Niemal 200 zespołów na starcie jubileuszowego Zlotu Plejad

Przeszło pół tysiąca uczestników, tworzących blisko 200 zespołów, zgłosiło się do dziesiątej edycji Zlotu Plejad. Jubileuszowa odsłona imprezy dla miłośników marki Subaru odbędzie się na przełomie maja i czerwca na malowniczych terenach Jury Krakowsko-Częstochowskiej, gdzie „Plejady” miały swój początek w 2004 roku.

Wtedy do rywalizacji stanęła niemal setka załóg, co było jednak tylko preludium do trwającej już dekadę historii tego motoryzacyjnego święta. Tradycją Zlotu Plejad jest podział na trasy o zróżnicowanym charakterze, odpowiadającym preferencjom danego samochodu oraz jego załogi. Miłośników ścigania i rajdowych emocji od lat przyciąga trasa „Szosowa”, podzielona na klasy „Outlaw”, „Turbo” i „Wolnossącą”. Wysoki poziom adrenaliny podniesie w tym roku nie tylko sportowa rywalizacja o ułamki sekund w gronie ponad 50 zespołów, ale także możliwość porównania się z reprezentantami Platinum Subaru Rally Team – Wojtkiem Chuchałą i Kamilem Hellerem, którzy zmienią STI klasy R4 na inny model z gamy Subaru, a także z Michałem Bębenkiem, wyjątkowo pilotowanym przez Mateusza Kubata. Zawodnicy wykorzystają samochód treningowy PSRT.

fot. materiały organizatora

Miłośnicy przecierania nowych szlaków z pewnością odnajdą się na trasie „Terenowej”, która w tym roku zgromadzi trzydziestkę zespołów, chcących w odpowiednich warunkach sprawdzić zalety stałego napędu na cztery koła. Podczas Zlotu Plejad nie zabraknie również miejsca dla miłośników motoryzacyjnej turystyki, zwiedzania i innych atrakcji. Trasy „Turystyczna – Szosowa” i „Turystyczna – Terenowa”, które łącznie zebrały niemal 110 teamów, stanowią idealny kompromis pomiędzy rywalizacją i poznawaniem walorów krajobrazowych Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Najnowsze

Nie stać cię na ksenon? Jest alternatywa

Miłośnikom motoryzacji zależy na tym, żeby ich auto wyróżniało się z natłoku samochodów poruszających się po drogach. Jednym z najlepszych i najprostszych sposobów na poprawę wyglądu auta jest zwykła wymiana żarówek.

W ostatnich latach można zaobserwować wzrost zainteresowania montażem lamp ksenonowych w samochodach. Dają one charakterystyczne, bladoniebieskie, mocne światło i poprawiają widoczność na drodze. Niestety ksenony zarezerwowane są głównie dla kierowców z wypchanym portfelem.

Koszt przystosowania samochodu z tradycyjnym oświetleniem halogenowym do jazdy z lampami ksenonowymi może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Składają się na to ceny mechanizmu samopoziomującego światła, systemu wysokociśnieniowych spryskiwaczy czy przetwornic potrzebnych do wytworzenia wysokiego napięcia, niezbędnego do działania lamp wyładowczych.

Dla kierowców, którzy chcą cieszyć się stylistyką samochodu jeszcze do niedawna zarezerwowaną tylko dla aut luksusowych, Philips zaprojektował żarówkę BlueVision Ultra. Jest to tradycyjna żarówka halogenowa, która dzięki zastosowaniu technologii Gradient Coating daje efekt niebieskawego światła w reflektorze, imitując lampę ksenonową. Co ważne, żarówka Philips BlueVision Ultra posiada homologację E1. Przy ewentualnych kontrolach drogowych nie ma więc ryzyka utraty dowodu rejestracyjnego, tak jak w przypadku podróbek bez homologacji bądź „chińskich ksenonów”, których instalacja jest nielegalna.

Efekt imitujący lampę ksenonową
fot. Philips

Standardowe żarówki halogenowe podczas pracy emitują promienie ultrafioletowe. Ma to szczególnie negatywny wpływ na reflektory. Na skutek działania UV zaczynają one żółknąć i matowieć. Wiele z dostępnych na rynku żarówek nie posiada odpowiednich zabezpieczeń przed promieniami UV, co przyczynia się do szybszego zużycia klosza lamp. Są jednak też takie, które są wyposażone w specjalny filtr blokujący promieniowanie – wszystkie żarówki Philips wykorzystują technologię blokowania promieniowania ultrafioletowego.

Dodatkową zaletą żarówki BlueVision Ultra jest materiał, z jakiego jest wykonana, czyli szkło kwarcowe. Jest ono bardzo wytrzymałe na zmiany temperatury powierzchniowej, występujące na przykład w momencie zetknięcia wody z rozgrzanym reflektorem. Dzięki zastosowaniu tej technologii nie ma obawy, że żarówka nagle eksploduje.

Żarówka BlueVision Ultra nie tylko poprawia wygląd samochodu, ale również daje o 30% więcej światła, dzięki czemu bardzo dobrze oświetla drogę i zapewnia kierowcy więcej czasu na reakcję w przypadku zagrożenia.

Najnowsze

Zostań kierowcą rajdowym z Lenovo i RMF 4Racing Team

Lenovo Polska oraz zespół off-roadowy RMF 4Racing Team zapraszają do konkursu. Zabawa potrwa do 20 sierpnia, a wielki finał zostanie rozegrany 30 sierpnia 2013 roku. Zwycięzca zasiądzie na początku września za kierownicą auta rajdowego i stanie do walki w jednym z najważniejszych wyścigów off-roadowych w Polsce - Baja Challenge.

Jak zostać kierowcą?

Wystarczy wziąć udział w grze dostępnej na profilu facebookowym Lenovo Polska: https://www.facebook.com/LenovoPolska lub RMF4rt: www.facebook.com/RMF4rt . Wejdź na https://apps.facebook.com/rajd-terenowy i rywalizuj z innymi uczestnikami. Zwycięzca przez 3 dni rajdu Baja Challenge wraz z zawodnikami będzie uczestniczyć w odprawach, naradach, wspólnych opisach road-booków i życiu zespołu.

Najważniejsze zasady (całość dostępna w aplikacji konkursowej):

  • przejedź jak najszybciej trasę konkursową,
  • wymyśl hasło promujące zespół RMF4rt,
  • graj często, aby utrzymać pozycję w pierwszej 100,
  • spośród haseł osób z pierwszej setki wybierzemy 5 najlepszych. Te osoby zmierzą się w wielkim finale w bazie zespołu.

 

W ramach nagrody organizatorzy zapewniają:

  • specjalistyczne szkolenie dla kierowcy,
  • doskonały samochód wyścigowy,
  • wsparcie profesjonalnego pilota w trakcie rajdu,
  • niezapomniane wrażenia.

 

 

Najnowsze

Zafira w Zafirze urodzona

Lyla May Stokes urodziła się na tylnym siedzeniu Opla, wiozącego jej mamę do szpitala. Z tej okazji zyskała nietypowe trzecie imię – Zafira, na cześć rodzinnego samochodu.

Jeszcze sto lat temu takie wydarzenie byłoby źródłem wstydu: Lucy Maud Montgomery w swoim „Dzbanie ciotki Becky” przywołuje casus „biednej Pawłowej Dark” która „urodziła dziecko na szosie” (konkretnie w Fordzie wiozącym ją na porodówkę), ściągając hańbę na cały klan Darków. Od tego czasu jednak wiele się zmieniło: rodzice Lyly nie tylko nie zamierzają chować się po kątach, ale nawet nazwali córeczkę na cześć niezwykłych okoliczności jej narodzin. Lyla May Zafira jest już z mamą Corin w domu w Londynie, wraz z tatą i rodzeństwem: czteroletnim Liamem i dwuletnią Freyą. Miejscowy dealer Opla obdarował rodzinę bukietem kwiatów i zobowiązał się do bezpłatnego przeglądu pojazdu w ramach urodzinowego prezentu.

Taki bukiet dostały dwie panie Stokes od przedstawiciela Opla
fot. Opel

Najmłodsza latorośl Stokesów miała szczęście, że akurat taki model Opla znajdował się w rodzinie. Jej trzecie imię mogłoby brzmieć kuriozalnie, gdyby urodziła się w Oplu Mokka, Combo albo… Adam.

Najnowsze

Pechowy wyścig Daniki Patrick

Podczas niedzielnego wyścigu Coca-Cola 600 doszło do kolizji, w wyniku której rozbili się Danica Patrick i Brad Keselowski. Nic poważnego się nie stało, niemniej sprawca wypadku z pewnością usłyszy parę ostrych słów...

… a to dlatego, że jest nim chłopak Daniki, Ricky Stenhouse jr. Kiedy twój chłopak uderza na torze bolid, w którym jedziesz, i ostatecznie lądujesz przez to na 29. miejscu, nawet święty by się chyba nie powstrzymał od rzucenia kilku ostrzejszych uwag!

Winę za wypadek wziął na siebie Keselowski, ale na filmie widać, że to nie on był bezpośrednim sprawcą. W zasadzie widać, że był najbardziej poszkodowany ze wszystkich…

Najnowsze