Niemal połowa Brytyjek maluje się za kierownicą
Badanie przeprowadzone niedawno w Wielkiej Brytanii dowiodło, że niemal połowa zmotoryzowanych pań nakłada makijaż za kierownicą – i to codziennie! Najczęściej na światłach bądź w korku. Wiedzą, że to niebezpieczne, ale i tak trzymają się swoich przyzwyczajeń.
46% kobiet poprawia makijaż w lusterku podczas jazdy, 43% przyznaje, że zdaje sobie sprawę, iż jest to niebezpieczne. Zaledwie 5% kobiet nie nakłada do pracy żadnego makijażu. Według danych ubezpieczycieli, nawet 450 tysięcy wypadków mogło zostać spowodowanych przez kobiece praktyki kosmetyczne za kółkiem. Jednak tylko 14% badanych uważa, że malowanie się w aucie wpłynęło negatywnie na ich jazdę.
Najczęściej kobiety sięgają w samochodzie po błyszczyk (35%), tusz do rzęs (30%) i szminkę (25%), rzadziej po róż (6%) bądź eyeliner (4%).
Przypis redakcji – nakładanie eyelinera w samochodzie wydaje nam się przedsięwzięciem ekstremalnym.
![]() |
fot. materiały prasowe
|
Przyczyna takich zachowań to oczywiście presja czasu. 21% kobiet jest w stanie rano poświęcić zaledwie pięć minut na bazowy makijaż, do luksusu dziesięciu minut przyznaje się 42%.
Debra Robson, wizażystka i kosmetyczka, która nadzorowała badanie, podsumowała wyniki w ten sposób:
„Wiemy, że to jest niewłaściwe, a jednak prawie połowa z nas tak właśnie postępuje. Winny jest pośpiech, w którym żyją dziś aktywne zawodowo kobiety. Rano mają masę czynności do wykonania. Czas na makijaż znajdują podczas podróży – w samochodzie, ale również w pociągu czy autobusie. Problem jest tak palący, że obserwuję rosnącą liczbę kobiet decydujących się na makijaż permanentny”.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: