Nie zadzieraj z kierowcami Audi, bo nawet policja ci nie pomoże

Na jaką pomoc może liczyć kierowca, kiedy zatrzyma go grupka agresywnych osób na środku drogi? Okazuje się, że na żadną. Ani w trakcie, ani po fakcie.

Jak relacjonuje autor nagrania, kierujący czarnym Audi A4 „uprzykrzał mu jazdę, ciągle zwalniając i przyspieszając, dodatkowo uparcie trzymając się środka”. Niczego takiego nie widać na nagraniu, a jedynie, że kierowca trzyma się lewej krawędzi swojego pasa, co przecież jazdy autorowi nie utrudniało. Zdecydował się on jednak na wyprzedzenie Audi, które zaczęło wtedy przyspieszać. Według autora rozpędzili się od 60 do 100 km/h. Trudno to ocenić, a kiedy pojazdy zrównują się, widać, że w Audi zapalają się światła stopu. Może to reakcja na klakson.

Agresywny kierowca zajechał drugiemu drogę i wybił szybę prętem

Po chwili autor wyprzedził także srebrne A3, którego kierowca „zachował się podobnie”, czego w ogóle nie widać, ponieważ manewr wyprzedzania odbył się szybko i sprawnie. Zaraz potem obydwa Audi wyprzedziły auto z kamerą i „blokowały je skutecznie do samego ronda”. Kolejna rzecz, której na nagraniu nie widać. Na początku tylko A3 zwalnia, a A4 zjeżdża na lewy pas, żeby uniemożliwić autorowi wyprzedzenie ich, ale szybko wraca na swój pas i wszystkie pojazdy, w bezpiecznej odległości i bez dotykania hamulca, docierają do ronda.

Agresywny kierowca atakuje drugiego kierującego za przepisową jazdę?

Tam jegomoście z obu Audi wysiedli i podobno zaczęli grozić autorowi nagrania i kazali mu przepraszać, za użycie klaksonu. Kamera nie nagrywała dźwięku, więc nie ma jak tego zweryfikować. Mężczyźni odeszli, na widok kamerki i kiedy żona autora zaczęła dzwonić na policję. Tam też trafiło nagranie z całej sytuacji. Funkcjonariusze po miesiącu rozpatrywania sprawy, poinformowali autora, że najwyżej mogą jemu wlepić mandat, za wyprzedzanie na zakręcie (pomimo przerywanej linii). Kierowcy Audi, w ocenie policji, nie stworzyli zagrożenia i nie zrobili niczego złego.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych przy autostradach. Gdzie powstaną?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskazała dzierżawców terenu pod kolejne stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Przetarg dotyczył trzech autostrad i trzech ekspresówek. Czy większa liczba ładowarek zachęci Polaków do przesiadki na auta na prąd?

Przetarg dotyczył 36 Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) kategorii I, podzielonych na 21 lokalizacji. Dwóch zainteresowanych oferentów: GreenWay Polska oraz konsorcjum firm EKOEN i Ekoenergetyka – Polska, złożyło łącznie 30 ofert. Po ich ocenie, przy uwzględnieniu wskazanych lokalizacji preferowanych oraz przy zachowaniu zasad konkurencyjności pomiędzy przyszłymi dzierżawcami, rozstrzygnęliśmy przetarg dla 30 MOP-ów w 17 lokalizacjach.

Przeczytaj też: Škoda Enyaq iV – pierwsza jazda. Zaskakujący zastrzyk energii

Przetarg dotyczył trzech autostrad i trzech ekspresówek

Do wydzierżawienia były fragmenty nieruchomości na MOP-ach zlokalizowanych przy autostradach A1 (Toruń – Tuszyn oraz Sośnica – Gorzyczki), A2 (Konin – Warszawa), A4 (Jędrzychowice – Krzyżowa, Wrocław – Katowice oraz Kraków – Korczowa), a także drogach ekspresowych S3 (Szczecin – Gorzów Wlk.), S7 (Elbląg – Kielce), S8 (Zambrów – Ostrów Mazowiecka oraz Wrocław – Kępno).

Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Nowe stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 – opinia, dane techniczne, cena i pierwsza jazda. Jaki jest nowy elektryk VW?

 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Volkswagen Polo po liftingu – w ofercie trzy benzynowe silniki i możliwość półautomatycznej jazdy

Volkswagen Polo to prawdziwy bestseller i jedno z najpopularniejszych miejskich aut. Teraz na rynku pojawia się Polo w nowej wersji z głębokimi zmianami stylistycznymi, z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi oraz bogatszym wyposażeniem.

Volkswagena Polo po liftingu można natychmiast rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika oraz oferowanych seryjnie reflektorów i tylnych lamp w technologii LED. Po raz pierwszy Polo może być wyposażony w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light (opcjonalnie lub zależnie od wersji wyposażenia) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Dzięki nowym rozwiązaniom w dziedzinie oświetlenia odnowiony  Polo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID. oraz do Golfa i Arteona – były one pierwszymi Volkswagenami, w których zastosowano pas diod w osłonie chłodnicy.

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo

Przeczytaj też: Pas świetlny ID. Light – jakie sygnały wyświetli wasz Volkswagen ID.3 lub ID.4?

We wnętrzu nowego modelu znajduje się seryjnie Digital Cockpit (czyli zestaw cyfrowych wskaźników), również seryjna wielofunkcyjna kierownica w nowym kształcie, systemy multimedialne najnowszej generacji łącznie z Online Control Unit (eSIM), a także App-Connect wireless (każde z tych urządzeń odpowiednio do wersji wyposażenia). Jeśli samochód ma opcjonalną automatyczną klimatyzację Climatronic można go po raz pierwszy doposażyć w system jej obsługi przy pomocy dotykowych pól w formie podobnej do stosowanej w większych modelach Volkswagena – Tiguanie, Passacie i Arteonie.

Volkswagen Polo

Volkswagen oferuje przednionapędowego Polo z pięcioma bardzo oszczędnymi benzynowymi silnikami do wyboru. Jednostki napędowe dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży rozwijają moc 80 KM, 95 KM i 110 KM. Silnik o mocy 95 KM może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG), ten o mocy 110 jest z nią łączony seryjnie. Wszystkie silniki dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży są trzycylindrowe; te o mocy od 95 KM wzwyż są wyposażane w turbosprężarkę.

Volkswagen Polo

Przeczytaj też: Volkswagen ID.4 – opinia, dane techniczne, cena i pierwsza jazda. Jaki jest nowy elektryk VW?

Nowością jest możliwość wyposażenia auta w system IQ.Drive Travel Assist. Łączy on w sobie funkcje między innymi nowego, działającego z wyprzedzeniem aktywnego tempomatu ACC (automatyczna regulacja prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu) i systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Połączenie tych urządzeń w jeden system umożliwia nowemu Polo częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. W takiej wersji samochód jest wyposażany seryjnie w wielofunkcyjną kierownicę z dotykowymi polami, które rejestrują czy kierowca podczas jazdy z aktywnym systemem IQ.Drive Travel Assist trzyma na niej ręce. W Unii Europejskiej jest to obowiązkowe w wypadku drugiego poziomu autonomicznej jazdy.

Każdy Volkswagen Polo jest wyposażany standardowo w takie systemy asystujące, jak Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego, który monitoruje przestrzeń przed autem, a teraz także w system Lane Assist. 

Polo jest teraz dostępne w nowych wersjach wyposażeniowych o zmienionej konfiguracji. Dotychczas model ten oferowano w odmianach Trendline (podstawowa), Comfortline (średni poziom) i Highline (najbogatsza wersja). W wypadku nowego modelu wyposażenie skonfigurowano w nowy, przejrzysty sposób, oferując seryjnie to wszystko, co klienci zamawiali dotychczas najchętniej. Podstawowa wersja nosi teraz nazwę Polo, ponad nią znajdują się Life, Style oraz R-Line (dostępna już wkrótce). Odmiany te pojawią się na rynku jeszcze tej wiosny. Volkswagena Polo będzie można zamówić również w wersji GTI, jego premiera nastąpi jeszcze w 2021 roku.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Producent ciężarówek będzie w Polsce… sadzić lasy!

Projekt sadzenia drzew, będący kolejnym krokiem firmy zmierzającym do neutralizacji emisji dwutlenku węgla.

IVECO Poland podpisało trzyletnią umowę partnerską z firmą Ecobal, realizującą działania na rzecz ochrony lasów w Europie. Na zlecenie IVECO Poland, Ecobal posadzi łącznie 5000 nowych sadzonek drzew na powierzchni 1 hektara, a łączna powierzchnia objęta opieką przez IVECO Poland wynosi 5 hektarów. Ecobal przeznaczy na ten cel teren znajdujący się w miejscowości Radzanów.

Producent ciężarówek będzie w Polsce... sadzić lasy

Przeczytaj też: Te trzy kobiety są „nie do zatrzymania” w branży transportowej. Niesamowita siła!

Z uwagi na to, że ekosystem leśny potrzebuje różnych gatunków drzew, IVECO Poland zobowiązało się do sadzenia zarówno drzew liściastych, jak też iglastych, między innymi takich jak: dęby, buki, brzozy, olszy, sosny. Dzięki temu zwiększy się bioróżnorodność danego obszaru, a z czasem przyległych lasów. Powstający las będzie bardziej odporny na czynniki środowiskowe.

Współpraca obejmuje także niezbędne prace związane z przygotowaniem terenu, a nasadzenia będą odbywać się w sposób w pełni ekologiczny, bez użycia środków biobójczych. Natura sama dobierze najbardziej odpowiednie gatunki i sadzonki zdolne do dalszego rozwoju. Naturalne podłoże przyczyni się do optymalnej selekcji naturalnej, a w dalszej perspektywie do rozwoju zdrowego ekosystemu leśnego.

Producent ciężarówek będzie w Polsce... sadzić lasy

Przeczytaj też: 3-osobowa rodzina z Warszawy wyjechała camperem Iveco Daily w świat!

Projekt sadzenia drzew, jest kolejnym krokiem firmy zmierzającym do neutralizacji emisji dwutlenku węgla.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Czy zgadniesz, na ile sposobów możesz zaprojektować samochód swoich marzeń?

Pewien producent samochodów przedstawił unikalny program personalizacji, który przekształci każdy samochód w dzieło sztuki. Koncepcja „Hyperlux” pozwala wymagającym klientom na stworzenie samochodu na miarę.

Hispano Suiza chce żeby kierowcy zamienili pojazd swoich marzeń w rzeczywistość, dlatego też Hispano Suiza Design Studio stworzyło unikalny program Tailormade.

Jak zapewnia producent, Hispano Suiza Carmen to znacznie więcej niż zwykły samochód. Jego osiągi, materiały i technologia sprawiają, że jest to spełnienie marzeń miłośników luksusowych samochodów. Każdy egzemplarz Carmen jest wyjątkowy, ponieważ kupujący może dokonać niezliczonych personalizacji wewnątrz i na zewnątrz auta, tworząc unikalne dzieło sztuki.

Hispano Suiza Unique Tailormade

Pojęcie „hiperluksusu” zostaje podniesione do maksymalnego wykładnika. Hispano Suiza Carmen już i tak jest bardzo ekskluzywnym samochodem, ze względu na to, że jego produkcja jest ograniczona do 19 sztuk, z czego tylko pięć powstanie w wersji Boulogne. Inspiracja projektowa Carmen opiera się na modelu Dubonnet Xenia z lat 30. XX wieku, chociaż jego technologia nie ma nic wspólnego z tą z przeszłości. Dowodem na to jest ponad 980 KM mocy, którą osiąga dzięki czterem silnikom synchronicznym z magnesami trwałymi umieszczonymi na tylnej osi i momentowi obrotowemu 1160 Nm. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w mniej niż 2,6 sekundy.

Hispano Suiza Unique Tailormade

Hispano Suiza przedstawia Unique Tailormade, program personalizacji, który przekształci każde Hispano Suiza w unikalne dzieło sztuki. Marka podnosi koncepcję luksusu do maksimum, tworząc w ten sposób koncepcję „Hyperlux”, która pozwala jej wymagającym klientom na stworzenie samochodu na miarę. W sumie istnieje 1904 różnych kombinacji personalizacji, zapewniających niezrównane zróżnicowanie.

Przeczytaj też: Od przybytku głowa nie boli, czyli ponad 5000 opcji personalizacji od Bentleya

Każdy klient będzie miał do dyspozycji opracowany wewnętrznie program personalizacji do konfiguracji swojego pojazdu. Dzięki temu będzie mógł wybierać między trzema liniami konfiguracji, które odzwierciedlają główne wartości DNA marki – Elegance, Heritage i Sport – i na ich podstawie będzie miał możliwość wyboru różnych kolorów lub materiałów do wnętrza i na zewnątrz pojazdu, co pozwoli nadać projektowi osobisty charakter i dostosować go do swoich upodobań.

Ponieważ istnieje 1904 możliwych kombinacji, to praktycznie uniemożliwia opuszczenie fabryki w Barcelonie przez dwa identyczne Hispano Suiza Carmen.

Najnowsze