sportowe Porsche 944, klasykę polskiej motoryzacji – Fiata 125p lub popularne Cinquecento. Uznanie jury zdobył projekt pani Julii Płońskiej z Warszawy. Laureatka konkursu wybrała automobil czasów PRL’u – Fiata 125p. Pasja i zamiłowanie do starych samochodów, zostało docenione i nagrodzone. Obecnie wirtualna wizja pani Julii auta produkowanego w Fabryce FSO na Żeraniu przeżywa swoją drugą młodość dostojnie pokonując ulice Warszawy. 

fot. Shell

Na pierwszy rzut oka samochód nie budzi zachwytu wśród fanów zewnętrznego tuningu.
Ot, zwykły Fiat 125p nie posiadający graffiti, jaskrawych kolorów karoserii, spojlera czy ksenonowych lamp. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu. Zmian dokonano pod karoserią: zamontowano pięciobiegową skrzynię biegów, silnik Fiat-Lancia 2.0 DOHC 8V z podwójnymi gaźnikami marki Weber 40 IDF na skośnym kolektorze dolotowym Hormanna. Modyfikacja ta, pozwoliła na zwiększenie mocy silnika z 115 do 140 KM. Uroku i klasy dodają autu odrestaurowane oryginalne felgi, które montowano w rajdowych Fiatach 125p w latach siedemdziesiątych. 

Przeprowadzone modyfikacje Fiata 125p:
– montaż silnika Fiat-Lancia 2.0 DOHC 8V
– kompletny układ wydechowy Fiat-Cromodora
– chłodnica z szybkoobrotową dmuchawą
– pięciobiegowa skrzynia biegów
– odnowione oryginalne 35 letnie felgi
– opony Uniroyal Rallye
– olej Shell Helix

Najnowsze